Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

LG kan for min del kysse seg bak!

Har fått mer en nok av de.

Har en Optimus som har fungert akseptabelt bra.

Den har blitt bedre med hver oppdatering som har kommet men den bruker helt sinnsykt med strøm.

Selv små korte samtaler og ett par sms, samt ett par minutter på facebook så er batteriet tappet ned til nesten tomt. Og det er bare under en 7 timers abeidsdag. Er dette normalt?

 

 

Og nå får jeg ikke oppdatert mobilen min.

Har hatt kontakt med LG support uten hell.

Har resatt mobilen til fabrikk oppsett, restartet pc x antall ganger og ingen ting nytter.

Har slettet og installert drivere på nytt, installert pc suite på nytt, men ingenting ser ut til å fungere.

Den vil ikke starte oppdateringen.

Vil ikke komme lengere enn til en boks som står:

 

Checking for new update program. Please wait for application to load. Og den går til ca 2/3 så stopper det opp

 

 

Min Optimus er snart på vei ut vinduet i 4 etasje.......

Lenke til kommentar

LG kan for min del kysse seg bak!

Har fått mer en nok av de.

Har en Optimus som har fungert akseptabelt bra.

Den har blitt bedre med hver oppdatering som har kommet men den bruker helt sinnsykt med strøm.

Selv små korte samtaler og ett par sms, samt ett par minutter på facebook så er batteriet tappet ned til nesten tomt. Og det er bare under en 7 timers abeidsdag. Er dette normalt?

 

 

Og nå får jeg ikke oppdatert mobilen min.

Har hatt kontakt med LG support uten hell.

Har resatt mobilen til fabrikk oppsett, restartet pc x antall ganger og ingen ting nytter.

Har slettet og installert drivere på nytt, installert pc suite på nytt, men ingenting ser ut til å fungere.

Den vil ikke starte oppdateringen.

Vil ikke komme lengere enn til en boks som står:

 

Checking for new update program. Please wait for application to load. Og den går til ca 2/3 så stopper det opp

 

 

Min Optimus er snart på vei ut vinduet i 4 etasje.......

 

Se om du har korrekt baseband,bb 405 skal virke når du oppdaterer...

Du bør også laste ned "get ril" fra markedet og se om du har samme ril og bb. Gjør det først du for jeg fikk bare tull når de ikke matchet......

Lenke til kommentar

Noen som vet om det er vanskelig å bytte ut den interne antenna i telefonen?

Eller eventuelt en ca. pris for hva en slik antenne koster?

 

Til tross for å ha prøvd utallige basebånd, custom roms, oppdateringer fra LG, og oppsett av APN etter instrukser fra Telenor så er telefonen fortsatt ekstremt ustabil når det gjelder signalet...

Lenke til kommentar

Det er ikke kun du som er fornøyd, nei. Mange mennesker er fornøyde, men vi har den vidunderlige egenskapen at de som er fornøyde klager ikke, mens de få som er misfornøyde klager. Derfor ser man bare klagene.

What?Hvorfor skulle de som var fornøyde klage?

 

Og hvorfor skryter så mange av Samsung eller Apple brukerene da over produktene sine.Mens de fleste som har kjøpt lg klager?

Det er rett og slett et dårlig produkt.

Lenke til kommentar

Tok ikke lang tid før jeg må vekk fra stock romet fra LG igjen. Når jeg prøver å koble til trådløstnettverk får jeg bare "feil", og får ikke koblet til. I tillegg så kutter signalene hvert 5 min som gjør det umulig til tider.

Trodde LG hadde fikset mye, men nei.

 

CM er det eneste som har reddet denne telefonen. LG har bevist at de ikke kan stoles på.

Lenke til kommentar

Hvilken versjon ac cm7 har du? Vorkkernel støtter ikke nyere builds enn 177. Det ble gjort mange forandringer i cm7 på den builden. Det er vel bare å laste ned vorkkernel appen og flashe ny kernel. Alle tweaksa er forbedringer eller forandringer i kjernen for å få den mer optinalisert for telefonen, bedre ytelse/batteritid. Akkurat hva de har gjort er jeg ikke sikker på

Lenke til kommentar

Hvilken versjon ac cm7 har du? Vorkkernel støtter ikke nyere builds enn 177. Det ble gjort mange forandringer i cm7 på den builden. Det er vel bare å laste ned vorkkernel appen og flashe ny kernel. Alle tweaksa er forbedringer eller forandringer i kjernen for å få den mer optinalisert for telefonen, bedre ytelse/batteritid. Akkurat hva de har gjort er jeg ikke sikker på

Jeg kjører den stabile, 7.1. Byggnummeret er GWK74 ...

Jeg synes forresten telefonen har en tendens til å lagge med CM7.1. Derfor har jeg lyst til å prøve en annen kernel for å overklokke noe, i tillegg til RAM optimalisering ...

Lenke til kommentar

det har skjedd mye siden 7.1 oppdateringa, og om du har bugs osv kan det være greit å prøve nyeste nightly build

Men nightlies kommer jo ut hver natt og de blir jo stadig forbedret (håper jeg :p), og da blir det jo en evig runddans med å backup, wipe og opppgradere osv hver morgen ...
Lenke til kommentar

Hvilken versjon ac cm7 har du? Vorkkernel støtter ikke nyere builds enn 177.

Omvendt. Støtter kun builds etter 177.

 

Jeg kjører CM7, og vil gjerne flashe vorkkernal; http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1059910

 

Noen som kan hjelpe meg med fremgangsmåten, og hva alle disse tweaksene betyr?

Noen som kan hjelpe? Kan jeg laste ned VorkKernel appen og starte den derfra eller må jeg laste ned og flashe?

 

 

Hør -- flash siste versjon av CM7 Nightlies, disse funker stein og er rett og slett bedre enn den vanlige versjonen, og som nevnt trenger man ikke å oppdatere hver jævla dag - selv har jeg flashet Nightlies to ganger.

 

Først av alt tar du backup via ROM Manager eller lignende.

 

I VorkKern-appen genererer du så en kernel (ikke huk av for "e-peen" eller noe annet i første omgang, la det være som det er), da vil en .zip-fil lagres på mobilen et sted, jeg husker ikke helt hvor.

 

Deretter starter du mobilen i recovery. Wipe cache og Dalvik cache. Så finner du et valg i menyen som heter "install zip from SD card" eller lignende, og finner frem denne .zip-fila. Flash i vei. Til slutt må du sikkert bare omstarte mobilen og så er du ferdig med kernelen.

 

Last ned (kjøp? Husker ikke) SetCPU og så overklokker du mobilen derifra.

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...