Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://market.andro...om.trafficstats

Denne er grei og enkel for å overvåke GPRS-bruken til div apps.

Gratis er den også :)

SwiftKey Free er en prøveversjon: *Predictions expire after 31 days with this free version*

Har kjøpt fullversjonen selv og angrer ikke et sekund, spesielt nå som det er på tilbud :)

Nice, det funker ganske bra det. Takk for tipset. Er kjekt å ikke få en stor regning i posten...

Og nedlasta fullversjonen av swiftkey, like greit når det funker ganske bra. :)

Funker veldig bra ja. Men det funker ikke i mail... :/

http://support.swift...n-lg-optimus-2x

Vet ikke hvilken mail du bruker, men du kan jo gå inn på nettversjonen av mailen (hvis det finnes en) og skrive der til de fikser det. Er sikkert bare en bagatell som blir fikset snart.

Lenke til kommentar

Lister opp de appsa jeg bruker for høyeblikket.

LauncherPro - Erstatter LG sin homescreen med en litt mindre ressurskrevende en

Watchdog - Holder øye med CPU-bruk

3G Watchdog - Holder øye med GPRS/3G-bruken

Secrets - Brukernavn/passord-bank med masterpassword

Eurosport - tennis/fotball livescores og nyheter

Wapedia - Wikipedia app som er kjekk i stedet for å bruke webutgaven

IMDb

1881 - Har jeg rett når jeg sier at hvis et ikke-lagret nummer ringer så kommer det opp navnet?

Twitter

Facebook

Sparebank 1 Mobilbank

Allrecipes - Kjekt å ha når du står på butikken og ikke helt vet hva du vil lage til middag

TripAdvisor - Sjekk reviews på hotell, restauranter etc. God å ha når du er ute å reiser.

Factbook - All mulig fakta om alle forskjellige land og stater.

TeslaLED - Lommelykt for LED-blitzen

ConvertPad - Omgjør alle forskjellige målenheter

Currency - Omgjør valuta

Dictionary

Flytid - Ankomst/Avgangtider for norske flyplasser (OSL, TRD, BGO, SVG, TOS, KRS)

Flightradar - Livekart av flytrafikken rundt om i verden

SpeedTest - tester hastigheten på internettforbindelsen

Barcode Scanner - skanner strekkoder og får ut informasjon

Opera Mini - Greit alternativ til nettleseren som følger med

I spillkategorien har jeg

Hardwood Solitaire - Tegraversjon av forskjellige kortspill. Meget pen grafikk.

Backbreaker - NFL-style spill hvor man løper med ballen og prøver å unngå forsvarerne. Tegraspill.

Tetris

Jewels

Unblock Me

GeoQuiz

Hangman

Flags of the World

Trivial Droid

World Capitals

Endret av wilzoo
Lenke til kommentar

dere som nå har hatt telefonen en stund anbefaler dere den? er det noe negativt med den? :)

Har ingenting å utsette på den. Ble veldig 'blown-away' når jeg fikk den. Har levd med den i akkurat 7 dager nå og jeg liker den bedre for hver dag. Litt mye ferdiginstallert dritt på den men det kan fjernes hvis du rooter.

Hører folk si de har problemer med samtalekvaliteten men det har ikke jeg opplevd i noen av de samtalene jeg har hatt. Jeg er på Chess/Netcom-nettet.

Skjermen har lett for å flekker men det er ikke store problemet.

Lenke til kommentar

dere som nå har hatt telefonen en stund anbefaler dere den? er det noe negativt med den? :)

Jeg vil absolutt anbefale den. Totalinntrykket overgår forventningene (som var veldig høye). Nå er er dette også den første Android-mobilen min, så endel av dette kan nok tilskrives Android, og ikke bare LG sin hardware..

Likevel er det noen få negative ting (siden du spør etter det), men håper dette kan løses med softwareoppdateringer, evt rooting:

- Litt plagsomt med alle apps LG har installert og nekter oss å avinstallere. Skjønner ikke poenget med en "Facebook for LG" når original-Appen for Facebook er mye bedre. En del vil også fjerne F-secure, men jeg har foreløpig bare skrudd av auto-scanning og auto-update.

- Samtalekvaliteten er jeg ikke helt imponert over.. Se lenger oppe i tråden.

- Jeg syns batteriet varer litt kort (maks en dag), men det er nok fordi jeg bruker den ganske aktivt i begynnelsen. jeg tror ikke den er så mye dårligere på batterilevetid enn andre mobiler.

- Den medfølgende Exchange-appen vurderer jeg å bytte ut med en annen. Ser ikke ut som sletting av mail og read/unread opppdateres helt som det skal. + problemer med swiftkey som nevnt litt lenger oppe i tråden.

Noen andre småting som sikkert kan skyldes Android, ikke nødvendigvis har noe med denne mobilen å gjøre:

- Får ikke valgt Mandag som første ukedag i medfølgende kalender-app

- Når telefonen har låst seg (lockscreen) og jeg skal åpne den igjen, vises skjermbildet (som var der før den låste seg) i noen tidels sekunder før lockscreen vises.. hvis man låser skjermen for å beskytte innholdet er jo dette litt dumt.

Lenke til kommentar

så de fleste problemene skyles lg sin software? isåfall bra fordi de skal bort uansett :) paul vil trolig lage ROMs til telefonen der det fleste av lg programmene er fjernet.

Jeg vil tro det meste av det skyldes software, ja. I hvert fall det som jeg har å utsette på den.

Jeg vet ikke hva som er årsak til den dårlige samtalekvaliteten jeg opplever, men jeg håper det er software det også.. Har forresten Network Norway.

Lenke til kommentar

https://market.android.com/details?id=com.trafficstats

SwiftKey Free er en prøveversjon: *Predictions expire after 31 days with this free version*

Har kjøpt fullversjonen selv og angrer ikke et sekund, spesielt nå som det er på tilbud :)

er den riktig? var på skype med tlf ca 1,5 time i går og den har brukt 3,7gb.. bruker skype så mye datatrafikk?

Lenke til kommentar

For dere som skal legge inn filmer på mobilen for enten å se de der eller koble til TV kan jeg anbefale å laste ned Handbrake. Der kan du enkelt gjøre om alle mulige videoformater (feks. mkv eller avi) til et format som kan spilles av på mobilen.

Bare velg kildefil, velg mp4 som format og bestem oppløsningen. Skal du se film på mobilen kan du velge 800 som bredde (er ikke vits med noe større), 1280 for vanlig HD og 1920 for FullHD.

Encoda nettopp en 720p serie på ca 29min til mobilstørrelse og den ble på 252MB.

Lenke til kommentar

https://market.andro...om.trafficstats

er den riktig? var på skype med tlf ca 1,5 time i går og den har brukt 3,7gb.. bruker skype så mye datatrafikk?

Om ikke hodet og matematikken min er helt på jordet atm så vil jo det si over 400MB per minutt så det kan umulig stemme.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått min tlf. i dag. Så langt veldig fornøyd :yes: Synes min hadde bra samtale kvalitet og min lagger ikke på homescreen og internett. Zooming går også helt bra. Får prøve den ut noen dg og se om det blir noen forandringer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...