Sheldon C Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg trodde at man skulle betalt 28% i skatt på utleieinntekter, men ser at jeg kun betaler ca 14% Etter at alle utgifter er trukket fra er beregningsgrunnlaget for mitt utleie 32000. Av dette betaler jeg 4600 i skatt. Kan dette være rett? Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Etter at alle utgifter er trukket fra er beregningsgrunnlaget for mitt utleie 32000. Av dette betaler jeg 4600 i skatt. Hvordan kan du vite konkret at du betaler 4600 i skatt på boligutleie? Eller med andre ord, hvordan skiller du skatten du betaler på utleieinntekten fra skatten på dine andre inntekter? Skatteetaten skiller nemlig, så vidt jeg vet, ikke mellom dette på noen synlig måte i skatteoppgjøret.. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Boligen jeg leier ut er i en annen kommune og dette er spesifisert som en egen post i skatteoppgjøret. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det går 15,45% til kommune/fylke, resten er spesifisert som fellesskatt eller noe sånt og går til staten. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå