Gå til innhold

LG Optimus 2X - LGs nye monster!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er brukbart batteri?

Er den bedre enn HTC Desire? På min desire må jeg lade to ganger om dagen, og dette vil jeg helst unngå ved kjøp av ny telefon...

Kommer kun an på hvordan du bruker den...står den på med mobil data hele tiden, slik min er, så må du lade titt og ofte...om den derimot ikke har påskrudd mobil data/wifi bortsett fra når du skal bruke internett varer det leeenge...men regner med at du har det slik på desire og ;)

litt aktiv bruk, og avskrudd internett når jeg uansett ikke er tilgjengelig så lader jeg én gang per dag...

Lenke til kommentar

Da har min tatt kveld..

Forsøkte en recovery/reset (Vol - og Home), og det gikk jo "smurt" (telefonen viste en eske og en Android-logo i noen sekunder, før den rebootet og viste meg "Installation Wizard". Etter å ha trykket gjennom denne, kom det opp noen feilmeldinger om programmer som hadde klikket, telefonen rebootet og fryser på LG-logoen..

Blir nok returnert i morgen, etter en RELATIVT turbulent uke ..

(Elendig batteri, wifi som nekter å koble opp, og en haug med programmer som ikke vil)

Lenke til kommentar

Min sin har vert helt og holdent feilfri og , hatt den litt over en uke nå . Trådløse nettverk kobler til og kobler fra som de skal , nettdekningen er relativt bra , Batteriet varer en dag med aktivt bruk (mer kan en ikke forlenge av en smart telefon !) , samtalekvaliteten er mye bedr enn N900en min vertfall , og er generelt utrolig fornøyd med telefonen ! Beste telefonen jeg har hatt vertfall.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Her er min feilliste:

-Måtte lades to ganger daglig

-Programmer sluttet å virke støtt og stadig

-WiFi fant aldri tilbake til de lagrede nettverkene

-Og recoveryen var tydeligvis mangelfull (siden telefonen nå tilsvarer en 4200 kroners murstein).

Lenke til kommentar

Ingen problemer med min heller :) Veldig fornøyd.

Dere som har problemer er tlf deres roota eller er det noen av dere som har en som ikke er det med problemer?

Min telefon er ikke roota, men fortsatt slår den seg av.. Tør ikke gjette hvor mange ganger det har skjedd siden jeg fikk den på onsdag..

Skal ringe LG å gi de litt kjeft(ringte de på torsdag, men de hadde ingen kompetente folk som kunne hjelpe meg å de skulle ringe meg opp senest fredag, og ingenting hørte jeg).

Nå har jeg sett litt på andre alternativer som jeg vurderer å bytte min inn i, bl a SE Xperia Arc og Samsung Nexus S. Med mindre jeg ikke får et ordentlig svar fra LG, og at problemet blir fikset asap, bestiller jeg meg nok en av de to..

Lenke til kommentar

Mine kondolanser til dere som har fått en "førstedagstelefon"!

Jeg havner i den heldige gruppen uten problemer (bortsett fra at kalenderen starter uken på søndag, og at Gmail er på engelsk, men det regner jeg for småplukk i forhold til hva folk her opplever).

Angående batteri, telefonen klarer en hel dag på 2g-nett med Gmail-push, twitter og FB-sync, eller en romslig JuiceDefender innstilling med 5 min 3g hvert 15. min. (alt av om natten), pluss litt snakking og sms-ing, og har fremdeles over 30% igjen etter 24 timer. Kan ikke forlange mer av batteriet etter en ukes drift, er jo en reell fare for at det kan bli enda litt bedre og :D

En av de store batterisynderene er wifi, den spiser batteri som smågodt viss den er aktivert, selv om den er passiv. I batterihistorikk står wifi aktiv og wifi kjører med nesten samme prosent.

Edit:

Telefonen min er rootet, uten problemer (every pun intended).

Endret av MrMastodon
Lenke til kommentar

jeg fikk X2 lørdag, dette er min 4 Androidtelefon. Jeg har (bank i bordet) ikke hatt noen problemer så langt men bare kost meg, synes telefonen er fenomenal!

Jeg fant en genial widget i kontaktlista, man holder fingeren på en kontakt til en liste kommer opp, da er det bare å velge "legg til på hjemmeskjerm" så har man et miniatyrbilde av personen man kan trykke på for å ringe, sende sms eller mail. Genialt! Likte også at det var en accuweatherapp med en kalender i tillegg, jeg bruker utrolig mye google calendar i jobb så det var kjekt!

Synes skjermen er helt rå og alt går kjapt og fint, nettleseren er dobbelt så rask som på en Galaxy og man kan scrolle i kontaktlister uten lag. Samtalekvaliteten opplever jeg som langt bedre enn Galaxy S og batteritiden så langt er "normal", hverken spesielt bra eller spesielt dårlig.

Byggekvaliteten er god men et minus er ladekabelen og laderen, klumpete gammelmodige greier!

Lenke til kommentar

Jeg fant en genial widget i kontaktlista, man holder fingeren på en kontakt til en liste kommer opp, da er det bare å velge "legg til på hjemmeskjerm" så har man et miniatyrbilde av personen man kan trykke på for å ringe, sende sms eller mail. Genialt!

Takker for tips.. :)

Lenke til kommentar

Har hatt mobilen i en uke snart, å er glad jeg ikke har opplevd at den slår seg av uten grunn. Men det jeg og mange sliter med er WiFi tilkoblingen detter ut etter litt inaktivitet, men jeg ser at man må slå av dvale for WiFi, men hvor finner jeg denne instillingen ?

Lenke til kommentar

Har hatt mobilen i en uke snart, å er glad jeg ikke har opplevd at den slår seg av uten grunn. Men det jeg og mange sliter med er WiFi tilkoblingen detter ut etter litt inaktivitet, men jeg ser at man må slå av dvale for WiFi, men hvor finner jeg denne instillingen ?

Innstillinger - trådløsekontroller - wi-fi innstillinger - avansert :)

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på er: er det mulighet for og sjekke innholdet på micro sd brikka fre telefonen?

Og en annen ting flere her som sliter med LG pc suite og LG on-screen??

Dem trenger utallige forsøk på og koble seg på, og når/hvis dem kobles, så er sjansene store for at dem detter ut igjen.. Noen tips??

Lenke til kommentar

Innstillinger - trådløsekontroller - wi-fi innstillinger - avansert :)

Der var den ja, men den sto på "aldri" gå i dvale. hm, får bare vente på oppdatering da.

For visning av filer på SD kortet, last ned Astro File Manager

Jeg å plages med LG on screen programmet, får ikke koblet til telefonen whatsoever

Endret av vivastar
Lenke til kommentar

- Må lade ca 3 ganger i døgnet. Null tale, bare litt nettbruk og apper.

- Programmer har begynt å kræsje rett som det er.

- Har begynt å skru seg av av og til virker det som også.

- Hvilket program var det som kræsjet i dag morges? Jo, ALARMEN. Fantastiskt.

- Henger av og til så man må ta ut batteriet.

Det skal sies at jeg har installert 89 apper som sikkert kødder til litt.

Men, har ikke vurdert å bytte enda.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...