Flatlus Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det er vel et ganske vidt tema, men jeg skal begrense det til et lite spørsmål: Er det mulig å få skifte lærer om flesteparten i en klasse ønsker det? Grunnen er dessverre ikke bedre enn at hele personligheten og læremetodene til denne læreren ikke holder mål, etter min mening. Kunnskapen hans i faget vil jeg si er tilstrekkelig. Er dette egentlig grunn nok tror dere? Takk for svar. Lenke til kommentar
Black Hole Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 I første omgang når det er noe av undervisningen du ikke mener er bra nok bør du ta det opp direkte med den læreren det gjelder. Vær åpen og ærlig, fortell konkret hva du mener ikke er bra nok og som burde forandres på. Du kommer lengre med en åpen og høflig fremtoning enn anklaging. Vis at du respekterer andre, da vil du bli behandlet på samme måte. Kom gjerne med løsningsforslag. Om det ikke skjer noen endringer etter samtale med lærer bør du prate med avdelingsleder eller rektor om saken. Husk også her på fremtoningen din og hvordan du legger frem problemstillingen. Er det ingen forbedringer etter samtale med både lærer og ledelse kan du utforme en formell klage, klagen skal være skriftlig. Start brevet med avsender, mottaker, dato og forklaring på hvilket fag for hvilken klasse du vil klage på. Deretter forklarer du hva som er problemet, her bør du være så konkret som mulig og aller helst komme med eksempler som legger grunnlag for hvorfor du klager. Om det er ting ved undervisningen som du synes fungerer bra er det fint om du nevner dette i et lite avsnitt. Det er en ting å kunne klage, og en helt annen ting å komme med tilbakemelding på hvordan ting kan forbedres/endres. Du bør ha konkrete forslag til hvordan du vil ha endre det du klager på, dette viser at du klager fordi du vil få en bedre skolehverdag og ikke bare klager for å klage. Om du ikke har noen forslag til endring kan du be om at skolen bør gjøre noe for å få ordnet opp i problemene du tar opp. Det i seg selv er et løsningsforslag. Avslutt gjerne med en oppfordring om rask saksbehandling og ønske om at tiltak blir igangsatt. Dette er hentet fra Elevorganisasjonens nettsider: www.elev.no Se mer her for ytterlige innformasjon: http://elev.no/wshow.aspx?p=602 1 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Har akkurat samme problem, læreren er douche som er jævlig frekk mot alle i klassen, og favoriserer elevene. Lenke til kommentar
2DG Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg har en lærer som ikke finner seg i nye arbeidsmetoder. Siden jeg læerer minimalt ved å skrive oppgaver etter å ha lest en tekst eller et utdrag, foreslo jeg at jeg kunne skrive en tekst (maks. en halv dataskreven side) med et sammendrag og som kunne ta for seg noen av spørsmålene i oppgavene. Dette var helt uaktuelt, og hun hadde absolutt ingen tro på dette. Jeg hadde allerede skrevet en tekst på måten jeg beskrev, men hun ville ikke en gang se på den og ba meg levere oppgaven slik hun hadde gitt oss den med spørsmål (som en kirsebær på toppen stemplet hun den som "levert forsent"). Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Jeg mener å huske at omtrent hele klassen jeg gikk i ønsket å bytte ut en lærer. Det gikk ikke. Lenke til kommentar
Gjest medlem-211409 Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Vi hadde en lærer, som etter min mening var veldig dyktig. Dette mente midlertidig ikke resten av klassen, og gikk og klagde på henne mange ganger. Nå har vi en ny, elendig lærer i faget. Så: Det gikk an for oss i hvert fall. Lenke til kommentar
Yumekui Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Bytte lærer går noen ganger. Endret 22. januar 2012 av Yumekui Lenke til kommentar
Black Hole Skrevet 24. oktober 2011 Del Skrevet 24. oktober 2011 Funker bedre om dere sender tillitsvalgt til administrasjonen for å representere hele klassen. Det er blant annet det han/hun er valgt til å gjøre i enkelte situasjoner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå