kwjohan Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Mia Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Tjernshaugen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Ser ut som en fin buddy du har. Rent komposisjonsmessig vil det gi et bedre inntrykk av hunden om du senker kameraet ned på samme nivået som hunden befinner seg på. Det er et enkelt tips men det er også virkningsfullt og vil gi et mer direkte inntrykk av hunden. Jeg kjenner ikke hvilke muligheter du har i kameraet ditt, men vil foreslå å gjøre mest mulig manuelt, altså unngå mest mulig autofunksjoner. Da kan du f. eks. stille inn hvitbalansen manuelt slik at du unngår blåskjæret i pelsen, du kan undereksponere tagningen for å unngå utbrentheter som gjør at detaljer forsvinner og du kan sikkert selv bestemme mer om hvor fokus skal plasseres. Om du har disse mulighetene så vil det stå i manualen eller håndboka som fulgte med kameraet hvordan du kan gjøre dette med ditt kamera. Har kameraet mulighet for opptak i RAW-format vil jeg også anbefale det, det gir mange fordeler i etterkant når du skal behandle bildet. Det er sikkert mye mer som kan sies, men siden jeg ikke aner noe om ditt nivå og hva du egentlig vil ha tilbakemeldinger på så lar jeg det være med det Lenke til kommentar
fotogigen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Henger meg på tjernsthaugen her, han har en meget utfyllende og bra kommentar.. Vil bare føye til at det føles litt trangt i toppen. Lenke til kommentar
kwjohan Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Tusen takk for kritikken, hjelper mye for en nybegynner. Lenke til kommentar
Miss Photography Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Noe blåskær i pelsen,men det kan redigeres:) Et enkelt og fint bilde:) Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Greit og enkelt bilde! Ikke det mest spennende hundebilde jeg har sett kanskje, og det er noe blåskjær... Mulig et litt annet perspektiv kunne vært noe... ! 3'er! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg