Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Helt klart nedtur med HDMI løsningen som jeg også hadde som et stort poeng rundt denne telefonen. Så da vil spill/internett kjøres i 480p det blir ikke bra på min 50 tommer :hmm: En annen ting jeg ikke liker med denne telefonen er designet feit og firkantet. Ser man på Sony Ericsson Xperia Arc som kommer så er jo den et smykke i forhold.. Mulig jeg avbestiller gitt.

 

Om HDMI utgang teller mye for deg ville jeg definitivt gått for N8! Der får du HD på alt :cool:

I tillegg får du også Dolby Digital 5.1 lyd via HDMI om videoen er innspillt med det :) Tipper (ikke sikker) att Optimus ikke har det heller..

 

Ble litt skuffet over bildekvaliteten på kamera til Optimus, hadde trodd det skulle være bedre. En annen detalj er att den heller ikke har utløser + fokus knapper for kamera :mad:

 

Blir nok Xperia Arc som kommer den kjører alt i HD den også via HDMI utgangen og klarer alt materiale i 720p pluss den kommer med siste Android versjon. I tillegg har den fått plusser for kamera, Bravia teknologien, den er rask med dedikert grafikkminne, lett og veldig tynn , og ikke mint designet (rå lekker). Prisen ligger på 4200,- så det blir det samme som denne og den har 4,2 skjerm også :) I sølv så er den bare til å henge opp på veggen til pynt :D

post-80037-0-30862200-1299666007_thumb.jpg

post-80037-0-38242600-1299666037_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Manualen er lagt ut på LG sine sider:

http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/lg_electronics_nordic_ab__/document/view/p990-optimus-2x-manual-12612

 

Jeg har forresten fått ny ubekreftet dato fra Brightpoint, 22.03, dette er samme distributør som Netcom og Chess bruker.

 

En Talsmann fra LG har visst uttalt at grunnen til forsinkelsene er at det asiatiske markedet prioriteres, den ble visst mer populær enn de forventet.. Ikke spør om kilde, husker ikke, tror de sa det på en facebookside eller noe sånn..

Endret av jarle73
Lenke til kommentar

Faen ta Asia! Så den er ikke sluppet noe annet sted i Europa heller?

Skal til Nederland til helgen, og hadde et lite håp om å finne den der...

ifølge folk fra forumet på xda developers har den kommet i nederland og danmark (sikkert flere land også)

Lenke til kommentar

Dinside.no har testet denne HDMI saken ytterligere nå.

Det er tydelig att 2X bruker en mye kjipere løsning enn eks. N8 da bildet forsvinner fra mobilens skjerm også, lurer dermed hvordan man kan betjene mediaspilleren (eks spole i filmen) når man ikke ser skjermen, merkelig løsning..... :cry:

 

 

Sitat dinside:

Da har vi fått testet dette nok en gang. Både hjemmeskjerm, applikasjoner generelt og spill vises med samme oppløsning på TV som på telefonen. Altså vil du kun få 800x480 om du viser bilder på TV-en, selv om bildet strekkes over hele skjermen (og ja, det er derfor uskarpt). Selv ikke lysbildeshow i galleri-appen viser bildene i høyere oppløsning. Med andre ord - så lenge det vises bilde BÅDE på telefonen og på TV-en (som er tilfelle for alt bortsett fra film), får du kun telefonens native oppløsning på TV-bildet.

 

(Og ja, vi prøvde å tvinge full oppløsning via settings-menyen.)

 

Ved videoavspilling via HDMI, derimot, får du ikke bilde på telefonen samtidig, men beskjed om at dette vises på en annen skjerm. Bare da sendes det bilder med HD-oppløsning til TV-en.

 

Merk dog at du selvsagt kan komme deg rundt det ved å vise bilder via DLNA, og heller bruke f.eks. Twonky fra telefonen: http://www.dinside.no/854562/se-mobilbildene-direkte-paa-tv. Da vises de i full HD-oppløsning.

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Du har jo full kontroll på vidoen, nå er det 3.gang jeg linker til denne videoen som viser hvordan dette funker, har du rett codec vill den vise full 1080p ut via HDMI også....

 

http://www.mefeedia.com/video/34894790

 

Her er et klipp som viser at de også for spill ut i 1080p:

 

 

ca 1.27 ut i filmen

 

Den vil skalere det, men det vil uansett ikke være 1080p så lenge det er mirroring slik jeg har forstått det, og om det står 1080p på tvskjermen aldri så mye.

Det som er kjipest synes jeg er at man ikke får vist bilder på samme måten som video, altså i full hd.

Lenke til kommentar

Sitat dinside:

Da har vi fått testet dette nok en gang. Både hjemmeskjerm, applikasjoner generelt og spill vises med samme oppløsning på TV som på telefonen. Altså vil du kun få 800x480 om du viser bilder på TV-en, selv om bildet strekkes over hele skjermen (og ja, det er derfor uskarpt). Selv ikke lysbildeshow i galleri-appen viser bildene i høyere oppløsning. Med andre ord - så lenge det vises bilde BÅDE på telefonen og på TV-en (som er tilfelle for alt bortsett fra film), får du kun telefonens native oppløsning på TV-bildet.

 

(Og ja, vi prøvde å tvinge full oppløsning via settings-menyen.)

Klippet fra manualen:

HDMI

Juster innstillingen for HDMItilkobling.

Hvis telefonen er koblet

til TV/PC via HDMI-kabel, kan du

vise bilde- og videofiler på TV/PC

når videospiller eller bildevisning

kjører på telefonen.

MERK:

* Avhengig av enheten som er

koblet til telefonen din via en

HDMI-kabel, kan det ta en stund

å spille av mediefiler.

 

* Hvis du bruker en kabel eller

enhet som ikke er HDMIsertifisert,

er det ikke sikkert at

filene spilles av på riktig måte.

 

* Bilderetningen som er angitt på

telefonen, gjelder også for bildet

som vises på enheten.

 

* Hvis telefondataene ikke vises

på riktig måte på grunn av

et synkroniseringsproblem,

må du endre oppløsningen

på telefonen. (Du må starte

telefonen på nytt for å ta i bruk

den nye HDMI-oppløsningen.)

Jeg biter meg merke i det som er skrevet i parantes på det siste punktet. Ble dette gjort når Dinside prøvde og endre oppløsning på HDMI.
Lenke til kommentar

Gleder meg til en eller annen kjøper denne og legger ut erfaringene sine her :yes: Tror det eneste jeg stoler på er brukerne her sånn som ting er nå.

 

En ting er sikkert tror jeg venter til sommerferie tider uansett før kjøp av mobil, da har alle disse nye mobilene fått litt tid på seg.

Lenke til kommentar

The LG Optimus 2X not only captures Full HD video, as you can see in our camera shootout here, but it is also capable of decoding 1920x1080p video clips. We ran a test 1080p trailer, and it performed without a hiccup, dishing out frame rates as if there is no tomorrow.

 

http://www.phonearena.com/news/LG-Optimus-2X-Full-HD-1080p-video-playback-test_id16301

 

Joda, men det er vel ingen som benekter at telefonen kan spille av ekte Hd på videofiler, på telefonen blir jo selvfølgelig videoen nedskalert til 800x480 som er oppløsningen til skjermen. På HDMI får man ekte HD på flatskjermen, men ikke videoen på telefonen samtidig, bare play, pause og spole knapper.

 

Det som er greia er jo om man kan få ut full HD gjennom HDMI til andre ting også, f,eks billedvisning, nettleser, spill som er laget med hd oppløsning og slikt.

 

Slik jeg har forstått det går dessverre ikke det, og er litt nedtur i og med at jeg har bestilt denne telefonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...