Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

depresjon stryke fravær

emwa

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har diagnosen: manisk depresjon.

Kort sagt; jeg vipper mellom humør hele tiden. En halvtime er jeg i godt humør, mens den neste vil jeg bare dø. Detter er forferdelig slitsomt, og noen dager klarer jeg ikke engang å stå opp. Dette har ført til 8 dager fravær. Jeg vet jeg kan stryke fraværet, men jeg er så manisk at dagene ikke er sammenhengende.. 3 dager er jeg deprimert før jeg neste dag går på skolen igjen. Plutselig blir jeg dårlig en annen dag.

Jeg vurderer kanksje å droppe ut av skolen, mest på grunn av fraværet mitt , og den håpløse situasjonen jeg er i. Kanskje det er lurt med et friår? Fraværet mitt er gyldig. Får heller ikke nedsatt, og har 5 i de fleste fag. Men jeg føler jeg har så mye fravær at jobbmuligheter i fremtidne er utelukket.

Noen som har noen tips til meg :)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, slike ting kommer ikke av seg selv...

Det kan sikkert være noe i oppveksten din eller noe som er nå som gjør deg usikker.

Og du prater ikke om det, og det og la følelser gå løs hjelper.

Siden jeg ikke kjenner eller vet noe om deg som person vil jeg si:

Droppe skolen vil ikke løse problemet ditt uansett. (Ikke hvis du har blitt diagnoser for det.)

Og siden jeg ikke vet stort, kan jeg heller ikke vite åssen det er med deg og venner. Venner har en stor rolle. Og ha gode venner = gleden av og se dem. Og det vil si at det skaper glede for deg og andre, fordi det er noen som bryr seg om deg. Og dermed vil ikke triste / deprimerende tanker ta over "hode" ditt. (Ikke direkte hode, men humøret ditt.)

Og hvis du skulle bli trist, vil jo venner være der og bry seg.

Så det jeg vil tro, du føler du ikke har venner. Eller ikke har...

Siden du har triste/deprimerte dager. (Gode venner skaper glede. Og hvis du er deprimert, så er de der...)

Lenke til kommentar

Du kan få god hjelp for bipolar lidelse. Selv har jeg bipolar lidelse type to, og fikk et helt nytt liv etter diagnose og medisinering. Det finnes flere medisiner som kan hjelpe, men du må ha skikkelig utredning og oppfølging av psykiater, evt. almennlege og psykolog.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...