Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken versjon ac cm7 har du? Vorkkernel støtter ikke nyere builds enn 177.

Omvendt. Støtter kun builds etter 177.

 

Jeg kjører CM7, og vil gjerne flashe vorkkernal; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059910

 

Noen som kan hjelpe meg med fremgangsmåten, og hva alle disse tweaksene betyr?

Noen som kan hjelpe? Kan jeg laste ned VorkKernel appen og starte den derfra eller må jeg laste ned og flashe?

 

 

Hør -- flash siste versjon av CM7 Nightlies, disse funker stein og er rett og slett bedre enn den vanlige versjonen, og som nevnt trenger man ikke å oppdatere hver jævla dag - selv har jeg flashet Nightlies to ganger.

 

Først av alt tar du backup via ROM Manager eller lignende.

 

I VorkKern-appen genererer du så en kernel (ikke huk av for "e-peen" eller noe annet i første omgang, la det være som det er), da vil en .zip-fil lagres på mobilen et sted, jeg husker ikke helt hvor.

 

Deretter starter du mobilen i recovery. Wipe cache og Dalvik cache. Så finner du et valg i menyen som heter "install zip from SD card" eller lignende, og finner frem denne .zip-fila. Flash i vei. Til slutt må du sikkert bare omstarte mobilen og så er du ferdig med kernelen.

 

Last ned (kjøp? Husker ikke) SetCPU og så overklokker du mobilen derifra.

Takk for godt svar! Det går vel greit å laste ned siste nightly fra ROM Manager?

Men må jeg først flashe den siste nightly'n, deretter laste ned Vorkkernel appen og lage en zipfil og så til slutt flashe den? Eller kan jeg laste ned zipfila og flashe begge to rett etter hverandre, så restarte mobilen?

Lenke til kommentar
*snip*

 

Det spiller ingen rolle når du laster ned appen og genererer kernel -- gjør du dette før du flasher Nightlies vil både app og kernel fortsatt være på telefonen din. Alle apper, alle widgets, launcher og hva enn du skulle ha vil fortsatt være der det var før du flashet (så lenge du flasher fra en versjon av Cyanogen til en annen, i alle fall).

 

Bare installer appen og generer en kernel, så flasher du siste Nightlies. Mobilen vil da starte opp igjen automatisk. Så starter du telefonen i recovery, wiper cache + Dalvik cache, for å så til slutt installere .zip-filen med kernelen din (fortsatt i recovery). Mobilen vil deretter starte opp igjen, med CM7 Nightlies ROM, VorkKernel, alle apps og widgets, etc. Om alt gikk korrekt for seg, vil du ikke se forskjell i det hele tatt -- gå inn på instillinger > om telefonen for å lese av hvilken ROM og kernel mobilen har.

 

Helt til slutt bruke du SetCPU til å sette klokkehastighetene du ønsker deg. Du kan også prøve å undervolte telefonen din for bedring av batteritid -- gå ned et hakk, prøv mobilen en stund, gå ned et hakk til om det virker stabilt, fortsett til ustabilt og gå tilbake til siste stabile nivå.

 

Men før du gjør alt dette (før du flasher Nightlies!), tar du BACKUP slik at du har sikret deg. Selv har jeg gjort feil et par ganger slik at telefonen har gått tilbake til stock (GRØSS!), da er en fem minutter gammel backup jævlig kjekt å ha.

 

EDIT: Jeg stavet Nightlies feil tre ganger :blush:

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Kjøpte 2x for ei ukes tid siden. Oppdaterte til nyeste software før jeg begynte å bruke den. Synes den er rask, responsiv og virker stabil. Batterilevetiden er ikke imponerende, men siden jeg kommer fra en One med 600MHz singel core og samme batterikapasitet er det jo opplagt at batterilevetiden må bli betraktelig dårligere på 2x. Har brukt telefonen så mye til surfing de første dagene at jeg ikke har noe brukbart anslag om hvor lang batterilevetiden vil bli med mitt bruksmønster. Det jeg ikke er fornøyd med er følsomheten på gsm radio. One er den mest følsomme (beste) gsm telefonen jeg noen gang har prøvd, hadde trodd flaggskipet skulle være minst like bra. Ser at signalstyreken rapporteres til å ligge 8-10dBm høyere med One enn med 2x. Det er elendig dekning på hytta og One er den eneste telefonen så langt jeg kjenner til noengang har fungert inne i hytta, blir nok One som fortsatt blir hyttetelefonen.

 

 

Hva slags benchmark resultater får dere med uorginal firmware og software?

 

Beste Quadrant resultat jeg har med orginal er 2668.

 

Med Linpack får jeg ca 40 med single-thread og opp til 68 med multi-thread.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar

Nå trenger jeg litt hjelp fra noen som bruker CM7 Nightlies! Når jeg flasher siste versjon, mister jeg alt unntatt ROM Manager, Superuser og applikasjonene som følger med CyanogenMod (Spare Parts osv). Telefonen ser rett og slett ut som om jeg akkurat har pakket den ut av eska - jeg må stille klokka, legge inn Gmail-konto og installere samtlige av apps og widgets og hva det nå måtte være helt på nytt igjen.

 

Jeg flasher selvsagt bare en ti minutter gammel backup så er alt i orden igjen, men jeg ville jo helst ha siste versjon av Nightlies, og det uten å måtte starte fra scratch.

 

Dere vet nøyaktig hvor lang tid det tar å bli fornøyd med oppsettet sitt... Jeg orker ikke begynne på nytt.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar
*snip*

Du spurte etter benchmarks, og du fikk benchmarks :)

screenshot-1321391534375.png?w=3d6181c5

 

Jeg vil ikke anbefale noen å gjøre det samme som jeg har gjort her (ustabilt!), men jeg anbefaler alle å i alle fall teste ut en custom ROM, f. eks. CyanogenMod7 -- spesielt dersom man ikke er fornøyd med batteritiden.

 

Det finnes også kernels som forbedrer batteritiden, noe jeg har tenkt å teste ut når jeg har gått lei denne kernelen. VorkKernel funket fint på 1.2 GHz, men 1.5 GHz er bare ustabilt. Har sikkert hatt 20 reboots i dag (de fleste ifb med benchmarks). Dette er kun pga custom kernel og kraftig overklokk, custom ROM har heller motsatt effekt - CM7 oppleves av de fleste som mer stabilt enn stock ROM, noe jeg må si meg enig i (før jeg overklokket, vel og merke). :)

Lenke til kommentar

Hei folkens

 

Har tidligere spurt spørsmål her inne ang oppdatering av mobilen min.

Ingen ting ser ut til å virke for at den skal oppdateres.

Og alle mine spørsmål forsvinner i prat om custom rooms desverre.

Jeg vil kjøre orginalt system og ønsker ingen custom rooms.

 

Noen som har tatt en såkalt Hard Reset av optimusen sin?

Hvor lang tid tar det?

Hva forsvinner og hva blir igjen på mobilen? Forsvinner alt?

LG sier jeg må gjøre det for å kunne få oppdatert mobilen min siden ingen ting annet fungerer.

Hverken via PC suite eller nett.

 

 

Håper på raske svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...