Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær pc fra Komplett starter ikke..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reset SW =Reset knappen = Restart(force)

OK, men skal den være koblet til? Eventuelt hvor. Er det likegylig hvilken vei disse står?

Du må ikke ha den koblet til.

Akuratt hvor vet jeg ikke da jeg har en "extender" der jeg kobler på de pluggene, der det står hvor de skal være tillkoblet.

Les i hovedkort manualen =)

Men hvor/når hentet du maskinen din?(Hvor lenge hadde den stått der?)

Lenke til kommentar

Reset SW trenger ikke være koblet til, noen HK har den ikke en gang. At pwr switch var falt av under frakt, kan skje. Så det er bare uhell. Når du først har den åpen, sjekk alle kort og kabler. Husk ESD lenke.

At komplett kjører opp pc, før levering er sikkert. Men en pc som sendes, løftes, bæres etc. så er det alltid mulighet for at ledinger, kort etc kan 'gli' ut. Egentilig burde alle PC'er som er sendt til bruker.. Før oppstart, burde en gå over alle kort og kabler.

Bra du fikke den opp å gå, uten retur :)

Når det gjelder komplett, er det en av de beste nettbutikkene der ute. Jeg handler MYE data, bygger for andre etc. Jeg betaler gjerne noen kroner ekstra for å handle hos komplett. Dette fordi jeg ALDRI har hatt problemer med retur/bytte og garanti der. De fleste andre krangler/prøver seg. Komplett sin support er bedre også. En får svar, de ringer tilbake etc. Mange av de andre.. sitter du i kø i timevis.. i tlf.

Lenke til kommentar

Med godt lys så ser du hvor reset ledningen skal kobles, er samme plass som power switchen ;) Rett under eller noe sånt. Står faktisk med veldig liten skift på hovedkortet.

Men godt du fikk det til.

Er fort gjort av komplett.no når dem har skrudd sammen å komme borti ledningen slik at den ikke har kontakt.

Lenke til kommentar

"de tester alle de bygger" jada jada.. de er ufeilbarlige og gjør aldri noe galt.

De har sendt ut et mandagsprodukt, enkelt og greit.

En eller annen har glemt et eller annet viktig. Sånn er det.

Hva er mest sansynelig? At personen som bygde maskinen rett og slett aldri koblet den til strøm, inkludert når han installerte operativsystemet - eller at det har skjedd noe i etterkant?

Hoho, det viste seg jo at power switch tilkoblingen ikke var koblet til.

Disse faller ikke bare av under transport. Metallpinnene som disse trykkes nedpå er såpass lange at de ikke bare faller av.

Så her har det vært menneskelig svikt i monteringsprosessen. At du nekter å innse at det er mulig at de ufeilbarlige hos komplett kan begå grunnleggende tabber når de monterer produkter som de skal sende til kunde, det får du bare innfinne deg med at virkeligheten ikke samsvarer med, og deretter justere din virkelighetsoppfatning deretter.

Lenke til kommentar

"de tester alle de bygger" jada jada.. de er ufeilbarlige og gjør aldri noe galt.

De har sendt ut et mandagsprodukt, enkelt og greit.

En eller annen har glemt et eller annet viktig. Sånn er det.

Hva er mest sansynelig? At personen som bygde maskinen rett og slett aldri koblet den til strøm, inkludert når han installerte operativsystemet - eller at det har skjedd noe i etterkant?

Hoho, det viste seg jo at power switch tilkoblingen ikke var koblet til.

Disse faller ikke bare av under transport. Metallpinnene som disse trykkes nedpå er såpass lange at de ikke bare faller av.

Så her har det vært menneskelig svikt i monteringsprosessen. At du nekter å innse at det er mulig at de ufeilbarlige hos komplett kan begå grunnleggende tabber når de monterer produkter som de skal sende til kunde, det får du bare innfinne deg med at virkeligheten ikke samsvarer med, og deretter justere din virkelighetsoppfatning deretter.

Jeg tror den har løsnet under frakt. Den satt halveis i kontakten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...