Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

There are other, and more interesting phones coming up with two CPU cores, as much as there are other, more powerful dual-core chipsets than Tegra 2, but none of those you can take for a spin or buy yet.

(...) NVIDIA due to the fact that Qualcomm, Samsung and TI all had dual-core chipsets in the works, which were more powerful and efficient than its already done Tegra 2.

 

Vil det si at 3 måneder etter et eventuelt innkjøp av denne telefonen, så kommer det et nytt beist på markedet, med en ny type dual core, som blåser Tegra 2 ut av vannet?

Lenke til kommentar

Nei, Kaim.

De er ikke veldig mye kjappere, de er forventet å ha 1.2GHz hver kjerne. (Dog de kan underklokkes slik at mindre volt blir brukt og strømforbruket går ned 50%!) Ikke noe kilde på det, men er det jeg har lest rundt i sider som anandtech osv :thumbup:

 

Det vil alltid være noe litt bedre dagen etter du har kjøpt noe high-end, det vil si at nVidia vil sikkert ha noe ENDA bedre om noen få måneder igjen :roll:

Lenke til kommentar

Nei, Kaim.

De er ikke veldig mye kjappere, de er forventet å ha 1.2GHz hver kjerne. (Dog de kan underklokkes slik at mindre volt blir brukt og strømforbruket går ned 50%!) Ikke noe kilde på det, men er det jeg har lest rundt i sider som anandtech osv :thumbup:

 

Det vil alltid være noe litt bedre dagen etter du har kjøpt noe high-end, det vil si at nVidia vil sikkert ha noe ENDA bedre om noen få måneder igjen :roll:

Ja, de skal jo levere en tegra 2 med 3d også (denne kommer LG med også!).

Ellers kommer det jo flere kjerner på tegra til neste år. (de skal vel øke antall kjerner hvert år, så vidt jeg har skjønt det).

 

Forøvrig vil jeg tro at tegra 2 vil på grafiske applikasjoner fungere bedre enn konkurrentenes dual cores. (bare noe jeg gjetter, i og med at nvidia er stor på grafikk-kort).

Lenke til kommentar

Nvidia har jo sagt at de regner med å slippe Tegra 3 før konkurrentene er ute med sine førstegenerasjons dualcore-prosessorer, så akkurat nå tror jeg Nvidia har balletak på markedet.

 

Kjøp ny telefon når du føler behovet for det, det vil alltid være noe nytt på vei. Kjøper du ny iPhone så kommer det ny og bedre neste år. Kjøper du ny Android-toppmodell så kommer det noe nytt og bedre om et par måneder. Sånn er det bare, man blir aldri sittende med verdens raskeste og beste telefon så altfor lenge uansett :)

Lenke til kommentar
What might come as a shock to you though is the fact that Android 2.2 Froyo doesn’t support SMP (Symmetric Multi-Processing), so you would hardly see the full potential of the dual core architecture, let alone the promised battery life advantages.We could only imagine the performance under a OS such as Android 3.0 Honeycomb that natively supports the dual-core platforms.

 

http://www.gsmarena.com/lg_optimus_2x_is_in_our_office_we_try_its_1080p_video_camera-news-2279.php

 

http://blog.gsmarena.com/lg-optimus-2x-lands-at-the-office-in-all-its-tegra-2-dual-core-might-a-hands-on-video-is-here/

 

http://www.gsmarena.com/lg_optimus_2x-review-561p2.php

 

Står forresten at den kommer i mars på LG sine sider

Endret av Gjermundsen
Lenke til kommentar

Det er feil, Gjermundsen.

 

"There is an important note to make before we proceed with the LG Optimus 2X benchmark results. At this point (2.2 Froyo) the Android OS isn’t capable of making the best use of dual-core processors. That means that the second core is merely acting as an assistant to the first, rather than taking over half of the work."

 

- Det vil si at det støtter det men klarer ikke å utnytte dems fulle

potensiale. Og dessuten så har LG lovet oss Android 2.3 som støtter

det bedre. (?) :cool:

Lenke til kommentar

Det er feil, Gjermundsen.

 

"There is an important note to make before we proceed with the LG Optimus 2X benchmark results. At this point (2.2 Froyo) the Android OS isn’t capable of making the best use of dual-core processors. That means that the second core is merely acting as an assistant to the first, rather than taking over half of the work."

 

- Det vil si at det støtter det men klarer ikke å utnytte dems fulle

potensiale. Og dessuten så har LG lovet oss Android 2.3 som støtter

det bedre. (?) :cool:

 

Benchmark programmene er ikke optimalisert for Dualcore enda. Det kommer senere, så derfor kan man forvente bedre resultater.

Er vel 3.0 det går rykter om at du må ha dualcore prossesor for å kunne kjøre, men 2.3 vil nok gjøre telefonen bedre enn med 2.2.

Lenke til kommentar

Hva er feil?

Jeg siterte Gsmarena..

Videre står det at det ikke er ventet støtte for dual-core før 3.0 Honeycomb

 

Trenger ikke bli så surprump. Jeg sa at det var feil, og da er det feil. Enten om det er deg eller Gsmarena som har skrevet det. :dontgetit:

 

Det er støtte for dual-core, men ikke dens fulle potensiale. Ting som applications osv er det god støtte for det, men ikke selve operativsystemet slik som jeg har forstått. Det vil også ikke bety så mye forskjell om den har støtte for det på operativsystemet fordi en forbruker vil ikke merke forskjellen på 1 millisekund og et halvt millisekund.

Lenke til kommentar

Litt om battertiden til 2X

 

 

30mn YouTube HD (wifi)

- LG Optimus 2X: 9% battery

- Google Nexus S: 7% battery

30mn Neocore (3D graphics)

- LG Optimus 2X: 12% battery @ 74FPS

- Google Nexus S: 9% battery @ 54FPS

8hrs of stand-by

- LG Optimus 2X: 2% battery

- Google Nexus S: 3% battery

 

KILDE: http://www.optimus2x.net/index.php?topic=156.0

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

 

Trenger ikke bli så surprump. Jeg sa at det var feil, og da er det feil. Enten om det er deg eller Gsmarena som har skrevet det. :dontgetit:

 

Det er støtte for dual-core, men ikke dens fulle potensiale. Ting som applications osv er det god støtte for det, men ikke selve operativsystemet slik som jeg har forstått. Det vil også ikke bety så mye forskjell om den har støtte for det på operativsystemet fordi en forbruker vil ikke merke forskjellen på 1 millisekund og et halvt millisekund.

 

Jeg er vel ikke sur. :p

Har du forresten noen kilder som bekrefter dette?

Ha vært inne på google sine android sider men kan ikke finne noe info om dette..

Lenke til kommentar

Det som er litt trist er at jo nærmere vi kommer butikkdato for 2x, jo mer fornøyd er jeg med Desire'n min... Og som det vanedyret jeg er, kommer jeg til å irritere meg grønn over at jeg ikke kan legge inn ny launcher på 2x uten å miste den praktiske inndelingen av appdrawer'en... Jeg er blitt ganske vant til Zeam og liker måten jeg kan organisere ikonene på selve launcher-biten nederst på skjermen! Men men, jeg kan vel overleve en forandring, viss fordelene er mange nok... Og det burde de jo være på 2x :thumbup:

 

Edit: Leif

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar
Den nya processorn ger inte bara en märkbar skillnad på mobilens allmänna snabbhet, trots att det redan där står klart att vi har att göra med något nytt. Optimus 2x har också bättre batteritid än vi är vana vid. Jag har under testet upplevt tydligt att mobilen klarar sig längre än många andra modeller innan den behöver få sig lite mer laddning.

 

http://www.mobil.se/nyheter/lg-optimus-2x-i-test-1.388805.html

 

La merke til at Elkjøp har endrett dato fra 23 feb til 2 mars.

Endret av Emils1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...