Just-Me Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ha ha fikk min fra Chess i dag Noen som er heldige! Når forhåndssbestilte du? Fikk du noen sendingsbekreftelse på forhånd? Optimusen ligger forøvrig enda som "på lager!" hos Chess. Kjenner at jeg begynner å bli forbanna. De kan da for svarte f ikke ha den på lager når det ikke var nok til de som hadde forhåndsbestilt en gang. Jeg bestilte for ca en mnd siden og nei fikk ikke noe bekreftelse. Du bestilte en del før meg da. Bestilte 28.02 så er vel havna på vent. Begynner å bli veldig fristende å avbestille nå, har sendt en mail til Moobi så får jeg se hva de har å si. Da kommer den sikkert snart, jeg kommer til å selge da jeg fikk oppleve Sony Ericsson Xperia Arc i Sverige i helgen og den er klar favoritt kontra denne. Lenke til kommentar
Beron Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ha ha fikk min fra Chess i dag Noen som er heldige! Når forhåndssbestilte du? Fikk du noen sendingsbekreftelse på forhånd? Optimusen ligger forøvrig enda som "på lager!" hos Chess. Kjenner at jeg begynner å bli forbanna. De kan da for svarte f ikke ha den på lager når det ikke var nok til de som hadde forhåndsbestilt en gang. Jeg bestilte for ca en mnd siden og nei fikk ikke noe bekreftelse. Du bestilte en del før meg da. Bestilte 28.02 så er vel havna på vent. Begynner å bli veldig fristende å avbestille nå, har sendt en mail til Moobi så får jeg se hva de har å si. Da kommer den sikkert snart, jeg kommer til å selge da jeg fikk oppleve Sony Ericsson Xperia Arc i Sverige i helgen og den er klar favoritt kontra denne. Hva er det som gjør Arc til en klar favoritt over 2x med unntak av designet da? Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 På Arcen er 3,5 jacken plassert øverst til venstre hvis jeg ikke tar feil. Det er jo helt idiotisk plassering. Men utseendet på Arcen er upåklagelig! Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Den har som du skriver et design/byggekvalitet som ikke denne når opp til på noen måte og den er veldig rask. Man må multitaske med 4-5 oppgaver før man merker forskjell på disse to og dette er noe jeg aldri gjør. Den har en større og bedre skjerm, klart bedre batteri tid etc . Konklusjon er vel at man føler at den virkelig er et produkt som er gjennomført kontra en noe billig plasttelefon som jeg føler når jeg bruker LG 2X. Det blir som å kjøpe et koreansk billigprodukt kontra tysk kvalitet sammenlignet med biler. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Ha ha fikk min fra Chess i dag Noen som er heldige! Når forhåndssbestilte du? Fikk du noen sendingsbekreftelse på forhånd? Optimusen ligger forøvrig enda som "på lager!" hos Chess. Kjenner at jeg begynner å bli forbanna. De kan da for svarte f ikke ha den på lager når det ikke var nok til de som hadde forhåndsbestilt en gang. Jeg bestilte for ca en mnd siden og nei fikk ikke noe bekreftelse. Du bestilte en del før meg da. Bestilte 28.02 så er vel havna på vent. Begynner å bli veldig fristende å avbestille nå, har sendt en mail til Moobi så får jeg se hva de har å si. Edit : og Lefdal som hadde 100+ på lager for et par timer siden har nå 28.03 som dato. For et rot! Når jeg ringte moobi, altså rundt kl 16.30. Så spurte jeg om de hadde flere på lager. Nei de hadde ikke det, og det var 50 stk som var foran meg i køen, jeg bestilte altså i dag. Det ente med at jeg ble oppgitt og avbestilte og gikk tilbake til komplett.no som får inn på onsdag. Chess får inn igjen den 22. mars. Det morsomme er at jeg fikk melding fra Chess rundt kl 17 hvor det står "LG Optimus 2X er på lager ". (Skulle få mld om den var på lager). Altså så har ikke Chess mobilen inne, men allikevel skriver de det og sier det til oss. Er igjen 1 på komplett i skrivende stund! Fort det hvis du vil ha telefon denne uken. Men Just-Me. Er kvaliteten på mobilen dårlig? Altså i byggkvalitet? Endret 14. mars 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
Beron Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Den har som du skriver et design/byggekvalitet som ikke denne når opp til på noen måte og den er veldig rask. Man må multitaske med 4-5 oppgaver før man merker forskjell på disse to og dette er noe jeg aldri gjør. Den har en større og bedre skjerm, klart bedre batteri tid etc . Konklusjon er vel at man føler at den virkelig er et produkt som er gjennomført kontra en noe billig plasttelefon som jeg føler når jeg bruker LG 2X. Det blir som å kjøpe et koreansk billigprodukt kontra tysk kvalitet sammenlignet med biler. Vurderte Arc en stund selv, men det som gjorde at jeg landa på 2x var at jeg tror at når det begynner å komme tegra 2 optimaliserte spill og progs vil motoren til dualcore komme til sin rett. Lenke til kommentar
thescientist Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Skjønner at den er rask og fin, men hvor lenge er den fin og rask? Det er sony ericsson vi snakker om her, de har ikke et godt rykte på seg for å komme med oppdateringer som skal gjøre telefonen mindre treig. SE X8, X10 og X10 mini og pro er noen veldige gode eksempler på dette. Men det samme kan man si om 2X, hvor lenge er den rask, man er avhenging av at produsenten kommer med oppdateringer i stedet for å komme med en ny modell.. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Den har som du skriver et design/byggekvalitet som ikke denne når opp til på noen måte og den er veldig rask. Man må multitaske med 4-5 oppgaver før man merker forskjell på disse to og dette er noe jeg aldri gjør. Den har en større og bedre skjerm, klart bedre batteri tid etc . Konklusjon er vel at man føler at den virkelig er et produkt som er gjennomført kontra en noe billig plasttelefon som jeg føler når jeg bruker LG 2X. Det blir som å kjøpe et koreansk billigprodukt kontra tysk kvalitet sammenlignet med biler. Vurderte Arc en stund selv, men det som gjorde at jeg landa på 2x var at jeg tror at når det begynner å komme tegra 2 optimaliserte spill og progs vil motoren til dualcore komme til sin rett. Vurderte slik jeg også men gikk en runde med meg selv og fant ut at jeg neppe gidder å bruke mobilen som en spillmaskin da opplevelsen uansett blitt mange ganger bedre via pc og PS3.. Lenke til kommentar
Martin- Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) "hærlig" info.. men du sa du kjøpte din på telebutikken. det har også jeg gjort. forhåndsbestilt lenge før. men telebutikken hos meg har ikke fått inn telefonen enda (sier dem til meg da) kan det hende at den ikke har kommet fram til butikken enda tru? Jeg ringte også til Telebutikken i Steinkjer, de hadde ikke fått inn selv om de også hadde forhåndsreservert et par eksemplarer... Som de sa, 100 stk på landsbasis og da sier det seg selv at ikke alle har fått noen... Var akkurat ïnnom Lefdal ved Lade i Trondheim. Fikk oppgitt 4. april som dato, men de skulle bare ta inn 5 stk. De hadde bare bestilt så lite fordi de hadde gått på en smell i forhold til når de tok inn HTC Desire HD og endte opp med å ikke ha fått solgt nesten noen. Jeg sa til han at 5 stk var rimelig pessimistisk etter hva som har blitt skrevet om denne telefonen. Jeg er enormt sugen på å få telefonen nå, men dealen hos Lefdal er mye bedre enn den jeg har bestilt hos Chess. Jeg stusser på om jeg er desperat nok til å betale 900kr for å få den 13 dager tidligere enn hva jeg vil få den hos Chess (om de faktisk får den inn den 22. da..) Du snakket sikkert med samme sjeggstubben som meg da jeg var der både på fredag og idag. Han gav meg forskjellig info hver gang, tror ikke han hadde så veldig peiling desverre... På fredag lovet han meg at telefonene var motatt og videresendt fra Elkjøp og Lefdal sitt sentrallager i Sverige på torsdag, og at han skulle få den inn i løpet av helgen og skulle ha de klare til salg idag. Men da jeg kom idag ble jeg servert en annen historie! Hmm... Må bare si takk til Martin- Jeg ringte Telebutikken på City Syd i Trondheim, men de var tomme men opplyste at Solsiden hadde igjen 5 stk. Solsiden svarte ikke på tlf så jeg kasta meg i bilen og raste ned dit å kjøpte en (har aldri vært så sint på sinker i trafikken). 1299,- med NetCom FlexiTalk med 249 i månedsavgift. Han kansellerte like greit min Chess-bestilling på telefonen og Nå er det un-boxing time Np dude, jeg er bare glad for at mitt innlegg og min innsats har hjulpet andre Fulgte med micro-HDMI kabel her i allefall (hadde lest noen som kjøpte den i Nederland ikke fikk den med). +1 Synes det rart at dere som har fått telefonen ikke har gitt foreløpige tilbakemeldinger om hva dere synes så langt, og hva som er positivt, og hva som er dårlig. Og om telefonen står til forventningene så langt Jeg er kjempefornøyd!!! Eneste jeg sliter med er et sinnsykt antall apps som LG har installert som sluuuuker minne som jeg ikke får avinstallert. Skal roote den nå, og forhåpentligvis få fjernet en god del. Ting som "analog klokke", "værvarsel", "tvitter for LG", "Facebook for LG", div spilldemoer og annet dritt Ellers har jeg kjørt litt benchmarks, fikk 2580 poeng på Quadrant stock, skal sjekke på nytt etter rooting Ikke testet film eller HDMI ut enda, kommer med mere senere! Har akkurat slått den på. Driver å fikler litt med instillinger men førsteinntrykket er megabra! Skjermen er knall og man skal være meget kresen for å skille den fra blandt annet dagens AMOLED og andre type skjermer. Finnes det et alternativ for å kun synkronisere når jeg er kobla til WiFi og ikke når den bruker 3G/EDGE? Jeg sliter med det samme, har rett og slett slått av "data aktivert" under innstillinger for mobilt nettverk intill videre... Si ifra hvis du finner ut noe mer! Sorry hvis det ble litt skrivefeil, og for at dette ble en lang post. Men har ikke tid til mer info nå, back to my LG Endret 14. mars 2011 av Martin- Lenke til kommentar
Beron Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Jeg er kjempefornøyd!!! Eneste jeg sliter med er et sinnsykt antall apps som LG har installert som sluuuuker minne som jeg ikke får avinstallert. Skal roote den nå, og forhåpentligvis få fjernet en god del. Ting som "analog klokke", "værvarsel", "tvitter for LG", "Facebook for LG", div spilldemoer og annet dritt Ellers har jeg kjørt litt benchmarks, fikk 2580 poeng på Quadrant stock, skal sjekke på nytt etter rooting Ikke testet film eller HDMI ut enda, kommer med mere senere! Ser at Xda developers har en del 2x stoff i forumet sitt om rooting og også en liste over hva som trygt kan fjernes av bloatware på telefonen. Fint om du har anledning til å skrive litt om dine erfaringer når du har roota den ! Lenke til kommentar
CIder Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ha ha fikk min fra Chess i dag Noen som er heldige! Når forhåndssbestilte du? Fikk du noen sendingsbekreftelse på forhånd? Optimusen ligger forøvrig enda som "på lager!" hos Chess. Kjenner at jeg begynner å bli forbanna. De kan da for svarte f ikke ha den på lager når det ikke var nok til de som hadde forhåndsbestilt en gang. Blir også rimelig irritert nå. Fikk først beskjed om at den var bekreftet den 3. Mars over telefon. Bestillte da med en gang. Også nå dette rotet med lagerføringen.... Får vel bare smøre seg med tålmodighet enn så lenge. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 I starten syntes jeg LG var amatører som ikke kunne gi oss en dato. Nå synes jeg leverandørene oppfører seg amatørmessig. De gir ikke beskjed eller noe. Som Lefdal gjør, legger inn at de har 100 + på lager, når de har 0 og de får ikke før 28 mars. Man ringer og ringer til de forskjellige. De eneste som faktisk holder seg til en dato og svarer for seg er Komplett. Tydelig at det er en butikk som vet hvordan de skal håndtere seg ovenfor sine kunder. Lenke til kommentar
Beron Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Ha ha fikk min fra Chess i dag Noen som er heldige! Når forhåndssbestilte du? Fikk du noen sendingsbekreftelse på forhånd? Optimusen ligger forøvrig enda som "på lager!" hos Chess. Kjenner at jeg begynner å bli forbanna. De kan da for svarte f ikke ha den på lager når det ikke var nok til de som hadde forhåndsbestilt en gang. Blir også rimelig irritert nå. Fikk først beskjed om at den var bekreftet den 3. Mars over telefon. Bestillte da med en gang. Også nå dette rotet med lagerføringen.... Får vel bare smøre seg med tålmodighet enn så lenge. Må nok pent vente ja.. Toget har gått hos komplett også nå. "ubekreftet 22 mars". Fremdeles er den listet "på lager" med utropstegn hos Chess. Tro om det er mange som blir lurt og bestiller. Helt i grenselandet til svindel det der, og dårlig reklame for Chess. Lenke til kommentar
vgard Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Sendte nettopp en forspørsel til Netcom, om de kunne bestemme seg for en dato eller om de skulle fortsette å kaste dartpiler på kalenderen en stund til. Ser datoen på nettbutikken nå står til i morgen. På fredag var det i dag, og i morges var det 22.03.. Håper jeg kanskje muligens om jeg er heldig kan få et fornuftig svar på forespørselen. Ellers er det veldig gøy å se at folk har begynt å få telefonen i hende. Det lover jo godt. Gleder meg til testresultater på tlf etter root. Kanskje er det jeg må gjøre når jeg får den. Føler det kan bli litt mye bloatware. Lenke til kommentar
Beron Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Sendte nettopp en forspørsel til Netcom, om de kunne bestemme seg for en dato eller om de skulle fortsette å kaste dartpiler på kalenderen en stund til. Ser datoen på nettbutikken nå står til i morgen. På fredag var det i dag, og i morges var det 22.03.. Håper jeg kanskje muligens om jeg er heldig kan få et fornuftig svar på forespørselen. Ellers er det veldig gøy å se at folk har begynt å få telefonen i hende. Det lover jo godt. Gleder meg til testresultater på tlf etter root. Kanskje er det jeg må gjøre når jeg får den. Føler det kan bli litt mye bloatware. Likte ordlyden i henvendelsen til Netcom Du får poste svaret hvis du ikke bare får et standard bla bla. I følge Xda developers er det en smal sak å lempe ut bloatwaren, blir vel noe av det første jeg gjør når jeg får min og føler meg trygg på at jeg ikke bricker den. Mistenker mer og mer at de datohoppene er bevisst for å lokke kunder til å forhåndsbestille, veldig merkelig er det ihvertfall. Lenke til kommentar
Charlo Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Bare det at phonen er fra LG er nok til å styre unna. Billig plastic fantastic produsent. Gå for Sony, kvalitet alltid. Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 (endret) Stakkars kundeservice rund i de forskjellige nettbutikker de må bli gale av mas. Halve denne tråden handler jo om desperate gutter som bare skriver om leveringstidsproblemer Hmm min er til salgs så send PM. Endret 14. mars 2011 av Just-Me Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Typisk at folk som deg skal få telefonen da. 1 Lenke til kommentar
Just-Me Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Typisk at folk som deg skal få telefonen da. Irritert I LIKE. 1 Lenke til kommentar
SleepyMoo Skrevet 14. mars 2011 Del Skrevet 14. mars 2011 Bare det at phonen er fra LG er nok til å styre unna. Billig plastic fantastic produsent. Gå for Sony, kvalitet alltid. Sony Ericsson x10 med android 2.1? it's a winner! 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå