jan-otto Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Heisann jeg sliter litt med en optimus x2, skulle legge inn 2.3 men den har låst seg helt på android system recovery. Eller jeg får til og switche gjennom menyen men ikke trykke på noen av dem. Er det noen her som kan hjelpe meg litt? Prøv denne metoden : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599 Rom laster du ned her : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041 Lykke til :-) Lenke til kommentar
jan-otto Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Tar også med ett tips til dere som bytter custom rom's : Ikke legg inn en rom basert på ext 4 uten å ha "back to ext3" på kortet da ender dere bare opp i en loop... Kjør dette programmet før flash. Get ril fra markedet er også ett must å ha på rootet telefoner, ved problemer kan det å bytte ril løse problemene.... Endret 10. desember 2011 av jan-otto Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Hei Bare lurer litt. Denne telefonen har gode specs, men er den god å bruke ? Er feelingen god ? Vet ikke om jeg skal kjøpe denne eller Samsung Galaxy S Plus. Vil ikke bruke så mye penger. Ser at den bare er 200 kr dyrere enn S Plus på netonnet.no med kraftigere prossesor og bedre kamera. Betaler glatt 200 kr for det, men har sett at noen klager på at telefonen er så dårlig å bruke i dagliglivet. Mamma trenger ny telefon, ikke for avansert men samtidig god. Hun skriver mye på telefon, går det smertefritt å skrive meldinger? Noen som vet hvem av de jeg burde kjøpe til henne ? Takker for alle tips og svar Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Telefon er fin å bruke. Det er noen som har hatt problemer med den, men det er av de som ikke har hatt det også. Jeg får følelsen av at den har bedre byggekvalitet enn Samsung Galaxy S2. Jeg ville ikke råde deg å kjøpe den om du ikke hadde litt teknisk innsikt. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Hei Bare lurer litt. Denne telefonen har gode specs, men er den god å bruke ? Er feelingen god ? Vet ikke om jeg skal kjøpe denne eller Samsung Galaxy S Plus. Vil ikke bruke så mye penger. Ser at den bare er 200 kr dyrere enn S Plus på netonnet.no med kraftigere prossesor og bedre kamera. Betaler glatt 200 kr for det, men har sett at noen klager på at telefonen er så dårlig å bruke i dagliglivet. Mamma trenger ny telefon, ikke for avansert men samtidig god. Hun skriver mye på telefon, går det smertefritt å skrive meldinger? Noen som vet hvem av de jeg burde kjøpe til henne ? Takker for alle tips og svar I en Samsung Galaxy vil du få en bedre mobil, samt en mer stabil mobil. I tillegg så vil du motta oppdatering (typ 2.4, 4.0 etc) raskere kontra LG Optimus 2x (som brukte hele 9 måneder på å få ut 2.3). Jeg hører folk klager på at mobilen kjennes litt plastikk ut, men hva hjelper det å ha en mobil som tåler mye når softwarene er så fucka telefon blir ubrukelig. Jeg vil råde deg til å gå for Samsung Galaxy, HTC Note eller vente på Samsung Galaxy Nexus. Sistnevnte er Google sin egen telefon og du vil få den da med 4.0. Jeg ville ikke råde deg å kjøpe den om du ikke hadde litt teknisk innsikt. Teknisk innsikt, wtf? Android er android. Det er ikke mye vanskeligere å bruke en Samsungs Galaxy S2 kontra Optimus 2x og virsa versa. Skjønner ikke hvor du skal med den. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Det er moren min som trenger ny telefon, hun er ganske "dø" på mobiler og trenger bare å kunne sende sms, ringe, evt sjekke mail, musikk, godt kamera osv. Ikke de heftigste tingene hun vil ha. Bare den er enkel å bruke og gir god feeling. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Det er moren min som trenger ny telefon, hun er ganske "dø" på mobiler og trenger bare å kunne sende sms, ringe, evt sjekke mail, musikk, godt kamera osv. Ikke de heftigste tingene hun vil ha. Bare den er enkel å bruke og gir god feeling. En telefon som er lettest å bruke er vel kanskje iPhone. Den gir det hun er ute etter. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 I en Samsung Galaxy vil du få en bedre mobil, samt en mer stabil mobil. I tillegg så vil du motta oppdatering (typ 2.4, 4.0 etc) raskere kontra LG Optimus 2x (som brukte hele 9 måneder på å få ut 2.3). Jeg hører folk klager på at mobilen kjennes litt plastikk ut, men hva hjelper det å ha en mobil som tåler mye når softwarene er så fucka telefon blir ubrukelig. Jeg vil råde deg til å gå for Samsung Galaxy, HTC Note eller vente på Samsung Galaxy Nexus. Sistnevnte er Google sin egen telefon og du vil få den da med 4.0. Jeg er ganske inni mobilverdenen og kan alt om de fleste mobiler, jeg vil bare vite om feelingen er god for de som har brukt den. Skjermen på Nexus er alt for stor for henne, og i tilleg litt for dyr. Kanskje burde jeg gå for Galaxy S Plus ? Btw, så er det Samsung som har lagd note, ikke HTC Takker for svar Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 En telefon som er lettest å bruke er vel kanskje iPhone. Den gir det hun er ute etter. Jeg har 4S og synes den er fantastisk, tenkte på den til henne også men den er for dyr. Både S Plus og optimus 2x er under 3000, kontra iPhone for 4900. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) En telefon som er lettest å bruke er vel kanskje iPhone. Den gir det hun er ute etter. Jeg har 4S og synes den er fantastisk, tenkte på den til henne også men den er for dyr. Både S Plus og optimus 2x er under 3000, kontra iPhone for 4900. Nettopp. Den er noe dyr ja, men vel investerte penger og det er telefon hun fint kan ha et par år eller mer hvis bruken er innenfor rimelighetens grenser. I en Samsung Galaxy vil du få en bedre mobil, samt en mer stabil mobil. I tillegg så vil du motta oppdatering (typ 2.4, 4.0 etc) raskere kontra LG Optimus 2x (som brukte hele 9 måneder på å få ut 2.3). Jeg hører folk klager på at mobilen kjennes litt plastikk ut, men hva hjelper det å ha en mobil som tåler mye når softwarene er så fucka telefon blir ubrukelig. Jeg vil råde deg til å gå for Samsung Galaxy, HTC Note eller vente på Samsung Galaxy Nexus. Sistnevnte er Google sin egen telefon og du vil få den da med 4.0. Jeg er ganske inni mobilverdenen og kan alt om de fleste mobiler, jeg vil bare vite om feelingen er god for de som har brukt den. Skjermen på Nexus er alt for stor for henne, og i tilleg litt for dyr. Kanskje burde jeg gå for Galaxy S Plus ? Btw, så er det Samsung som har lagd note, ikke HTC Takker for svar Selvfølgelig er det Samsung som har laget Note, men satt å tenke på HTC mens jeg skrev (nærmere HTC sensation). Så lenge du kan en del om mobiler så er det null problem for deg å lære henne det vesentlige med mobilen. Det er alltid mye med en mobil man aldri vil få brukt for, men det å lære og tilpasse mobilen til de som skal bruke den er null problem. Så Galaxy kan så absolutt være en passende mobil hun vil like Endret 10. desember 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
walaker Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Tusen takk får hjelpa Heisann jeg sliter litt med en optimus x2, skulle legge inn 2.3 men den har låst seg helt på android system recovery. Eller jeg får til og switche gjennom menyen men ikke trykke på noen av dem. Er det noen her som kan hjelpe meg litt? Prøv denne metoden : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1327599 Rom laster du ned her : http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1035041 Lykke til :-) Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 En telefon som er lettest å bruke er vel kanskje iPhone. Den gir det hun er ute etter. Jeg har 4S og synes den er fantastisk, tenkte på den til henne også men den er for dyr. Både S Plus og optimus 2x er under 3000, kontra iPhone for 4900. Nettopp. Den er noe dyr ja, men vel investerte penger og det er telefon hun fint kan ha et par år eller mer hvis bruken er innenfor rimelighetens grenser. I en Samsung Galaxy vil du få en bedre mobil, samt en mer stabil mobil. I tillegg så vil du motta oppdatering (typ 2.4, 4.0 etc) raskere kontra LG Optimus 2x (som brukte hele 9 måneder på å få ut 2.3). Jeg hører folk klager på at mobilen kjennes litt plastikk ut, men hva hjelper det å ha en mobil som tåler mye når softwarene er så fucka telefon blir ubrukelig. Jeg vil råde deg til å gå for Samsung Galaxy, HTC Note eller vente på Samsung Galaxy Nexus. Sistnevnte er Google sin egen telefon og du vil få den da med 4.0. Jeg er ganske inni mobilverdenen og kan alt om de fleste mobiler, jeg vil bare vite om feelingen er god for de som har brukt den. Skjermen på Nexus er alt for stor for henne, og i tilleg litt for dyr. Kanskje burde jeg gå for Galaxy S Plus ? Btw, så er det Samsung som har lagd note, ikke HTC Takker for svar Selvfølgelig er det Samsung som har laget Note, men satt å tenke på HTC mens jeg skrev (nærmere HTC sensation). Så lenge du kan en del om mobiler så er det null problem for deg å lære henne det vesentlige med mobilen. Det er alltid mye med en mobil man aldri vil få brukt for, men det å lære og tilpasse mobilen til de som skal bruke den er null problem. Så Galaxy kan så absolutt være en passende mobil hun vil like Hun bruker telefoner med forsiktighet så en iPhone ville nok holdt lenge. Galaxy serien er vel ikke kjent for dårlig byggekvalitet, software og hardware ?! Tror nok at en Galaxy S Plus ville holdt like lenge som en iPhone. Jeg skal nok klare å lære henne mobilen og hva hun trenger å vite/bruke. Eneste grunnen for å gå for en Optimus 2x er at kameraet har 3 mpx mer, men kan selvsagt hende at S Plus har bedre optikk. Mamma trenger et godt kamera så jeg vet ikke om det er verdt å betale 200 ekstra for bedre kamera, dårligere feeling ?, tyngre. Hun vil ikke merke den store forskjellen på 1,4 ghz enkjernesprossesor mot 1 ghz tokjerneprossesor. 1,4 ghz er vel mer en nok hos en vanlig mobilbruker. Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Må hun få en touch-telefon? Holder det ikke med en annen type telefon, som er enklere i bruk for den eldre garde? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Megapiksler betyr ikke alt. Så om det er 5 eller 8 megapiksler er ikke avgjørende. Tror du får nærmest identiske bilder uansett. Så ikke la det lure deg til å velge telefon. Samsung er ikke kjent for dårlig kvalitet, men S2 har et rykte på seg til å være av dårlige byggekvalitet, men behandler hun telefonen fint så er ikke det avgjørende heller. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Må hun få en touch-telefon? Holder det ikke med en annen type telefon, som er enklere i bruk for den eldre garde? Vel, hun er bare 40. Ja, hun kunne tenke seg en touch og det satses ikke akkurat helt på "gamle" mobiler lenger. 1 Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Teknisk innsikt, wtf? Android er android. Det er ikke mye vanskeligere å bruke en Samsungs Galaxy S2 kontra Optimus 2x og virsa versa. Skjønner ikke hvor du skal med den. Om han får problemer, og må roote. Du har solgt telefon din nå, så gå en annen plass å være negativ. Helt ærlig burde du ta Emils1 svar med en klype salt. Han har klaget fra dag en, og vi er vel alle her relativt lei av hans innlegg. Endret 10. desember 2011 av Neppe Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Teknisk innsikt, wtf? Android er android. Det er ikke mye vanskeligere å bruke en Samsungs Galaxy S2 kontra Optimus 2x og virsa versa. Skjønner ikke hvor du skal med den. Om han får problemer, og må roote. Du har solgt telefon din nå, så gå en annen plass å være negativ. Helt ærlig burde du ta Emils1 svar med en klype salt. Han har klaget fra dag en, og vi er vel alle her relativt lei av hans innlegg. Du kan holde deg saklig, det er vel ikke å være negativ å mene noe annet enn deg. Det er vel ikke så enkelt å roote Optimus 2x lenger eller, ihvertfall ikke med 2.3. Jeg forteller min egen mening, slik som du gjør, du er ikke kvalifisert til å bestemme hvor vidt din mening skal være noe bedre. En sak har alltid to sider. Isteden kan du heller lese litt rundt på internasjonale forum og se hva de har skrevet. Der sitter det dønn ærlige folk og du får som oftest bedre svar enn på "plus" forumet Diskusjon.no Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Teknisk innsikt, wtf? Android er android. Det er ikke mye vanskeligere å bruke en Samsungs Galaxy S2 kontra Optimus 2x og virsa versa. Skjønner ikke hvor du skal med den. Om han får problemer, og må roote. Du har solgt telefon din nå, så gå en annen plass å være negativ. Helt ærlig burde du ta Emils1 svar med en klype salt. Han har klaget fra dag en, og vi er vel alle her relativt lei av hans innlegg. Du kan holde deg saklig, det er vel ikke å være negativ å mene noe annet enn deg. Det er vel ikke så enkelt å roote Optimus 2x lenger eller, ihvertfall ikke med 2.3. Jeg forteller min egen mening, slik som du gjør, du er ikke kvalifisert til å bestemme hvor vidt din mening skal være noe bedre. En sak har alltid to sider. Isteden kan du heller lese litt rundt på internasjonale forum og se hva de har skrevet. Der sitter det dønn ærlige folk og du får som oftest bedre svar enn på "plus" forumet Diskusjon.no Vi er vist ganske like, du er bare bedre til å forklare. Jeg hater iPhone haters som skal hakke ned på skjermstørrelsen og "bestemme" at stor skjerm er best.. Hater også når folk sier at andre har "feil" mening osv. Men back to buisiness (håper det var riktig skreve). Etter at så mange har klaget og problemene kanskje jeg kjøper S Plus. Noen som har noen andre innvendinger ? Jeg må foresten si at jeg er mektig imponert av LG dette året. Først med dualcore så først med 3D, i tilleg noen kvalitetsmobiler. Lenke til kommentar
linnmari Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Teknisk innsikt, wtf? Android er android. Det er ikke mye vanskeligere å bruke en Samsungs Galaxy S2 kontra Optimus 2x og virsa versa. Skjønner ikke hvor du skal med den. Om han får problemer, og må roote. Du har solgt telefon din nå, så gå en annen plass å være negativ. Helt ærlig burde du ta Emils1 svar med en klype salt. Han har klaget fra dag en, og vi er vel alle her relativt lei av hans innlegg. Strengt tatt er det vel bare du som er så jævla lei? 1 Lenke til kommentar
linnmari Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg fikk heldigvis solgt min for 2400 kr i dag, så da venter jeg på Samsung Galaxy Nexus eller en annen telefon. Jeg skal ihvertfall aldri gå på "første telefon med ditt og datt". Solgte du den unrooted? Jupp. Prøvde du hardt? Hvem er det egentlig som vil ha en sånn telefon til 2500, når man får en splunk ny for et par hundrelapper mer? 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå