Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Er det mange som opplever dårlig samtalekvalitet? Har lest posten på xda om problemet.

Hos meg er den ganske dårlig, i hvert fall under middels.

 

Må tilføye at jeg ellers er MEGET fornøyd med telefonen, bortsett fra noen få ting, som bloatware som ikke kan avinstalleres.

 

merker faktisk og at jeg har dårlig samtalekvalitet i øre høyttaler på mobilen! veldig synd for en så bra tlf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mange som opplever dårlig samtalekvalitet? Har lest posten på xda om problemet.

Hos meg er den ganske dårlig, i hvert fall under middels.

 

Må tilføye at jeg ellers er MEGET fornøyd med telefonen, bortsett fra noen få ting, som bloatware som ikke kan avinstalleres.

 

merker faktisk og at jeg har dårlig samtalekvalitet i øre høyttaler på mobilen! veldig synd for en så bra tlf

 

Jeg opplever også dette.

Litt variabelt hvor dårlig det er.

I noen tilfeller er alt helt "garbled" og jeg må bare legge på for så å ringe opp igjen..

Andre tilfeller så er andre person hørbar men jeg må anstrenge meg for å få med meg alt.

Når den er OK, så er det også bare sånn passe bra.. alle tidligere tlf jeg har hatt har vært bedre enn denne er på det beste...

Litt flaut synes nå jeg :blush:

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har problemer med norsk lokalisering av dato. Jeg har valgt norsk i instillinger, men kalender widget og kalender viser fortsatt søndag som første dag i uken.

Datovelgeren i kalender viser ikke navn på ukedag eller måned, kun tall. Dagen idag vises som: 2, 2011 3 21, dvs andre dag i uken år 2011 måned 3 osv.

 

Er det andre som har det slik?

 

PS! byttet til engelsk og dansk og begge viser da datoer og kalender korrekt. Island derimot har samme problemet.

Endret av atkhobby
Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har problemer med norsk lokalisering av dato. Jeg har valgt norsk i instillinger, men kalender widget og kalender viser fortsatt søndag som første dag i uken.

Datovelgeren i kalender viser ikke navn på ukedag eller måned, kun tall. Dagen idag vises som: 2, 2011 3 21, dvs andre dag i uken år 2011 måned 3 osv.

 

Er det andre som har det slik?

 

PS! byttet til engelsk og dansk og begge viser da datoer og kalender korrekt. Island derimot har samme problemet.

 

Funker helt fint her..

Lenke til kommentar

Funker helt fint her..

 

OK, takk for hjelpen!

Hvis du benytter Norsk lokalisering og ikke har problemer er nok hard-reset neste for meg. Jeg husker jeg avbrøt initiell initiering når jeg startet opp telefonen første gang siden jeg hadde glemt å sette i SIM. Mulig det er det som er årsaken ...

Endret av atkhobby
Lenke til kommentar

Angående samtalekvalitet. Har også merket litt til dette, men tror det kan ha noe med radiorom i telefonen å gjøre. Første gangen jeg merket det var på jobb. Da satt jeg med lite dekning og fikk inn en samtale. Da var motparten noe utydelig og jeg måtte konsentrere meg for å følge med. Skurret litt om jeg skrudde opp volumet. Neste gang sto jeg i en parkeringsgarasje og hadde dårlig dekning. Selv om jeg gikk ut av garasjen og fikk full dekning var kvaliteten fortsatt lav.

Siste sjekk var hjemme. Da hadde jeg full dekning på HSDPA. Tok en telefon ut for å sjekke. Helt krystallklar lyd uten tendenser til problemer eller uklarhet. Kvaliteten holdt seg høyere enn de andre tilfellene selv om jeg gikk steder med dårlig dekning. Kan muligens skyldes problemer med kodingen av radioen? Eller har andre opplevd ting som avkrefter min teori?

 

Ellers er telefonen knall, sitter og lurer på om jeg skal roote for å få bort noen av de LG appene, men ikke så kritisk. Kommer nok til å gjøre det til slutt uansett, men like greit å vente til det kommer et visst utvalg i rommer også. :D

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har problemer med norsk lokalisering av dato. Jeg har valgt norsk i instillinger, men kalender widget og kalender viser fortsatt søndag som første dag i uken.

Datovelgeren i kalender viser ikke navn på ukedag eller måned, kun tall. Dagen idag vises som: 2, 2011 3 21, dvs andre dag i uken år 2011 måned 3 osv.

 

Er det andre som har det slik?

 

PS! byttet til engelsk og dansk og begge viser da datoer og kalender korrekt. Island derimot har samme problemet.

Har også problemer med at Søndag vises som første ukedag i kalenderen, men utenom det vises det riktig så vidt jeg kan se.

Lenke til kommentar

Er det noe jeg savner fra min Desiretelefon er det det fantastiske "telefontastaturet". Altså, det som er likt som man har det på en telefon uten touchscreen.. Det på LGen er heller begredelig. Så, noen som vet om det går ann å få det på LGen, eller et annet alternativ? Har lett litt rundt på Market, men har ikke funnet med norsk ordliste(T9).

 

Det er mange, deriblant meg, som liker det som heter Swiftkey. Men det er et qwerty tastatur. Du ville kanskje ha et numpad tastatur?

Da har du dette til ca 20 kr feks: https://market.android.com/details?id=net.fredricknet.inputmethod.latin&feature=search_result

 

Hva fungerer best av swiftkey og slideit??

EDIT: Åja, trodde swiftkey også var sånn at du kunne slide fingern over :p

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Har også problemer med at Søndag vises som første ukedag i kalenderen, men utenom det vises det riktig så vidt jeg kan se.

 

Hei,

Jeg har prøv å bytte frem og tilbake mellom språk, resatt telefonen mens annet språk var valgt og så valgt tilbake. Så langt ha det ikke fikset det.

 

Jeg prøver nå å gå gjennom interne aps (kalender o.s.v.) og slette cache og data for å se om det kan hjelpe. Hvis ikke så er det hard-reset :(

Lenke til kommentar

 

Hei,

Jeg har prøv å bytte frem og tilbake mellom språk, resatt telefonen mens annet språk var valgt og så valgt tilbake. Så langt ha det ikke fikset det.

 

Jeg prøver nå å gå gjennom interne aps (kalender o.s.v.) og slette cache og data for å se om det kan hjelpe. Hvis ikke så er det hard-reset :(

Det er rart det ikke er en innstilling i kalenderen der dette kan velges... Jeg bruker også en Widget fra Launcherpro, og der kan jeg velge første ukedag.

En ulempe med den er at jeg ikke kan velge hvilke kalendere den skal vise. Jeg har en delt kalender jeg har tilgang til som jeg ikke vil vise som standard, og LP-widgeten viser data fra begge.

Lenke til kommentar

Jeg kan varmt anbefale denne telefonen, OdinD.

Alternativer vil vel naturligvis bli Samsung sin dualcore, som jo får Tegra chip her i landet. Ellers er HTC sin neste dualcore sikkert et godt alternativ når den kommer. Selv har jeg bare god erfaring med HTC. Hadde ikke nølt med å kjøpe den om den var i salg nå. Kommer vel til sommeren kanskje.

Må du ha telefon nå, kan du godt kjøpe LG, kan du vente litt, vil nok denne bli billigere, mens du får større valg. :)

Lenke til kommentar

Burde jeg kjøpe denne nå, vente på flere dual core mobiler eller kjøpe en htc desire eller lignende?

 

Nå er det vel ofte slik at hvis du KAN vente så burde du gjøre det siden det alltid kommer noe bedre om en måned. For min del var det ikke aktuelt siden min forrige telefon var for utdatert slik at jeg ikke fikk gjort det jeg ville med den.

 

Hvis du bare vil ha en grei telefon er sikkert HTC Desire fortsatt en god telefon, men den har nok kommet dithen at den snart vil føles gammel. Optimus 2X og de andre dual-core som kommer vil nok være mer fremtids-sikret i så måte.

 

Ut fra det vi vet om neste generasjons dual core fra de andre produsentene (HTC, Samsung) er det modeller med større skjemer noe som gjør telefonen noe bredere. Personlig syns jeg 4 tommer er akkurat max av hva som er komfortabelt for meg, men det er individulet.

 

Samsung har gått for lett plastikk for å få ned vekt, men noen syns det blir litt vel plastikk.

 

HTC har gått for metall unibody på bekostning av vekt. Syns selv at f.eks. HTC desire HD er akkurat litt for tung (og bred).

 

Samsung har Super AMOLED skjerm som gir fantastisk bra innsynsvinkel, sterke farger og super kontrast. Det som an være problemet med denne på sikt er at du kan få innbrenning i skjem ala det som kan skje med plasma TV'er. Jeg hater å tenke på at dette kan skje så jeg vil ikke ha denne typen skjerm.

 

HTC har tidligere og til og med Desire HD hatt LCD skjemer som kan virke litt utvasket i farger i forholed til f.eks. Optimus 2X.

 

Basert på dette OG den gode HTMI-ut støtten har jeg selv valgt Optimus 2X.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer denne mobilen sterkt, men slik jeg forstår det har denne mobilen fremdeles mange ting som kan forbedres på denne her. Burde jeg kjøpe denne nå, vente på flere dual core mobiler eller kjøpe en htc desire eller lignende?

 

Jeg var vel litt der du var, skal jeg kjøpe 2x eller skal jeg vente på en som kanskje er bedre. Men kom fram til at da kan man vel vente i all evighet da det alltid vil komme ut en som er bedre. til sommeren kommer det vel 2-3 nye dual-core tlf, men da har det vel lekket eller annonsert noen nye som skal komme. Og sånn fortsetter det :)

Jeg valgte å kjøpe 2x.

Lenke til kommentar

Da har jeg vært på Elkjøp med telefonen. Eneste jeg gjorde var å levere telefonen, sa den ikke startet. Han skrudde den på og så det selv og sa "Tror vi gjør det enklest jeg". Ga meg lapp og fikk penger tilbake. Heldig der, men får ny i morra. Så jeg hadde en order fra netonnet inne! Flaks..

Lenke til kommentar

Kamerat kjøpt seg nettopp en HTC Desire så vi sammenligna litt, og Optimus 2X sin skjerm er mye bedre. Den er også kjappere på surfing og på å åpne apps.

 

Jeg angrer ikke på mitt kjøp. Etter par viktige apps (etter min mening) så funker mobilen veldig bra. Hva Fsecure gjør som bugger telefonen har jeg ikke lagt merke til. Og Carhome vil jeg selv beholde for bruk i bilen. Så rooting føler jeg ikke et akutt behov for.

 

Noen Apps og hva de gjør:

SwiftKey Keyboard Free, gir deg norsk QWERTY tastatur. Jeg har free versjonen nå, noen som vet hva forskjellen er på den og betal versjonen?

LauncherPro, gir deg muligheten til å forandre en del på homescreen og du får nye knapper nederst på skjermen som skjer mye bedre ut. Samt at dette fjerner helt lagging på homescreen for meg.

Google Earth, sier seg selv. Morsomt å se seg rundt hvis man kjeder seg.

Google Goggles, morsom app som gir deg mulighet til å scanne ting for å finne dem på nettet. Har testa på par forskjellige øl flasker og brus og det funker så langt veldig bra.

RealCalc Scientific Calculator, Avansert calc, kjekt for de som studerer eller de som trenger avanserte calc funksjoner.

Gauge Battery Widget, Gir deg prosentvis visning av batteriet, jeg bruker selv 1x1 widgeten.

NVIDIA TegraZone, Gir deg tilgang til Tegra 2 spilla. Kun testa Fruit Ninja, men det funker veldig bra. :)

SoundHound, Gjenkjenner musikk. Funker mye bedre enn Shazam etter min erfaring.

Tiny Flashlight + LED, lommelykt app som skrur på led lyset bak

 

 

Men det er en app jeg er ute etter, trenger en som kan overvåke data trafikk bruk til apps på mobilen. Jeg har funnet SPB Wireless Monitor, men den er ikke akkurat billig. Noen som vet om andre apps som overvåker databruken til andre apps?

Endret av Dammed
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...