Gå til innhold

[Løst] Ny stasjonær pc fra Komplett starter ikke..

Anbefalte innlegg

Hei

Har fått Home i50 ( skrudd sammen av komplett).

Koblet til strøm og skjerm, men starter ikke...??

Hva er galt? Man skal skru knappen på 1 bak ved strømtilførsel ja?

Må noe annet gjøres først? Det var med noe greier, kabler til internt i stasjonær pc, men denne skal vel være klar for bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

den skal være klar for bruk ja. Det kan ha skjedd noe under frakt kanskje! Riktig at den skal stå på "strek" på PSU.

hvis du ikke kan mye om PC ville jeg bare ringt komplett og hørt med dem hva de mener eller bare returnert den. hvis du er interessert kan du jo åpne kabinettet og kikke etter hva som kan være årsaken. høres mest sannsynlig ut at PSU eller HK har tatt kvelden.

Endret av Antonsenlarsen
Lenke til kommentar

den skal være klar for bruk ja. Det kan ha skjedd noe under frakt kanskje! Riktig at den skal stå på "strek" på PSU.

hvis du ikke kan mye om PC ville jeg bare ringt komplett og hørt med dem hva de mener eller bare returnert den. hvis du er interessert kan du jo åpne kabinettet og kikke etter hva som kan være årsaken. høres mest sannsynlig ut at PSU eller HK har tatt kvelden.

Se bildet.

Dette lå i en eske med diverse cdèr. Hva er det?? Har ikke peiling på dette og det var derfor jeg bestilte en ferdig vare. Det ligger ikke med noe forklaring.

post-102988-0-53647500-1319049569_thumb.jpg

Lenke til kommentar

det er ekstra strømkabler til sata og perephirals, skruer, bruksanvisning til komponenetene i PC'n din, samt brackets hvis du f.eks skal ta ut DVD-ROMen din.. disse tingene trenger du ikke om du ikke skal mekke noe på PC'n. dette er kun EKSTRAUTSTYR ;)

Dette er ikke mulig...

Venta i 3 uker så starter den ikke engang.

Lenke til kommentar

Har du sjekket strøm bryter?

(det hender at det er en under/over der du plugger in strømmen....)

Også, ta et bild av PCen innen i fra.

Hva som følgte med er not Radio / Nettverks kort.

og ledning til hardisk cd/dvd rom osv. Og den andre litt usikker, men tror det er strøm til noe. (Mulig ahrddisk.)

Lenke til kommentar

Det er jo all servicen de kan tilby deg, så latterlig er det ikke.

Godt mulig du får et plaster på såret, i form av gavekort eller lignende.

Jo, men å vente nok engang for å sende tilbake, 2-3 uker skriver noen her.

Skal ikke pc`n testes før avsending. Kan det skje noe i posten som gjør at den ikke starter i det hele tatt. Siste gangen jeg bestiller datautstyr som jeg som kunde må sende inn igjen hvis det er feil, som det også var når jeg kjøpte fra komplett i 2005

Lenke til kommentar

Har du sjekket strøm bryter?

(det hender at det er en under/over der du plugger in strømmen....)

Også, ta et bild av PCen innen i fra.

Hva som følgte med er not Radio / Nettverks kort.

og ledning til hardisk cd/dvd rom osv. Og den andre litt usikker, men tror det er strøm til noe. (Mulig ahrddisk.)

Men ikke noe jeg må koble til nå?

Kan godt henne pakka har fått seg en skikkelig trøkk på vei til deg.

Hvordan så embalasjen/pappen ut? Mye bulker osv?

Den var helt fin. Ingen merker

Lenke til kommentar

Den kan ha fått seg en skikkelig trøkk uten at det trenger synes på pappen om boksen lander flatt...

Tror nok da at du bør være sur på Posten, og ikke Komplett. De tester selvfølgelig alle PC'er de bygger. Men det kan rett og slett være en komponent (gjerne PSU eller HK siden du ikke får strøm eller signal) som har tatt natta etter installasjon og testing også, selv om det er uvanlig.

Lenke til kommentar

"de tester alle de bygger" jada jada.. de er ufeilbarlige og gjør aldri noe galt.

De har sendt ut et mandagsprodukt, enkelt og greit.

En eller annen har glemt et eller annet viktig. Sånn er det.

Hva er mest sansynelig? At personen som bygde maskinen rett og slett aldri koblet den til strøm, inkludert når han installerte operativsystemet - eller at det har skjedd noe i etterkant?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Himmel og hav. Tror jeg har fiksa det..

Ringte igjen i dag, foreslo å ta ut batteri,

Jeg skrudde opp og kjente på alle ledn/koblingene. Mange var blindgjengere ( jeg har ikke peiling), men en halvløs skilte seg ut. Power SW står det på den...Reset SW er ikke koblet til noe. Jeg dyttet inn PowerSW, ikke sikker på riktig vei. Det står +?

Den kontakten var altså litt løs, men den virker litt sjør nå også.

1. Er den riktig koblet til nå?

2. Hva med Reset SW?

Jeg får i alle fall skrudd på pc!!!!! Hurra

Se bilde

Avventer ekspertsvar her om koblingene er riktige. Samme hvilken vei power sw står og om hva reset sw er til.

En annen ting. Bør det gjøres noe med harddisken før bruk? Formateres? Parteres? Vet ikke noe om dette. Har kun en hardisk. Norton må avinstalleres før et annet legges inn? Tar gratis Norman fra Dnb nettbank

post-102988-0-07919000-1319096290_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...