Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!

Anbefalte innlegg

Ja, finnes det noe apps som kan ta restart/rebooten uten at vi må holde inne av og på knappen ? bare lurer :)

En ting til som jeg har opplevd flere ganger med Lg min som jeg kommer på nå. Det er at mobile nettverket ikke fungerer etter spesielt over natten og jeg skrur skjermlås av og skal surfe. den reagerer ikke ogbegynner ikke jobbe den H med rød og blå pil! må da skru på wifi så av wifi og prøve igjen , enkelte ganger må jeg ha skrudd av og på tlf for at mobildata nettverket fungerer igjen. dette er noe som er sykt irriterende. Det er full dekning men kommer ikke på datatrafikk via mobilnettet spesielt etter den har vært i dvale løpet av natten. Andre som har opplevd det ? og ka kan gjøres med det?

Og finnes det noe apps som kan få hørevolumet på samtale høyere???

Har opplevd dette et par ganger og måtte slå av og på tlf for å få mobilnettverket til å virke igjen. Men vet ikke grunnen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå baserer jeg dette på andre Android-telefoner siden jeg aldri har testet 2X under roaming, men der pleier de i alle fall å plassere R-en over selve dekningsindikatoren og E, 3G, H osv til venstre for den igjen.

Nå ser jeg at H'en først kommer opp når jeg skrur på datatrafikk. Trodde den indikerte type nett også når den var av, for å se om man bruker 2G eller 3G til tale. Det stemmer at R'en står over de søylene som viser dekningen, mens H'en står til venstre. Og R'en er mindre, uten hvit bakgrunn.

Lenke til kommentar

Ja, finnes det noe apps som kan ta restart/rebooten uten at vi må holde inne av og på knappen ? bare lurer :)

En ting til som jeg har opplevd flere ganger med Lg min som jeg kommer på nå. Det er at mobile nettverket ikke fungerer etter spesielt over natten og jeg skrur skjermlås av og skal surfe. den reagerer ikke ogbegynner ikke jobbe den H med rød og blå pil! må da skru på wifi så av wifi og prøve igjen , enkelte ganger må jeg ha skrudd av og på tlf for at mobildata nettverket fungerer igjen. dette er noe som er sykt irriterende. Det er full dekning men kommer ikke på datatrafikk via mobilnettet spesielt etter den har vært i dvale løpet av natten. Andre som har opplevd det ? og ka kan gjøres med det?

Og finnes det noe apps som kan få hørevolumet på samtale høyere???

Har opplevd dette et par ganger og måtte slå av og på tlf for å få mobilnettverket til å virke igjen. Men vet ikke grunnen..

Ja jeg vet ikke jeg heller. men la inn dette via netcom hvis du bruker netcom da

https://netcom.no/kundeservice/mobiltelefon-hjelp/innholdsinnstillinger.html

men installerte featurebooster21 via market selv da den linken netcom sendte meg via den guiden der funker ikke. Så får eg se om det blir noe bedre angående mobildatanettet ikke fungerer osv

Endret av tvilling1981
Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke føler denne LG'en var en god start på min Android-overgang.

Hoppet over (relativt spontant) forrige torsdag. Solgte iPhone 4'en, og har nå en LG.

Positivt:

Jeg kan endre hjemskjerm/sms-applikasjon/ordliste bla bla bla (LauncherPro gjorde susen!)

Skjermen er større (men lavere oppløsning)

DLNA (doubleTwist) var ufattelig kult (men AirPlay på iOS var mer stabilt)

Muligheten til å kjøpe så stort minnekort som ønskelig

Muligheten til å ta backup av hele telefonen (Titanium Backup m/root).

Negativt:

Batteriet SUGER (bokstavelig talt). Må lades to ganger daglig (gjennom snart en uke)

Softwaren er buggy som pokker! Har allerede måttet nappe ut batteriet to ganger på den!

Kameraet burde vært begrenset til 5 Mpx for å unngå all bildestøy.

Og hvorfor er Facebook-applikasjonen nødt til å være så ELENDIG på Android i forhold til på iOS?

(Ser for meg at han Suckenberg er en stor Android-fantast av en eller annen grunn ..)

Men, for all del. Telefonen er flott, og OS'et virker utrolig spennende (jeg må få nevne at jeg har vært iOS-frelst siden juli 2007, og har vel igrunn aldri overveid Android).

Jeg tror rett og slett (som det har blitt nevnt tidligere) at LG tok fristelsen med å være først ute med dualcore. For denne softwaren er absolutt ikke ferdig, heller langt i fra!

Jeg pratet med salgsrepresentanten for LG, og hun mente at det ikke ville være støtte for dualcore før i 2.3, muligens 2.4..

Så går jo med et håp!

Endret av aleksano
Lenke til kommentar

Og hvorfor er Facebook-applikasjonen nødt til å være så rævva på Android i forhold til på iOS?

Har du installert Facebook for Android fra Market? Den er mye bedre enn LG sin.

Jepp - den var langt bedre, men fryktelig langt i fra iOS-utgaven!

Lenke til kommentar

Kan virke som du har en app eller noe som ligger og suger batteri. Jeg lader min hver natt. Når jeg legger meg har jeg omtrent 30-40% igjen på batteriet. Bruker den flittig gjennom dagen med mye surfing og musikk/spill. Om jeg spiller Tegra spill tappes selvfølgelig batteriet mye fortere.

Med det jeg vil definere som normal bruk, varer batteriet over et døgn. Jeg ligger litt over det jeg vil kalle normal bruk.

*EDIT*

Har heller ikke merket noe til bugs. Har fått en force close på en app, that's it. Kan også tyde på en app som lager krøll.

Endret av vgard
Lenke til kommentar

En liten oppsummering etter 10 dager med O2X:

Telefonen er ekstremt rask, har hatt det meste av toppmodeller siden Android var tilgjengelig på mobiler, HTC-Magic, Milestone, Nexus One, Desire-HD og Galaxy denne gruser alt av det som er på markedet i dag,

Skjermen er veldig god, ikke like godt sortnivå som amoled, men liker fargene bedre på LG vs Galaxy. Synes også den er veldig god i sollys (noe Nexus One ikke var)

Telefonen reagerer veldig bra på touch.

LG-launcher er for laggy, så den byttet jeg ut med ADW launcher, synes dette burde vært fikset på en slik toppmodell av en mobil som dette er.. burde ikke kostet dem mange kalorier å undersøke hva de som lager launcherpro, ADW osv gjør for og få den flyten de har.

Har kjørt oneclick root på min for å fjerne en del uønsket apps fra LG, Fsecure, FacebookLG osv..

Slet litt med batteritiden selv etter 7-8 ladninger var den ikke bra og holdt ikke dagen ut, men tok en factory restore og har endt opp med batteritid som er det beste jeg har hatt på noen av mine andre Android mobiler.

Factory reset: slå av mobilen, slå den på med og holde inne power + volum ned knappene samtidig, NB! dette wiper alt innhold så den blir slik den var ut av esken som ny

Alt i alt veldig godt fornøyd og har ikke noe problem med og anbefale denne mobilen til andre.

Lenke til kommentar

Helt herlig telefon. Jeg kjøpte en taske til den som gjør en ganske god jobb. Stiv ramme foran og bak, men vurderer å kutte hull nederst så jeg kan koble usb kabel til mens den er lukket. Fant den på ebay.

BXJvZ.jpg

Uansett, jeg tenkte ikke at jeg ville behøve å roote, men nå kom jeg over droidwall som fungerer som firewall og kan sette restriksjoner om et program kan bruke 3G eller wifi. Jeg vil gjerne ha bedre kontroll over hva som får lov til å sende over 3g nettet, men firewall krever root tilgang.

Jeg leser i tråden at super one click gir deg root tilgang, men jeg lurer om hva slags negative konsekvenser det er å ha root.

Ser i tråden at noen alt har klart å bricke mobilen...

Uansett, jeg planlegger ikke å fjerne antivirus og carhome etc. Mobilen så langt er jeg fornøyd med å ser ikke behoved å fikle for langt utenom det vanlige.

Spørsmål:

Vil jeg potensielt ha problemer med å oppdatere til 2.3 når den kommer?

Kan jeg reversere root tilgang med letthet?

Hva slags garanti bryter jeg med å roote?

Kan folk lettere få tilgang til mobilen min om den har root selv om det er passord om de fysisk får tak i den? (Det er mye privat tilgang til gmail, facebook ++ som ligger i den nå)

Lenke til kommentar

Mulig jeg spør et teit spørsmål her nå,

men for å relatere Android til PC-verden:

Føler at dette ble litt som å kjøpe en AcerPC,

hvor maskinen er fullstappet med programmer, drivere og annet fjas som man helst ikke vil ha.

Enkleste løsning: Sett inn Windows 7-platen og installer ren Windows, last ned drivere og maskinen

er 100 ganger raskere enn da den kom ut fra butikken.

Er det mulig å legge inn OEM (altså ren) Android på telefonen?

Lenke til kommentar

hvor maskinen er fullstappet med programmer, drivere og annet fjas som man helst ikke vil ha.

Enkleste løsning: Sett inn Windows 7-platen og installer ren Windows, last ned drivere og maskinen

Det vil nok bli mulig, nå viser det seg jo at "USA" utgaven av denne mobilen kommer med "stock" Android, så da er jo det håp om at det vil la seg gjøre om ikke så alt for lang tid :)

Lenke til kommentar

Det vil nok bli mulig, nå viser det seg jo at "USA" utgaven av denne mobilen kommer med "stock" Android, så da er jo det håp om at det vil la seg gjøre om ikke så alt for lang tid :)

Konge!!!

Hvordan er det med å fjerne F-Secure?

Har det noen hensikt/bakside?

Lenke til kommentar

Angående batteribruk:

Hos meg ser det ut som "Mobiltelefon i standbymodus" (dekningssymbolet som ikon) og "Inaktiv telefon" hver bruker ca 30% av batteriforbruket (tilsammen 60%) gjennom en dag der batteriet er helt tømt, og da har jeg snakket litt, sendt litt SMS, og har Wifi på hele dagen (men ikke dekning hele tiden) brukt litt mobildata, men ikke mange MB. Jeg syns dette var litt stor prosentvis del av forbruket.

Jeg er også en av de som har problem med dårlig samtalekvalitet. Kan det være noe galt med radioen som bruker mye batteri og gir dårlig kvalitet?

Lenke til kommentar

Det er en merkelig bug i kontaktlisten.

Hvis jeg scroller helt ned ved å holde fingen på bokstavrekken helt til høyre, viser den kontaktene som begynner på O under Z, fordi den grupperere alle O-kontaktene under Ø. Jeg kan da fortsette å scrolle nedover, fra O/Ø, selv om jeg egentlig hadde skrollet til bunnen, slik at du kan scrolle evig nedover.

Hvis jeg scroller på vanlig måte (ikke på bokstavrekken til høyre) scroller den riktig (den stopper når den kommer til Z, fortsetter ikke med O/Ø på nytt), bortsett fra at det står Ø i stedet for O der som headning på O-kontaktene, og her listes både kontakter på O og Ø.

Lenke til kommentar

Det er derfor de fleste vil ha en ren androidtelefon, men det er desverre ikke så mange på markedet. Det holdes på med å lage en recovery/rom manager til 2x som gjør at du enkelt kan legge inn andre roms på telefonen. Problemet er at de fleste utviklere er i usa og ikke har fått telefonen enda. Da gjenstår det bare at noen faktisk lager custom roms. Dette avhenger av om telefonen blir populær nok, ellers gidder ingen lage roms til den.

Siden det kommer en stock version som nevnt her, er det veldig gode muligheter for at dette blir tilgjengelig om ikke så altfor lenge.

Lenke til kommentar

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke føler denne LG'en var en god start på min Android-overgang.

Hoppet over (relativt spontant) forrige torsdag. Solgte iPhone 4'en, og har nå en LG.

Positivt:

Jeg kan endre hjemskjerm/sms-applikasjon/ordliste bla bla bla (LauncherPro gjorde susen!)

Skjermen er større (men lavere oppløsning)

DLNA (doubleTwist) var ufattelig kult (men AirPlay på iOS var mer stabilt)

Muligheten til å kjøpe så stort minnekort som ønskelig

Muligheten til å ta backup av hele telefonen (Titanium Backup m/root).

Negativt:

Batteriet SUGER (bokstavelig talt). Må lades to ganger daglig (gjennom snart en uke)

Softwaren er buggy som pokker! Har allerede måttet nappe ut batteriet to ganger på den!

Kameraet burde vært begrenset til 5 Mpx for å unngå all bildestøy.

Og hvorfor er Facebook-applikasjonen nødt til å være så ELENDIG på Android i forhold til på iOS?

(Ser for meg at han Suckenberg er en stor Android-fantast av en eller annen grunn ..)

Men, for all del. Telefonen er flott, og OS'et virker utrolig spennende (jeg må få nevne at jeg har vært iOS-frelst siden juli 2007, og har vel igrunn aldri overveid Android).

Jeg tror rett og slett (som det har blitt nevnt tidligere) at LG tok fristelsen med å være først ute med dualcore. For denne softwaren er absolutt ikke ferdig, heller langt i fra!

Jeg pratet med salgsrepresentanten for LG, og hun mente at det ikke ville være støtte for dualcore før i 2.3, muligens 2.4..

Så går jo med et håp!

Er ikke så veldig mange som hadde lyst å svare deg her ser jeg, lurer på hvorfor.

Fikk akkurat samme opplevelsen som deg da jeg gikk fra 3GS til SE X10 i fjor vår. Første møte med android var søppel, rett å slett fordi mye av sw som produsentene legger inn, samt skallene er umodne, ressurskrevende og buggy. Google skulle i mine øyne ha nekte produsenten å skinne os'et på denne måten, eventuelt latt dem gjøre det på en slike måte at brukerene enkelt kan fjerne det/deaktivere det for å bruke stock android. Byttet uansett etter en uke over til en HTC Desire, som var en mye bedre telefon. Men etter 3 måneder med denne så gikk jeg tilbake til iPhone, da jeg kjøpte en iPhone 4. Det er rett å slett noe med det at telefonen bare fungerer, appstore og ett greit batteri som får meg til å tviholde litt på iPhone. Akkurat nå ska iPhonen inn til reperasjon etter en toalettskål dukkert, så jeg tok meg bryderiet å roote en HTC Desire. Makan til forskjell, telefonen ble raskere, mer stabil, bruker mindre batteri og føles rett å slett bare mer komplett ut. Så anbefaler at du holder ut med telefonen litte grann, for så å roote den med stock android 2.3.3 eller 2.4 når det kommer. Er du ennå ikke fornøyd så kommer det jo en ny iPhone til sommern ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...