Gå til innhold

Hvilket studie bør jeg velge?

Ferdizz

Anbefalte innlegg

Hei!

Går nå siste året på Studiespesialisering med realfag. Har hatt ett år med IT som programfag og syntes programmering var kjekt. Jeg bestemte meg med en gang for at jeg ville ta en bachelor i dataingeniør. Men etter en stund fant jeg ut at kun programmering ble litt kjedelig i lengden og at jeg heller ville gjøre noe litt mer variert som også ikke krevde R2 matte.

Har nå sluttet på R2 matte og har vært ganske sikker på å velge Spillprogrammerings studiet på HiG i en stund. Men har igjen begynt å tvile litt etter å ha hørt at det er dårlige jobbmuligheter og lønn med et slikt studie (spesielt i Norge). Spillprogrammering høres kjekt ut, men det virker kjipt hvis man ikke får seg jobb innenfor det yrket med det første eller begynner med dårlig lønn. Vil helst jobbe i Norge og bli "rik" før 60 årene :p

Derfor lurer jeg nå på om det er noen andre studier som kan gi meg gode jobbtilbud og god lønn innenfor IT som ikke krever R2 matte og samtidig ikke er alt for ensidig (tenker på selve jobben). Fins det f.eks noen "kjekke" IT jobber innenfor oljebransjen i Norge? Isåfall, hvilken utdanning må jeg da ha? Vil også helst gå ut i arbeidslivet rett etter bachelor og evt. ta master seinere...

Endret av Ferd!s
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det var ikke særlig smart å slutte med R2. Da utelukket du enkelt veldig mange av studiene som passer noenlunde med beskrivelsen din.

Hadde jeg fortsatt med R2 hadde jeg i bestefall endt opp med 2 i standpunktkarakteren og evt. strøket på eksamen hvis jeg hadde kommet opp i matte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...