Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!

Anbefalte innlegg

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke føler denne LG'en var en god start på min Android-overgang.

Hoppet over (relativt spontant) forrige torsdag. Solgte iPhone 4'en, og har nå en LG.

Positivt:

Jeg kan endre hjemskjerm/sms-applikasjon/ordliste bla bla bla (LauncherPro gjorde susen!)

Skjermen er større (men lavere oppløsning)

DLNA (doubleTwist) var ufattelig kult (men AirPlay på iOS var mer stabilt)

Muligheten til å kjøpe så stort minnekort som ønskelig

Muligheten til å ta backup av hele telefonen (Titanium Backup m/root).

Negativt:

Batteriet SUGER (bokstavelig talt). Må lades to ganger daglig (gjennom snart en uke)

Softwaren er buggy som pokker! Har allerede måttet nappe ut batteriet to ganger på den!

Kameraet burde vært begrenset til 5 Mpx for å unngå all bildestøy.

Og hvorfor er Facebook-applikasjonen nødt til å være så ELENDIG på Android i forhold til på iOS?

(Ser for meg at han Suckenberg er en stor Android-fantast av en eller annen grunn ..)

Men, for all del. Telefonen er flott, og OS'et virker utrolig spennende (jeg må få nevne at jeg har vært iOS-frelst siden juli 2007, og har vel igrunn aldri overveid Android).

Jeg tror rett og slett (som det har blitt nevnt tidligere) at LG tok fristelsen med å være først ute med dualcore. For denne softwaren er absolutt ikke ferdig, heller langt i fra!

Jeg pratet med salgsrepresentanten for LG, og hun mente at det ikke ville være støtte for dualcore før i 2.3, muligens 2.4..

Så går jo med et håp!

Faktisk har jeg samme opplevelse som deg, enda jeg har gått fra en anroidtelefon. Har hatt nexus one et år og alltid kjørt enten stock eller en custom rom. Det er rett og slett en mye bedre opplevelse.

Jeg var derimot fullstendig klar over disse manglene da jeg kjøpte 2x, men er ikke noe stort problem for meg fordi jeg uansett skal legge inn et custom OS/stock når det er tilgjengelig.

Hvis de ikke kan lage det bedre ser jeg ikke grunnen til å skinne android, synes dog HTC sin sense-løsning fungerer greit.

Men en ting som absolutt gjør telefonen mye bedre er å legge inn "launcher pro" fra market, denne er for det første mye raskere, og leker du litt med innstilligene ser det også veldig mye bedre ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke denne opplevlsen.. Bortsett fra at batteriet tappes fort har O2x'en min oppført seg eksemplarisk med ingen frysing eller ForceClose..

Virker nesten som om LG har litt problemer med produksjonen av disse telefonene, siden så mange opplever så mye forskjellig :S

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig mange som hadde lyst å svare deg her ser jeg, lurer på hvorfor.

Fikk akkurat samme opplevelsen som deg da jeg gikk fra 3GS til SE X10 i fjor vår. Første møte med android var søppel, rett å slett fordi mye av sw som produsentene legger inn, samt skallene er umodne, ressurskrevende og buggy. Google skulle i mine øyne ha nekte produsenten å skinne os'et på denne måten, eventuelt latt dem gjøre det på en slike måte at brukerene enkelt kan fjerne det/deaktivere det for å bruke stock android. Byttet uansett etter en uke over til en HTC Desire, som var en mye bedre telefon. Men etter 3 måneder med denne så gikk jeg tilbake til iPhone, da jeg kjøpte en iPhone 4. Det er rett å slett noe med det at telefonen bare fungerer, appstore og ett greit batteri som får meg til å tviholde litt på iPhone. Akkurat nå ska iPhonen inn til reperasjon etter en toalettskål dukkert, så jeg tok meg bryderiet å roote en HTC Desire. Makan til forskjell, telefonen ble raskere, mer stabil, bruker mindre batteri og føles rett å slett bare mer komplett ut. Så anbefaler at du holder ut med telefonen litte grann, for så å roote den med stock android 2.3.3 eller 2.4 når det kommer. Er du ennå ikke fornøyd så kommer det jo en ny iPhone til sommern ;)

Setter STOR pris på svaret.

Mye av grunnen til at jeg solgte iPhonen min, var rett og slett det at den ble FOR perfekt.

Jeg kjeder meg med ting som BARE virker (på lik linje som at jeg ikke liker ting som IKKE virker), og har derfor snust litt på å gå over til Android, og trodd dette var "iOS for de litt mer interesserte".

LauncherPRO gjorde et godt inntrykk, men det plager meg fortsatt at batteriet renner ut, uten at jeg ser grunnen til det (noen skryter over at de har telefonen påslått i over et døgn, mens jeg må lade to ganger daglig).

Jeg har for ordens skyld rootet telefonen, og fjernet F-Secure, samt en haug med widgets.

At det dukker opp custom ROM til telefonen, høres jo mer perfekt ut, jeg er endog litt skuffet over at det skal måtte hackes for å få det til..

Det skulle vært mulig å kjøpe 2X'en og installere helt ren Android, dersom dette var noe jeg som kunde ønsket. Antar garantien ryker til dersom jeg gjør dette (med mindre jeg får til å reinstallere fabrikk-ROM).

Dersom jeg ikke klarer å venne meg til Android, så er jo 5'eren rett rundt hjørnet som du sier.

Men, den blir vel omtrent AKKURAT like spennende som den jeg kjøpte på sensommeren i 2007 (bare litt kjappere etc.)

Faktisk har jeg samme opplevelse som deg, enda jeg har gått fra en anroidtelefon. Har hatt nexus one et år og alltid kjørt enten stock eller en custom rom. Det er rett og slett en mye bedre opplevelse.

Jeg var derimot fullstendig klar over disse manglene da jeg kjøpte 2x, men er ikke noe stort problem for meg fordi jeg uansett skal legge inn et custom OS/stock når det er tilgjengelig.

Hvis de ikke kan lage det bedre ser jeg ikke grunnen til å skinne android, synes dog HTC sin sense-løsning fungerer greit.

Men en ting som absolutt gjør telefonen mye bedre er å legge inn "launcher pro" fra market, denne er for det første mye raskere, og leker du litt med innstilligene ser det også veldig mye bedre ut.

LauncherPRO var rett og slett fantastisk. Og i forhold til LG sin mongoløsning (seriøst, hvem gir en dobbelkjerne-mobil med et GUI så tregt, at selv en Android-telefon fra i forfjor er like kjapp) så var det jo helt enkelt et must..

Har skjært distro'en til beinet idag, fjernet det som var unødvendig. Og telefonen er allerede merkbart raskere.

Men, som nevnt, så var LG sin salgsrepresentant innom her forleden dag (jeg jobber i en elkjede) og presenterte 2X'en. Da forklarte hun blant annet at 2.2.2 ikke støttet dobbelkjerne fullt ut, og at når 2.3 eller evt. 2.4 kom, ville det utgjøre vanvittig forskjell på ytelsen.

Så da gjenstår det bare å se da.

I mellomtiden får vi håpe på custom ROM.

Lenke til kommentar

Funnet apk til angry birds rio nå. men hvordan installerer jeg det?

Flytt apk'en til SD kort på telefonen. Last ned apk-installer (Gratis på android market) start programmet, finn apk'en og trykk installer.

Sliter med å få koblet min til PCen. Første gang jeg koblet den til ble ikke driverne installert på pcen, og etter det finner den ikke mobilen. Når jeg kobler til begynner den bare å lade. Har ikke installert PC suite.

Her er driveren jeg brukte.

http://www.megaupload.com/?d=68R6C8K9

• Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at man ikke bare kan legge inn "ren android" er at da måtte lg laget en version av stock og en version med lg-interface. En "ren android" inneholder ikke drivere til hw, og dette må produsentene legge til. Det jeg ikke skjønner er at de ikke bare kunne hoppet over sin i utgangspunktet. I verste fall kunne de brukt stock android og laget sin egen laucher og programmer som kan fjernes. (selv med stock brukte jeg launcherpro, så det ville gitt en tilnærmet stock-telefon).

Den virkelig store forskjellen blir når UI blir gui-aksellerert, som vi har på android 3.0 i dag. Dette kommer vel i 2.4. Får bare håpe denne ender opp på denne telefonen og ikke LG svikter.

Skjønner ikke at du må lade to ganger om dagen, tar telefonen ut av laderen ca 8 om morgenen, og har alltid en del batteri (ca 30%) igjen når jeg legger meg om kvelden. Da bruker jeg den til musikk til og fra jobb, og en del surfing og litt ringing. Wifi er stort sett på, gps er av, skjerm er på auto. Har ikke rootet enda, så fsecure etc kjører enda.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

6 timer 16 min siden fra koblet

batterinivå 67%

LG hjem 55% (merkelig?)

mobil i standby 19%

inaktiv telefon 14%

skjerm 9 %

wifi 4 %

Min har blitt bedre siden jeg fikk den.. De første to dagene måtte jeg lade den helt opp 2!! ganger på en enkelt dag, men tror wifi er en stor tyv, og dette er eneste dag jeg ikke har hatt aktivert spesielt mye..

Lenke til kommentar

Er ikke så veldig mange som hadde lyst å svare deg her ser jeg, lurer på hvorfor.

Fikk akkurat samme opplevelsen som deg da jeg gikk fra 3GS til SE X10 i fjor vår. Første møte med android var søppel, rett å slett fordi mye av sw som produsentene legger inn, samt skallene er umodne, ressurskrevende og buggy. Google skulle i mine øyne ha nekte produsenten å skinne os'et på denne måten, eventuelt latt dem gjøre det på en slike måte at brukerene enkelt kan fjerne det/deaktivere det for å bruke stock android. Byttet uansett etter en uke over til en HTC Desire, som var en mye bedre telefon. Men etter 3 måneder med denne så gikk jeg tilbake til iPhone, da jeg kjøpte en iPhone 4. Det er rett å slett noe med det at telefonen bare fungerer, appstore og ett greit batteri som får meg til å tviholde litt på iPhone. Akkurat nå ska iPhonen inn til reperasjon etter en toalettskål dukkert, så jeg tok meg bryderiet å roote en HTC Desire. Makan til forskjell, telefonen ble raskere, mer stabil, bruker mindre batteri og føles rett å slett bare mer komplett ut. Så anbefaler at du holder ut med telefonen litte grann, for så å roote den med stock android 2.3.3 eller 2.4 når det kommer. Er du ennå ikke fornøyd så kommer det jo en ny iPhone til sommern ;)

Setter STOR pris på svaret.

Mye av grunnen til at jeg solgte iPhonen min, var rett og slett det at den ble FOR perfekt.

Jeg kjeder meg med ting som BARE virker (på lik linje som at jeg ikke liker ting som IKKE virker), og har derfor snust litt på å gå over til Android, og trodd dette var "iOS for de litt mer interesserte".

LauncherPRO gjorde et godt inntrykk, men det plager meg fortsatt at batteriet renner ut, uten at jeg ser grunnen til det (noen skryter over at de har telefonen påslått i over et døgn, mens jeg må lade to ganger daglig).

Jeg har for ordens skyld rootet telefonen, og fjernet F-Secure, samt en haug med widgets.

At det dukker opp custom ROM til telefonen, høres jo mer perfekt ut, jeg er endog litt skuffet over at det skal måtte hackes for å få det til..

Det skulle vært mulig å kjøpe 2X'en og installere helt ren Android, dersom dette var noe jeg som kunde ønsket. Antar garantien ryker til dersom jeg gjør dette (med mindre jeg får til å reinstallere fabrikk-ROM).

Dersom jeg ikke klarer å venne meg til Android, så er jo 5'eren rett rundt hjørnet som du sier.

Men, den blir vel omtrent AKKURAT like spennende som den jeg kjøpte på sensommeren i 2007 (bare litt kjappere etc.)

LauncherPRO var rett og slett fantastisk. Og i forhold til LG sin mongoløsning (seriøst, hvem gir en dobbelkjerne-mobil med et GUI så tregt, at selv en Android-telefon fra i forfjor er like kjapp) så var det jo helt enkelt et must..

Har skjært distro'en til beinet idag, fjernet det som var unødvendig. Og telefonen er allerede merkbart raskere.

Men, som nevnt, så var LG sin salgsrepresentant innom her forleden dag (jeg jobber i en elkjede) og presenterte 2X'en. Da forklarte hun blant annet at 2.2.2 ikke støttet dobbelkjerne fullt ut, og at når 2.3 eller evt. 2.4 kom, ville det utgjøre vanvittig forskjell på ytelsen.

Så da gjenstår det bare å se da.

I mellomtiden får vi håpe på custom ROM.

Yes, er på samme måte. Man kjeder seg fort og vil gjerne ha den neste nye mobilen ;) Ja, blir det ikke noen vesentlige endringer i ios5 så er jeg enig med deg. Det blir for kjedelig, rett å slett. Men tror nok Apple ser at de må gjøre noen større grep med ios. På android siden så håper jeg android 2.4 and beyond blir bedre på dette med strømstyringen, er alt for lett i dag at programmer og services ligger i bakgrunnen og suger til seg det som er av strøm. Og jeg håper at hw utviklerene skjønner at STOCK android er veien å gå, eventuelt med en frivillig custom launcher.

Lenke til kommentar

6 timer 16 min siden fra koblet

batterinivå 67%

LG hjem 55% (merkelig?)

mobil i standby 19%

inaktiv telefon 14%

skjerm 9 %

wifi 4 %

Min har blitt bedre siden jeg fikk den.. De første to dagene måtte jeg lade den helt opp 2!! ganger på en enkelt dag, men tror wifi er en stor tyv, og dette er eneste dag jeg ikke har hatt aktivert spesielt mye..

Det var litt merkelig med lg hjem 55%, det har jeg ikke sett på min, jeg hadde i går oppetid på 1 dag og 15 timer og hadde fortsatt 21 % igjen

Slik står det på min etter og ha stått på siden 7:00 i dag og har 85% igjen

Mobiltelefon i standbymode 46%

inaktiv telefon 42%

Taleanrop 11%

skjerm 2%

wifi 2%

Lenke til kommentar

Kan noen som har telefonen gå inn på instillinger -> Om telefonen -> Batteribruk og si hva de får der?

Hos meg står det nå:

4t 10min 38s siden frakoblet

"Mobiltelefon i standbymodus 41%"

"Inaktiv telefon 34%"

"Taleanrop 15%"

"Skjerm 9%"

osv...

Det som er rart er at på min forrige telefon (Nexus One) så var alltid skjermen på topp med høyest prosent (Ved vanlig bruk) og standbymodus og inaktiv telefon var langt nede på listen.

Altså er det ett eller annet som tapper strømmen latterlig mye her.

Er klar over at Tegra chippen kan bruke mer strøm, men skal bare være ved tunge applikasjoner, til vanlig bruk skal den bruke mindre enn snapdragon. Jeg har ikke spilt noe idag :p

Har sjekket *#*#4636#*#* ->Batteriforbruk ->Nettverksbruk og der er det "0" som bruker mest :hmm:

Noen ideer?

8t 58m 35s siden frakoblet

- 24% mobiltelefon i standbymodus

- 23% goggles (har jo ikke brukt dette engang?)

- 16% inaktiv telefon

- 15% skjerm

- 14% taleanrop

- 6% wifi

- 4% maps

- 2% bluetooth

Og da har jeg 26% igjen.

Dette skjoonner jeg faktisk ikke. At mobiltelefon i standbymosu har dratt mest stroom er vanvittig. Noen som har forslag paa aa ooke batteritiden?

Endret av bekimc
Lenke til kommentar

Hvilke formater støtter mobilen egentlig? Skulle legge inn ett HD klipp med The Big Bang theory, og det var en .mkv fil.

Er det bedre å laste ned en ny avspiller på mobilen, eller funker den som følger med bra?

Jeg bruker RockPlayer Lite for å spille av filer, og den spiller av alt.. Framerate med mkv er likevel ikke fantastisk da (type 6 frames/sec:P), men jeg spiller av fra server via PlugPlayer, så om du har filene på moblien blir det muligens bedre..

Min telefon har og begynt og vare mye mye lengre.

Frakoblet 7t 34m siden, og er på 93% nå, noe jeg syntes er ganske bra ettersom jeg har brukt den på surfing, sende litt sms i ny og ne

Det er jo villt bra.. Skal vi bytte batteri?:p.. Blir spennende å etterhvert finne den reelle årsaken til de vanvittige differansene mellom de som har best og dårligst batterilevetid...

Lenke til kommentar

For aa snakke om noe veldig positivt jeg merket, var at etter jeg har hatt den i 3 dager nA sA har jeg merket at batteriet leverer ganske mye mer enn det den gjorde i starten, noe sikkert fles ogsaa vil merke.

US keyboard ftl, beklager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...