Gå til innhold

Hvilken serie bør jeg og dama se nå?

Anbefalte innlegg

Ute etter en ny spenning/drama serie som passer for både meg og kjæresten.

Tidligere har vi sett:

Twin peaks

MadMen

Six Feet Under

Band of Brothers

samtlige har falt i smak (Spesielt BoB som er en fantastisk miniserie)

Den bør som sagt passe for begge og ikke være noe særlig lengre enn 5 Sesonger

Noen tips?

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sjekket ut The Pacific som er "oppfølgeren" til BoB og Suits som minner litt om Mad Men, men er litt mer moderne og ikke like treg.

Edit: Suits er nettopp ferdig med første sesong og det er ca. 9 måneder til neste begynner.. Med avslutningen de valgte på 1. sesong kan ikke neste sesong begynne fort nok, så jeg ville kanskje venta litt (ca. 8 måneder og 3 uker) før jeg begynte å se Suits.. så selv hele første sesong i løpet av litt mer enn helg.

Edit: Ville muligens også sett på The Walking Dead. Fantastisk bra serie, men med zombier som kanskje ikke gjør den like bra for dama.. Hvis vi skal forklare det på en meget klysete måte heter det at det er en dramaserie i en post-apokalyptisk verden med zombier.. :p

Endret av ChristianL
Lenke til kommentar

The Pacific hvis hun likte BoB (In before folk som mener at The Pacific ikke er en bra mini-serie).

Kunne kanskje vært greit med en Dramedy (serier som mikser komikk og drama). Favorittene mine der er Californication og Shameless US som jeg anbefaler sterkt. Shameless US har blitt sendt en sesong av, mens Cali har 4 til nå (ny sesong i januar).

Breaking Bad anbefales også sterkt.

Lenke til kommentar

I samme sjanger som internauts forslag er Downton Abbey. Bra britisk historisk drama, som de aller fleste kan like, selv om damene kanskje liker det hakket bedre (IMDB ratin 9.3 av kvinner, 8.9 av menn). Sesong 1 rasket med seg fire Primtime Emmys (litt juks, siden de konkurrerte i kategorien mini-serie/TV-film), deriblant beste mini-serie. Sesong to går på britisk tv nå, og begynner å nærme seg slutten. Alt i alt 15 episoder, så er kjapt unnagjort.

Sesong to vises forøvrig på NRK fra 30.oktober, etter at sesong 1 hadde veldig gode seertall på NRK. Jeg lurer på om det var dramaserien med høyest seertall på NRK så langt i 2011, men klarer ikke finne igjen kilden og tar forbehold om at jeg husker feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...