b-smede Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Hei! Har noen vhs-C kassetter med opptak som jeg vil føre over til pc`n min for å redigere og siden brenne.Det jeg lurer på er hva som gir best resultat, av å kjøre det inn via skjermkortet mitt et 128MB ATI Radeon 9700Pro, Video in, Video out and DVI eller mitt nye Sony DCR-Trv 33 kamera analog IN/ut?? Maskinen min er en Intel Pentium 4 2,8 GHz processor 512 MB DDR SDRAM, med en 120 GB harddisk har ogso firewirekort. Nybegynner T.S Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Jeg ville digitalisert via DV kameraet da du da også kan lage en sikkerhetskopi av originalopptakene. Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Helt enig med froggyler. Du får best kvalitet om du går via DV kameraet Lenke til kommentar
b-smede Skrevet 12. august 2003 Forfatter Del Skrevet 12. august 2003 Hei! Takk for svar. Lurer på om dere kan svare meg på noen flere spørsmål? Hvilken firewirekabel trenger jeg 4/4 pin eller 4/6 pin? Det er vel også lurt å gå til innkjøp av en S-video kabel? Redigeringsprogram har jeg, Studio 8 er det ellers noe annet jeg trenger før jeg går i gang? Mvh T.S Lenke til kommentar
adonis Skrevet 12. august 2003 Del Skrevet 12. august 2003 Du trenger en 6-4 pins FireWire-kabel for å koble kameraet opp mot stasjonær PC. Jeg ville også sørget for å oppdatere Studio 8 til nyeste versjon (dette kan du gjøre fra hjelpemenyen i programmet). Ville nok også defragmentert harddisken (se brukerstøtte i Windows). Lykke til! /Øystein :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå