OHJohansen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Og det til under ti tusen kroner. Test: Samsung UE46D6505 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Irriterende at når dere velger skjerminnstillinger så bruker dere navn på innstillinger som ikke er på menyene tven har.... Bruk riktig navn for riktig innstilling i henhold til hva brukere faktisk ser Endret 19. oktober 2011 av AllFather 2 Lenke til kommentar
finnipinni Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Håpløst konsept. Hva skal vi med en TV ? Det vi trenger er en Skjerm ! Pc har vi jo. Ok, vi kan jo ha en kodeboks da til Tv-titting, men på nettet må vi ha Pc. Og hva skal vi med den analoge Tv-delen ? Koster vel litt den og, og vi får 101% sikkert aldri bruk for den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Det jeg alltid savner i slike tester og som dere må få med er testing av input-lag og bruk med spillkonsoller. På fjorårets modeller må nesten alle Plasma og LED-LCD jeg har vært borti slås over i Game modus for å ha nogenlunde brukbar input-lag til å eks. spille FPS og Racing spill "tilfredstillende". Dette går også kraftig utover bildekvaliteten. Derfor, få dette inn i testene deres siden "TVer" brukes veldig mye til konsollspilling i dag. Den såkalte "bevegelsesanalysen" som kun kommer med en kort kommentar er ikke god nok til annet enn panorering og hurtige bevegelser i film/tv innhold. Test følgende: - hvordan inputlag oppleves under spilling i "film modus" med optimale bildeinnstillinger. - hvordan det oppleves i gamemodus samt en liten analyse av bildekvalitet og lignende her. - Sammenlign gjerne med en god referanse-monitor med hdmi for å få et godt inntrykk. Gi oss en spillseksjon i testene. Endret 20. oktober 2011 av Theo343 4 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hadde vært morsomt om dere testet en skikkelig billig HDTV (om dere ikke allerede har gjort det og jeg ikke har fått det med meg). Tenker på f. eks slikt som denne. Er jo 1080p, men er de brukbare? Lenke til kommentar
kvingerhagen Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Nå som alt utvikler seg såpass fort, bør vel også testene øke litt i omfang. Jeg skulle gjerne sett: - en test på TVens opptaksmuligheter og dekoderfunksjoner vs de tilgjengelige pvr boksene - er det et reelt alternativ? (kun erfaring fra canal digitals litt eldre modell, og den er møk!) - hvor godt fungerer det med nettbrett opp mot TVen som tastatur og fjernkontroll? - tar det lang tid å bytte source? (vet ikke hvor mange som sliter med dette, men har selv erfaring med at dette kan ta tid.. spesielt over til f.eks. ps3. også enig med det @Theo343 etterspør. Lenke til kommentar
tiiim Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Har TVen selv i hvit, litt oppgradert versjon men så og si den samme (46D6517) og en 60D8005 LED -Source er kjemperask Skifter som en drøm mellom utgangene (ps3, blu-ray, xbox, etc). -Samsungs innebygde PVR er genial. Eneste minuset er at man ikke kan legge tv kanalene i ønsket rekkefølge. Feks. NRK på 1, TV2 på 2 osv. Men det er mulig å slette kanaler man ikke har, feks; TV1000, Canal+ etc. Fungerer perfekt. Det er jo kun en dekoder så man kan ikke gjøre to opptak på engang. Men nå har jo Canal Digital også sagt at den nye ADB dekoderen heller ikke kan det og at det heller ikke vil komme en oppdatering som muliggjør dette. Kjempegode tver Lenke til kommentar
skvallerkaal Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Enig med Theo343, spill må testes for at det skal bli en fullverdig test. Jeg kommer til å vurdere mitt kjøp ut ifra hvordan en slik skjerm er på ps3/360 i tillegg til tv sendinger og bluray. Har hørt at samsung sliter litt med etterslep på spill så kunne godt tenkt meg å visst dette. 1 Lenke til kommentar
InnFjording Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Kvifor er "Bildekvalitet i SD" og "Bildekvalitet i HD" forskjellige bilder med foskjellig oppløysing? Lenke til kommentar
Mr. Walker Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Istemmer Theo343s innspill til testinnhold. Input-lag er en vesentlig faktor ved valg av TV som også skal brukes til spilling. Er det mulig å få med i fremtidige tester? Endret 20. oktober 2011 av Mr. Walker Lenke til kommentar
karbon8 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Skal du se film er det ingenting som slår en god plasma-tv. Lenke til kommentar
storstenson Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Tror alle som vurdere denne og er intressert i en full verdig 3D opplevelse bør lese dette: http://wiki.samygo.tv/index.php5/D6x00_TVs_FULL_HD_3D_Defect Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Som jeg har sagt mange ganger siste året. Glem Stereoskopisk 3D og kjøp TVen av andre årsaker. Endret 20. oktober 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
OHJohansen Skrevet 21. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2011 Det jeg alltid savner i slike tester og som dere må få med er testing av input-lag og bruk med spillkonsoller. På fjorårets modeller må nesten alle Plasma og LED-LCD jeg har vært borti slås over i Game modus for å ha nogenlunde brukbar input-lag til å eks. spille FPS og Racing spill "tilfredstillende". Dette går også kraftig utover bildekvaliteten. Derfor, få dette inn i testene deres siden "TVer" brukes veldig mye til konsollspilling i dag. Den såkalte "bevegelsesanalysen" som kun kommer med en kort kommentar er ikke god nok til annet enn panorering og hurtige bevegelser i film/tv innhold. Test følgende: - hvordan inputlag oppleves under spilling i "film modus" med optimale bildeinnstillinger. - hvordan det oppleves i gamemodus samt en liten analyse av bildekvalitet og lignende her. - Sammenlign gjerne med en god referanse-monitor med hdmi for å få et godt inntrykk. Gi oss en spillseksjon i testene. Hei. Det er absolutt noe vi ønsker å ta med i testene og undersøker hvilket utstyr man trenger for å utføre målinger av inputlag. Samtidig setter jeg stor pris på tilbakemeldinger om hva dere ønsker å ha med i testene. Vi jobber fortløpende med å forbedre våre tester og vil jo at de skal inneholde det dere er på jakt etter Lenke til kommentar
norgi Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 (endret) jævlig "smart" greier. Treng ikke det. Vil har en stor, fin, bra skjerm og mange innganger, helst minimale menyer, som er rask og ikke bruke for mye plass. Er så glad min Sharp aquas har alt dette, og ikke mer. Endret 22. oktober 2011 av NoiSe_NOR Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Vurderer nå å kjøpe denne TV'n fra Komplett.no Ser en har skrevet brukeranmeldelse: "Ytroligskuffet over denne, 400hz stemmer ikke i nærheten, da den maks yter 60hz på det høyeste, sjerm instillingene er ubrukelige da det eneste du faktisk kan forandre på er lys i form av gamma brightness og noe farger. Motion plussen hjelper ingenting mot ghostingen som fåregår på vanlige tv kanaler, og du kan tenkte deg spilling, der alt du gjør via f.eks konsoll skjer 1sec etter på tven pga delay i skjermen. (og nei, spillemodusen hjelper ikke stort, kansje litt men det på bekostning av bildekvaliteten. Vill ikke anbefale denne selv om den har fantastiske bilder(som ikke beveger seg) for når det ført er bevegelse i bildet blir alt uklart." Hvor mye sannhet er det i dette? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. november 2011 Del Skrevet 13. november 2011 Har ikke merker noe til det Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 (endret) Vurderer nå å kjøpe denne TV'n fra Komplett.no Ser en har skrevet brukeranmeldelse: "Ytroligskuffet over denne, 400hz stemmer ikke i nærheten, da den maks yter 60hz på det høyeste, sjerm instillingene er ubrukelige da det eneste du faktisk kan forandre på er lys i form av gamma brightness og noe farger. Motion plussen hjelper ingenting mot ghostingen som fåregår på vanlige tv kanaler, og du kan tenkte deg spilling, der alt du gjør via f.eks konsoll skjer 1sec etter på tven pga delay i skjermen. (og nei, spillemodusen hjelper ikke stort, kansje litt men det på bekostning av bildekvaliteten. Vill ikke anbefale denne selv om den har fantastiske bilder(som ikke beveger seg) for når det ført er bevegelse i bildet blir alt uklart." Hvor mye sannhet er det i dette? Første linja gjør at jeg ville sluttet å lese denne kundens betraktninger av produktet og heller sett etter bedre informasjon som evt. en test. Den blir litt i samme gate som "Det står i reklamen at PCen er 2.4GHz men bussen kjører på 266Mhz og rammen på 800Mhz, hva faen skal ikke alt være 2.4GHz? Boikott!". Endret 15. november 2011 av Theo343 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. november 2011 Del Skrevet 22. november 2011 Har noen av dere fått til RiksTV Cam på denne tv-en? Får det faen ikke til! Akkurat som om tv-en ikke merker at den er koblet i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå