wtf1337 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hei jeg har lyst på en nettside med .no domene. Og det jeg lurer på er at min mor har organisasjonsnummer som man må ha med å få .no domene så jeg lurer på om jeg kan bruke min mor sitt organisasjonsnummer til å registrere et .no domene? Siden skal ikke ha noe med bedriften til min mor Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Ja, men nettsiden vil stå i ditt mors navn. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Ja, men nettsiden vil stå i ditt mors navn. Ja så det er ikke noe ulovlig? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Nei, men du kan også stifte en tulleorganisasjon om du virkelig vil ha ett eget domene. Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Nei, men du kan også stifte en tulleorganisasjon om du virkelig vil ha ett eget domene. Koster det ikke noe da? Lenke til kommentar
SolidFloyd Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Du kan få priv.no domene som privatperson uten noe org. nummer... Se link: priv.no Lenke til kommentar
wtf1337 Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Du kan få priv.no domene som privatperson uten noe org. nummer... Se link: priv.no Nei nei nei vil ha .no domene men takk for svar. Lurte bare om det var lov å bruke min mor sitt org nummer på min side Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Sålenge du ikke tjener penger på siden så er ikke det noe problem. Tjener du penger på den så er ikke det like ok bruke din mor sitt. Husker f.eks travian.no som er betalingsspill sto registrert på et enkeltmannsforetak som hadde lånt ut sitt nummer til en kompis, det ble bra med "baluba" gitt Ble en solid etterligning på han for pengene som ble anslått at siden hadde tjent i den perioden. Endret 19. oktober 2011 av cruzader Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Registrer din tulleorganisasjon her og skaff deg dit eget domene: http://www.brreg.no/registrering/frivillighet.html Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Eller så kan du opprette et ordentlig firma, dvs. et enkeltmannsforetak. Det koster heller ikke noe penger, og du har mulighet til å tjene penger (ikke svart) igjennom firmaet uten skatt så lenge det holder seg under 50k i året. Mer informasjon finner du på den nokså treffende url'en http://www.enkeltmannsforetak.org/ Har selv opprettet et firma av denne grunn, tar ikke så veldig lang tid om du gjør det elektronisk. Vil anbefale deg å gjøre dette i stedet for å låne orgnr til en annen person/et annet firma/en annen orga. 1 Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Har selv opprettet et firma av denne grunn, tar ikke så veldig lang tid om du gjør det elektronisk. Vil anbefale deg å gjøre dette i stedet for å låne orgnr til en annen person/et annet firma/en annen orga. Har dette innvirkning på hvordan du lignes, og hvordan/når du leverer selvangivelse o.l.? Jeg mener - hvis du oppretter et enkeltmannsforetak, men i praksis er ansatt i et annet forhold, og ikke "benytter" foretaket ditt økonomisk? Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jeg har ikke lest meg nok opp på emnet enda, så er litt usikker på akkurat det der, men i utgangspunktet så skal det ikke være noen forpliktelser om man ikke har noen inntjening på foretaket slik jeg har forstått det. Tenker som så at det blir satt inn i selvangivelsen automatisk, så endrer man bare ingenting på det? Finner sikkert mer info om slikt på økonomi-delen av forumet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Hvis du oppretter du ett enkeltmannsforetak, så vær forberedt på ett telefonstorm. Du er ikke beskyttet på samme måte som privatpersoner er, slik at du kan forberede deg på at telefonselgere ringer deg døgnet rundt. Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Stemmer det, men du er ikke pliktig til å registrere et telefonnummer på firmaet ditt. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Der feilet jeg for å si det slik! :-) Ble ringt 12 ganger bare innen noen få timer dagen etter registreringen var fullført. Sa at jeg skulle kun ha for orgnr til nettside og fikk ikke noe telefoner igjen fra de. Har egentlig ikke vært plaget med det siden, så har ikke vært så ille som jeg fikk inntrykk av. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg har hatt ett registrert enmannsforetak i 2 år og det kan bare ligge i bakgrunnen for å holde domener, ikke noe stress med selvangivelse eller andre ting så lenge man ikke tjener penger med det. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Stemmer det, men du er ikke pliktig til å registrere et telefonnummer på firmaet ditt. Vet du hovrdan man fjerner telefonnummeret dersom man har ett registrert? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Du logger deg inn på siden din på brreg.no og fjerne det. Klarer du ikke det, kan du gi beskjeed til Brønnøysundregistrene i en mail om at telefonnummeret nå ikke lenger hører til selskapet. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Du logger deg inn på siden din på brreg.no og fjerne det. Klarer du ikke det, kan du gi beskjeed til Brønnøysundregistrene i en mail om at telefonnummeret nå ikke lenger hører til selskapet. Takk for tipset, fikk slettet både mobil, e-post å hjemmeside Selgere, eat my sh**t Lenke til kommentar
Occi Skrevet 7. november 2011 Del Skrevet 7. november 2011 Jeg finner ikke hvordan man endrer denne infoen, hvor går man hen for å fikse dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå