martiol Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Det er ikke SMP støtte i standard Android 2.2 kjerne. 2.3 vil ha det. Uten smp støtte blir den ene cpu'en ikke brukt. Jeg synes det ser ut som de fleste benchmarks kjører på en kjerne og det er effektiviteten som Cortex A9 over A8 som er forskjellen. A9 er en mye mer effektiv kjerne en forrige generasjon (Apple A4, Hummingbird, Snapdragon som alle er basert på A8). Det som er genialt med Tegra er at den har bedre GPU en noen av konkurrentene (Også kommende). Jeg skal ha en Tegra tlf, men om det blir denne er jeg ikke sikker på ennå... Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 Du snakker nok ut av erfaring, Martiol. Uansett så har vi blitt lovet at 2.3. vil komme etter en veldig kort stund når mobilen er i butikkene. Uansett, ser at LG har forskyvet datoen lengre og lengre (skulle faktisk lanseres i januar, så februar, og nå mars) og jeg lurer på om dem faktisk kommer til å drøye den i slutten av mars. Så lenge de er de første så har det jo ikke noe å si for dem om det kommer i Februar eller slutten av Mars Uenige/enige? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Har jo vært snakk om mars siden tidlig januar.. Atrix kommer vel 6 mars.Skal LG være først må de gi den ut innen den 5 mars. Endret 3. februar 2011 av Gjermundsen Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 (endret) Jeg har sagt det før og sier det igjen. LG må lansere tidlig hvis de skal ha noe å tjene på det. Hvis den kommer samtidig med mange andre dual core telefoner blir det tøffere reise. Hadde de lansert den allerede i janurat hadde jo mange ikke hatt ork til å vente til mars. Men vi får se, jo lenger de venter jo mer forventer vi at telefon er i 100 % topp stand når den kommer. Hører også at det snakkes om release mars/april men får virkelig håpe det bare er rykter. Endret 3. februar 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Når det gjelder SMP støtte i Android 2.2 så er jo det slik at siden Android er open source er det helt opp til LG om de vil lage støtte for dette. "Android is baced off of the completely open source system Linux and in it you can have it support both 32 and 64 bit processors as well as have 1000 different deviations of the system. Basically everything goes with android if you have enough imagination and skill to write it you can do it" Nå er det jo ikke sikkert at LG har tatt seg bryet og gjøre dette siden de har uttalt at det vil komme 2.3 oppgradering om ikke så alt for lang tid etter lansering:) Lenke til kommentar
martiol Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Når det gjelder SMP støtte i Android 2.2 så er jo det slik at siden Android er open source er det helt opp til LG om de vil lage støtte for dette. "Android is baced off of the completely open source system Linux and in it you can have it support both 32 and 64 bit processors as well as have 1000 different deviations of the system. Basically everything goes with android if you have enough imagination and skill to write it you can do it" Nå er det jo ikke sikkert at LG har tatt seg bryet og gjøre dette siden de har uttalt at det vil komme 2.3 oppgradering om ikke så alt for lang tid etter lansering:) Stemmer det. Jeg vil tro at LG har patchet kjernen. Det jeg mente var at de bechmarkene vi har sett virker som single-cpu og forskjellen vi har sett er A8 -A9. Mest sannsynlig vil en single core A9 score tilsvarende på ren cpu benchmark. Det kreves en del av programmereren av benchmarken for å utnytte og sette score på SMP systemer. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Snakket nettopp med LG Norge. I følge dem blir ikke telefonen å finne i norske butikker før midten av mars. Lenke til kommentar
Rashko Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Det er jo en super nedtur! Finnes det andre telefoner som kan matche denne, og som kanskje kommer ut i samme tidsperiode? Og vil det da eventuelt bli slik at LG ikke lenger er den første med 2-kjerner ute? Isåfall tror jeg LG mister veldig mange kunder pga treghet med å få denne ut i butikkene. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 SE Arc og Motorola Atrix kommer vel ut rundt den tiden. Mulig før. Lenke til kommentar
SvadaVon Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kommer atrix til norge da? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Nei. Ikke så vidt jeg vet. Men poenget er at hvis LG kommer samtidig med resten vil kanskje mange heller gå for andre telefoner. Lenke til kommentar
TastyFroyo Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Nå har ikke SE Arc dualcore da... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 LG sier det kommer an på kjedene om når de tar inn telefonen. Så slutten på mars er ikke utenkelig allikevel! Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Var fast bestemt på at jeg skulle ha LG'en, men Samsung's to kjerner begynner å friste uhyrlig mye med tanke på at det er ikke så mye lenge å vente enn LG sin to kjerner :!: Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Atrix 4G kommer jo ikke her.Kanskje 3G versjonen kommer til europa etterhvert. Sammy har jo ikke presentert noe skikkelig enda.Tviler på at de kommer til å klare å levere noe tidligere. Fordelen LG har med 2X er jo alle de positive reviews som ligger ute alt,pluss masse videoer.De som kjøper 2X vet hva de får. Endret 4. februar 2011 av Gjermundsen Lenke til kommentar
VistaX Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Noen som vet hva slags aux-utgang denne telefonen har? Tenker da på om det er den "vanlige" som Apple og HTC har eller om det er den som Samsung har. Apple's ørepropper virker i HTC sine telefoner men ikke i Samsung sine. Utrolig irriterende da jeg hadde Galaxy S og de de hørte med var dårlige. Og er det noen som kjenner til LG's programvareoppdateringshistore? Tenker da på hvor raskt de er ute med nye oppdateringer og fixes. (ble en langt ord gitt) Og hva slags synkroniseringsprogram bruker LG? Samsung har jo Kies og HTC HTC Sync. Endret 4. februar 2011 av VistaX Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Medfølgende ørepropper er vel alltid noe man slenger i søpla vel? Noe jeg ser på som en styrke hos Optimus 2X er det 8GB interminnet. Jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor så mange går for lavt interminne og satser på minnekort istedet. Programmer bør aldeles ikke trenge å ligge på minnekort. Det kan man bruke til musikk og filmer. Får håpe flere følger opp denne. Lenke til kommentar
DroidOle Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Har mistet oversikten over linker som er postet.. men tror disse er nye Lenke til kommentar
Krekre Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) nå ser det ut som alle leverandører av telefonen har forandret på leveringsdato'en. Oberserver at Netshop.no har forandret datoen fra 21. febr. til 28 febr. Lurer nå egentlig om den kommer før Samsung sin i det hele tatt. I hvertfall med så mye markedsavdelingen til LG har hypet denne telefonen opp. Skulle nesten tro at de må ha store problemer med telefonen på et punkt. Siden de ikke vil lansere telefonen enda. Synes det rart at LG ikke har kommet med en offisell dato så mye som de presentert denne telefonen for internasjonal presse. Men uansett er det å bite tennene sammen og vente. Selv om det er veldig fristende akkurat nå kjøpe en annen telefon som Iphone4 som var lenge på listen. Får bare håpe at denne Nokia-telefonen som har vært min følgesvenn i 3 år nå ikke begynner å skape seg igjen før jeg har fått min LG Optimus 2X i hus. Endret 5. februar 2011 av Krekre Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 5. februar 2011 Del Skrevet 5. februar 2011 He he, jeg er i samme situasjon som deg, Krekre. Har også hatt en Nokia-telefon i tre år. Den begynte å slå seg av innimellom og jeg bestilte en iPhone 4 i høst. Men Netcom rotet så mye at jeg tilslutt avbestilte og bestemte meg for å vente på en dual core-mobil. Dessverre ble Nokiaen (N95 8GB) så dårlig at jeg måtte kjøpe meg en rimeligere "ventemobil". Det ble en LG Optimus One som jeg forsåvidt er temmelig fornøyd med. Greit å få lært seg Android før den nye "hovedmobilen" kommer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå