Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!


Anbefalte innlegg

Telefonen vil bli mye brukt til film og spill da jobben min innebærer endel pendling med båt og lange lunsjpauser...

Om du installerer en annen ROM-versjon til telefonen, kan jeg absolutt anbefale denne telefonen som en svært super smarttelefon til en billig penge.

Om du derimot er livredd for å gjøre endringer, kan det oppstå problemer grunnet dårlig programvare fra leverandøren.

 

Det tekniske i telefonen er kjempebra, og softwaremessig har andre allerede løst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om du derimot er livredd for å gjøre endringer,

Var nettopp dette jeg gjorde med X10 Mini Pro-en min. Rootet og installerte ROM etter å ha hatt telefonen i litt over et år. Nå er den i bootloop og nekter å starte i recovery mode (som jeg også trodde jeg hadde installert riktig - dobbel fail!). Må lese instrukser bedre i fremtiden...

 

Jeg stiller meg likevel alltid positiv til brukergenerert/tredjeparts materiale, mods og personlig tilpassing, både når det gjelder mobiltelefoner og alt annet. Derfor digger jeg Android, og denne telefonen ser jo ut til å være nesten like god som de langt dyrere modellene.

 

Bestiller i kveld, jeg! Takk for tilbakemeldinger!

 

EDIT: (Når) tror dere telefonen blir oppdatert til Gingerbread, og er det greit/vits å legge beskyttelsesfilm på telefonen? Må også ha et slags etui til telefonen som beskytter når den ikke er i bruk. Tips og forslag mottas med takk :)

Endret av Sencured
Lenke til kommentar

Mobilen min er brukt hver dag via jobb og lignende, og alt den har fått er et ørlite hakk i plasten ved toppen av skjermen. Det er så lite at du ikke ser det i vanlig bruk. Glasset er uten riper, og telefonen er rett og slett stor nok fra før av. Beskyttelsesfilm og kondom ser jeg på som tull å plassere på telefonen, med mindre du har en veldig fysisk jobb. (Da burde du kanskje ha en annen mobil...)

 

Gingerbread har teknisk sett allerede kommet, men ikke til Europa. Har lest at nyeste dato er 11.November, men bryr meg ikke særlig. Android 2.2 er funksjonsrikt nok for min del, og telefonen fungerer som en drøm.

Lenke til kommentar

Må nesten ha et slags etui, jeg jobber på lakseoppdrett, og kjeledressen er ikke akkurat mobilvennlig og ingen ting ligger i ro på bordet i båten når værgudene slår seg vrange. Plass har jeg nok av, så om mobilen blir litt større gjør ingen ting, tar den bare ut de gangene jeg trenger den. Beskyttelsesfilmen dropper jeg siden skjermen høres røff ut. Så får jeg bare vente på at Gingerbread kommer hit også...

Lenke til kommentar

Aha, om du jobber aktiv sånn, så er det greit med en liten kondom-drakt på telefonen ja. Der kan sikkert andre anbefale noe, da jeg har en rolig kontorjobb. :)

 

Kjører selv en rom som heter BlazingDragon akkurat nå, og den er så og si feilfri. Ikke var det vanskelig å legge den inn heller.

Lenke til kommentar

De har vel sagt siden i vår at den skal få gingerbread til sommeren. Når sier de hele tiden neste måned, og siste jeg har hørt er vel nov/des. Jeg bruker Cyanogenmod7 og er egentlig veldig fornøyd slik den er. SU660 som er en asiatisk versjon av denne telefonen har fått gingerbread oppdatering, og jeg ser det kommer lekkede versjoner av gingerbread ut på nettet titt og ofte, så det er ikke sikkert oppdateringen er så veldig langt unna. Håper bare Cyanogenmod teamet får fikset noen bugs, så er jeg knallfornøyd. Den siste måneden har det kommet mange oppdateringer på den rom'en som fikser mye, så dette ser lovende ut.

Lenke til kommentar

Har prøvd de tifligere versjonene til topogigi og har hatt dårligere batteritid enn cm7. Det er mulig det har blitt annerledes nå da. Når man ser hvor langt LG har kommet med disse leaka gingerbread rommene så er det håp om at det ikke blir så lenge til gingerbread kommer offisielt og sourcen til gingerbread blir sluppet

Lenke til kommentar

 

EDIT: (Når) tror dere telefonen blir oppdatert til Gingerbread, og er det greit/vits å legge beskyttelsesfilm på telefonen? Må også ha et slags etui til telefonen som beskytter når den ikke er i bruk. Tips og forslag mottas med takk :)

 

Jeg mista min 2x ut av lomma i det jeg gikk over en fotgjengerovergang, før jeg forsto hva som hadde skjedd kjørte en hvit porsche cayenne over mobilen som lå der uten bakdeksel, skjermen ned i asfalten, og den bare baksiden opp der dekket kjørte over.

 

Det regnet den dagen, alt jeg gjorde var å ta ut batteriet, satt det inn igjen, siden har mobilen fungert som den skal. Kameralinsen sprakk, noe som preger bilden i motlys noe, men ellere er alt fryd og gammen.

 

Moralen er: skjermen er veldig slitesterk, treningsshortslommer er ikke egnet for dyre mobiler når man skal løpe over en fotgjengerovergang...

Endret av teknolicious
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har lett etter en ny telefon, og 2X ser ut som den beste kandidaten. Jeg vurderer også å roote telefonen, men er det noen funksjoner som ikke vil fungere skikkelig når man legger inn feks CM7. Leste at HDMI og radio sluttet å fungere. Stemmer dette?

 

Det må vel være noen andre mobiler du vurderer? Meg selv, og andre, syntes mobilen er veldig ustabil, den henger seg plutselig og du har nødt til å ta ut batteriet. Den slår seg av helt plutselig, min lagger av og til når jeg til og med trenger den mest. Men så må du huske at det er noen som bruker denne telefonen uten noen av de her problemene. Jeg elsker dog mobilen når den først fungerer! :roll:

Lenke til kommentar

På cm7 fungerer ikke fm radio og 1080p på hdmi pluss noen andre småbugs. Samtalekvaliteten begynner å bli bra, og jeg har ikke hatt noen black screen på min telefon. Det finnes også noen andre roms, for det meste basert på lekkede versjoner av gingerbread. Disse er også veldig bra men har vel litt dårligere batteritid. Mulig det har blitt fikset i det siste men er et par uker siden jeg testa disse. det et helt klart mye telefon for pengene, men av og til er det småproblemer med telefonen. Håper det kommer med offisiell gingerbread snart, slik at alle som utvikler roms får kildekoden og kan optimalisere feks cm7

Lenke til kommentar

Jeg har lett etter en ny telefon, og 2X ser ut som den beste kandidaten. Jeg vurderer også å roote telefonen, men er det noen funksjoner som ikke vil fungere skikkelig når man legger inn feks CM7. Leste at HDMI og radio sluttet å fungere. Stemmer dette?

 

Det må vel være noen andre mobiler du vurderer? Meg selv, og andre, syntes mobilen er veldig ustabil, den henger seg plutselig og du har nødt til å ta ut batteriet. Den slår seg av helt plutselig, min lagger av og til når jeg til og med trenger den mest. Men så må du huske at det er noen som bruker denne telefonen uten noen av de her problemene. Jeg elsker dog mobilen når den først fungerer! :roll:

Det er ingen mobiler som gir så mye kraft for pengene som denne. Jeg har vurdert SE Xperia Neo, da den også gir mye for pengene. For øyeblikket har jeg havnet på LG 2X fordi den nærmest er dobbelt så kraftig, men det er kjedelig hvis jeg må velge mellom ustabil telefon eller å miste vesentlige funksjoner. Jeg bruker radio hver dag, og HDMI kommer jeg også til å bruke ofte. Kanskje jeg bare skal vente på oppdateringen i november og se om den løser problemene som enkelte har?

Lenke til kommentar

Jeg har lett etter en ny telefon, og 2X ser ut som den beste kandidaten. Jeg vurderer også å roote telefonen, men er det noen funksjoner som ikke vil fungere skikkelig når man legger inn feks CM7. Leste at HDMI og radio sluttet å fungere. Stemmer dette?

 

Det må vel være noen andre mobiler du vurderer? Meg selv, og andre, syntes mobilen er veldig ustabil, den henger seg plutselig og du har nødt til å ta ut batteriet. Den slår seg av helt plutselig, min lagger av og til når jeg til og med trenger den mest. Men så må du huske at det er noen som bruker denne telefonen uten noen av de her problemene. Jeg elsker dog mobilen når den først fungerer! :roll:

Det er ingen mobiler som gir så mye kraft for pengene som denne. Jeg har vurdert SE Xperia Neo, da den også gir mye for pengene. For øyeblikket har jeg havnet på LG 2X fordi den nærmest er dobbelt så kraftig, men det er kjedelig hvis jeg må velge mellom ustabil telefon eller å miste vesentlige funksjoner. Jeg bruker radio hver dag, og HDMI kommer jeg også til å bruke ofte. Kanskje jeg bare skal vente på oppdateringen i november og se om den løser problemene som enkelte har?

 

Ikke vær så sikker på at oppdateringen kommer i november. De har utsatt det i flere måneder nå. Men jeg kan ikke si noe annet enn at LG 2X er en fantastisk mobil når den fungerer, og at ikke alle har de problemene som noen har. Men personlig ville jeg ventet bittelitt for å se om oppdateringen er positiv, du kommer til å høre fra flere av oss om vi syntes det har fikset mobilen. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...