Alkanide Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Jeg har et SONY DCR-HC19E PAL og en Asus EEE-PC Har Windows Live Movie Maker på PCen Har lest her på forumet at man må ha firewire, men er ingen inngang til firewire på PCen.. Prøvde å koble kameraet til via USB-ikonet på kamerat til USB på PCen, men den oppdaget det ikke.. Altså tilkoblinga lengst til venstre av de 4 koblingene under dekselet.. Så synes jeg å huske å ha lest et sted at mini-PCer ikke støtter å overføre film slik, er Windows 7 (starter..) på PCen, men hadde vært knall å kunne overføre film fra kameraet til PCen for å redigere i WLMM Eller må jeg rett og slett kjøpe en ny, vanlig størrelse-laptop for å få koblet til kameraet via firewire? Eller går det an å kjøpe en adapter til firewire til mini-PCen? På forhånd takk, folkz Endret 19. oktober 2011 av Alkanide Lenke til kommentar
Karabin Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har et SONY DCR-HC19E PAL og en Asus EEE-PC Har Windows Live Movie Maker på PCen Har lest her på forumet at man må ha firewire, men er ingen inngang til firewire på PCen.. Prøvde å koble kameraet til via USB-ikonet på kamerat til USB på PCen, men den oppdaget det ikke.. Altså tilkoblinga lengst til venstre av de 4 koblingene under dekselet.. Så synes jeg å huske å ha lest et sted at mini-PCer ikke støtter å overføre film slik, er Windows 7 (starter..) på PCen, men hadde vært knall å kunne overføre film fra kameraet til PCen for å redigere i WLMM Eller må jeg rett og slett kjøpe en ny, vanlig størrelse-laptop for å få koblet til kameraet via firewire? Eller går det an å kjøpe en adapter til firewire til mini-PCen? På forhånd takk, folkz Du kan prøve adapter http://www.dealextreme.com/p/usb-to-4-pin-1394-firewire-adapter-cable-1-8m-33962 men tror kanskje at win 7 ikke støtter dv inn i det hele tatt..... Men sikkert noen som vet mer om det Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Tror også at en EEE vil slite med å spille av filmen i det hele tatt - EEE er en heller veik maskin hardware-messig, og videoredigering er noe av det som krever mest muskler av både RAM, båndbredde og CPU. Endret 19. oktober 2011 av Trondster Lenke til kommentar
Alkanide Skrevet 20. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2011 Nå har jeg kjøpt noen ledninger: 4-pin - USB (IEEE 1394) 4-pin - 4-pin (IEEE 1394a) 4-pin - 6-pin (IEEE 1394a) Så ser jeg nå at den ene, *4-pin - USB* kun er 1394, men det bør da ikke by på noen problemer? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Hvis du poster i riktig forum, vil du sikkert få noen bedre svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå