MG10 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 Nå er den lagt inn hos LG Norge http://www.lg.com/no/mobiltelefoner/mobiltelefoner/LG-P990.jsp Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 21. januar 2011 Del Skrevet 21. januar 2011 (endret) I en del dager har prisen hos NetonNet ligget på 2.449, men i dag er prisen 4.249. Kan se ut som de hadde byttet om på 2- og 4-tallet..... hvorfor sa du ikke det før er det bekreftet at den har 512mb ram ? Endret 21. januar 2011 av Speedbatov Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 21. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2011 I en del dager har prisen hos NetonNet ligget på 2.449, men i dag er prisen 4.249. Kan se ut som de hadde byttet om på 2- og 4-tallet..... hvorfor sa du ikke det før er det bekreftet at den har 512mb ram ? Ja. Den har 512 mb ram. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Hvilke andre mobilselskaper har annonsert Tegra 2 mobiler? Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Hvilke andre mobilselskaper har annonsert Tegra 2 mobiler? Motorola Atrix blant annet. Også Samsungs Glaxy S2 http://www.gsmarena.com/dualcore_orion_cpu_and_1gb_ram_for_the_galaxy_s2-news-2238.php Uansett så er det jo en stundt til den blir annonsert. Den skal vel bli annonsert med specs osv 13 februar. Venter man på S2 vil det innen den tid være en telefon som er ENDA bedre som er rett rundt hjørnet. Endret 22. januar 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Joda, sant det. Men når man er vant med å bytte telefon 1-2 ganger per år så er man smertelig klar over akkurat det Venter den av noe, trenger noe jeg vet jeg blir fornøyd med. Slik at jeg ikke gjør som i fjor, gikk for det første og det beste, for så å ikke bli fornøyd i det hele tatt. Men Galaxy S ser absolutt meget bra ut. Skulle bare så ønske at produsentene skjønner at vanilla android er veien å gå! Endret 22. januar 2011 av UrgeLoL Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 Eldar har sagt at Samsung ikke kommer med Terga. Leste du ikke artikkelen du linket til? Orion-ARM Cortex A9 dual-core Det er snakk om PowerVR SGX543 eller Mali-400 graphics http://www.gsmarena.com/samsung_presents_orion__a_dualcore_arm_cortex_a9_cpu-news-1917.php Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 (endret) Vet. Så det i etterkant. Men trodde først han mente hvilke telefoner som kom med dual core prossesor. Hadde det ikke vært for at Samsung kjører et tungt UI, ThouchWiz, hadde sikkert telefonen vært mer aktuel. Tror allikevel at 2X ikke vil skuffe og setter standard for Tegra 2. Et lite spørsmål her. Når er det "vanlig" at butikker får inn en bekreftet dato som man kan forholde seg til? Ser samtlige flytter datoer fra dag til dag, med unntakk de som allerede har satt dato rundt den 25. BTW. Elkjøp har telefonen til 4399. Endret 22. januar 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
Kaim Skrevet 22. januar 2011 Del Skrevet 22. januar 2011 I en del dager har prisen hos NetonNet ligget på 2.449, men i dag er prisen 4.249. Kan se ut som de hadde byttet om på 2- og 4-tallet..... hvorfor sa du ikke det før er det bekreftet at den har 512mb ram ? Ja. Den har 512 mb ram. Beklager for dumt spm, men: for en som ikke er et teknisk vidunder - hva gjor ram egentlig, og er det daarlig at det "bare" er 512 mb ram? Takk for et non-flaming svar. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 22. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2011 RAM er arbeidsminne til telefonen, dataen osv. Når du kjører et spill eller gjør noe på telefonen din er datene som brukes i RAM. Jo mer RAM, jo mer vil den takle før den begynner å bli treg. 512 mb, er helt greit etter hva jeg kan forstå. Selv om Tegra 2 støtter 1 GB. 512 mb er uansett bra nok for telefonen. Lenke til kommentar
Krekre Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Da var den bestilt. Håper bare at den kommer som anonnsert til den 21 febr. 2011 selv om dato ikke var bekreftet. Bestilte den hos netshop.no siden jeg har best erfaring med dem vedr. kundeservice og reklamasjon. Har aldri vært noe tull der i gården. Regner med jeg har truffet blink til mitt bruk. Et skikkelig kamera, en ok musikkspiller, radio, en kaldender og avtalebok og kalender som fungerer (jobber 6-ukers turnus). Så får det andre som kommer med telefonen bare være et pluss. Har i dag en nokia 5800 xpressmusic som jeg nå har hatt siden den var ny for rundt mai 2008. Det har til nå vært en veldig god telefon, men nå begynner den å skvikte meg til tider. Så ble dette alternativet når en ikke vil ha Iphone4, og ha en telefon som skal vare i minst 3 år før den begynner å svikte. Lenke til kommentar
bekimc Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 Er det noen som vet når vi får litt mer informasjon angående telefonen? Om det er en messe snart der LG selv snakker om bekreftet lanserings dato? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 23. januar 2011 Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Nå er den visst sluppet i Korea..LG-optimus-2x-goes-on-sale-in-korea Synes designet er bedre på den europeiske versjonen. Ellers er Terga i ferd med å slippe en ny 3D prosessor for mobiler Ryktene sier at Samsung's Orion også ville støtte 3D,samt høy oppløsning. Det kan virke som utviklingen går fort,men Terga 2 som finnes i LG 2X ble presentert sist år på MWC..Uansett,håper det blir utviklet noen skikkelige spill frem over for Terga 2 og at de ikke bare hopper rett over til 3D.. Endret 23. januar 2011 av Gjermundsen Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2011 (endret) Tror ikke de går rett over til 3D. Uansett så vil det alltid komme nye mobiler med high tec specs på markedet. Du kan aldri være "oppdatert" på fronten. Uansett så lenge Tegra 2 og dual core er det store nye har jeg STOR tro på at spill og resten blir satset på. Uansett så er det vel bevist at 3D ikke er bra for øynene og spesielt ikke ved lenger bruk. Derfor, TROR JEG, de burde finne på en bedre løsning som gjør at øynene ikke svir etter å ha brukt telefonen i 30 min. Men prosessoren slippes vel i Q1? Så ingen telefoner som er klare med engang? Kommer sikkert til å ta sin tid før vi får mobiler med den i. Tegra 2 vart jo sluppet allerede i høst, først nå får vi telefonene med typen. Endret 24. januar 2011 av Emils1 Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) Som de fleste andre her driver jeg og sikler på denne mobilen. Har et par spørsmål jeg håper noen kunne svart på. Jeg er litt skeptisk til LG. Ikke det at jeg har noe grunn til det, det er heller det at jeg ikke verken har sett eller hørt noe om LG på ihvertfall 5år. Eneste erfaringen min med LG er en skyve-telefon en kompis hadde veldig mange år tilbake i tid. Jeg har ikke fulgt med på andre merker enn HTC og Apple de siste årene. Derfor lurer jeg på hva LG generelt sett står for? Har de laget bra mobiler de siste årene eller har de hengt litt etter? Endret 24. januar 2011 av Spenul Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 LG har vel stått i skyggen av Samsung, som har vært mer hissige på markedet. Mener at sjefen i LG fikk fyken nylig nettopp fordi LG har slacket litt. Mye derfor tror jeg faktisk at LG er på hugget nå, og denne telefonen sammen med det interessante G-Slate-brettet de introduserte nylig gjør at jeg tror de vil være på høyden framover. Kanskje ikke i markedsandel, men det betyr vel ikke så mye uansett. De gjør noen interessante ting, som å la brukeren velge mellom vanila Android og "LG-UI", samt at de har 3D-kamera og brille-3D på brettet sitt. Skal bli spennende å sammenligne G-Slate med Samsung Galaxy Tab generasjon 2 når disse to blir tilgjengelige. Lenke til kommentar
Olavxxx Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 vet noen om det er gorilla glass på 2x? Lenke til kommentar
xdxdxd_hola_amigo Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 (endret) LG har vel stått i skyggen av Samsung, som har vært mer hissige på markedet. Mener at sjefen i LG fikk fyken nylig nettopp fordi LG har slacket litt. Mye derfor tror jeg faktisk at LG er på hugget nå, og denne telefonen sammen med det interessante G-Slate-brettet de introduserte nylig gjør at jeg tror de vil være på høyden framover. Kanskje ikke i markedsandel, men det betyr vel ikke så mye uansett. De gjør noen interessante ting, som å la brukeren velge mellom vanila Android og "LG-UI", samt at de har 3D-kamera og brille-3D på brettet sitt. Skal bli spennende å sammenligne G-Slate med Samsung Galaxy Tab generasjon 2 når disse to blir tilgjengelige. Var det jeg tenkte. Får vente å se hva anmeldere sier når den kommer ut da. Ser jo veldig lovende ut Forløbig er tablet helt unødvendig i mine øyne, men blir jo spennede som du pointerer. Endret 24. januar 2011 av Spenul Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2011 Tegra 3 kommer neste høst. Så om et år har vi Quad prosessorer. Uansett, noe nytt om telefonen i dag? Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 24. januar 2011 Del Skrevet 24. januar 2011 Som de fleste andre her driver jeg og sikler på denne mobilen. Har et par spørsmål jeg håper noen kunne svart på. Jeg er litt skeptisk til LG. Ikke det at jeg har noe grunn til det, det er heller det at jeg ikke verken har sett eller hørt noe om LG på ihvertfall 5år. Eneste erfaringen min med LG er en skyve-telefon en kompis hadde veldig mange år tilbake i tid. Jeg har ikke fulgt med på andre merker enn HTC og Apple de siste årene. Derfor lurer jeg på hva LG generelt sett står for? Har de laget bra mobiler de siste årene eller har de hengt litt etter? Jeg vurderte for noen år siden LG sin Viewty-telefon. Det var en av de første med 5 megapikselkamera. Jeg droppet det, til fordel for en Nokia N95. En kollega kjøpte Viewty-en, og hatet den pga. programvaren og kameraet. I høst kjøpte jeg en rimelig LG Optimus One (P500) til 1800,-. Den kjører vanilla Android 2.2 og jeg er ganske godt fornøyd med den. Tviler på at man får noen bedre mobil nå til den prisen. Veldig bra at LG har åpnet for vanlig Android siden de har vært dårlige med software før. De er neppe de beste når det gjelder kamera. Viewtyen tok mye dårligere bilder enn N95-en, og Optimus One-en min tar helt middelmådige, men greie bilder. Når gjelder Optimus 2X vil jeg gjerne se i tester hva kameraet presterer. Samsung kommer jo med sin nye Galaxy i februar, og den har også tokjerneprosessor, enten på 1ghz eller på 1,2ghz. Vil gjette på at LG har like bra kameraer som HTC, men at Samsung og iPhone ligger litt foran. Sony Ericsson og Nokia er vel fremdeles best. Grovt sett... Alt i alt ingen grunn til skepsis til LG fra meg. ps. Har hatt en LG bærbar i over tre år nå som har fungert helt upåklagelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå