Gå til innhold

Overføre film fra DV-kamera til mini-pc

Anbefalte innlegg

Jeg har et SONY DCR-HC19E PAL og en Asus EEE-PC

Har Windows Live Movie Maker på PCen

Har lest her på forumet at man må ha firewire, men er ingen inngang til firewire på PCen..

Prøvde å koble kameraet til via USB-ikonet på kamerat til USB på PCen, men den oppdaget det ikke.. Altså tilkoblinga lengst til venstre av de 4 koblingene under dekselet..

Så synes jeg å huske å ha lest et sted at mini-PCer ikke støtter å overføre film slik, er Windows 7 (starter..) på PCen, men hadde vært knall å kunne overføre film fra kameraet til PCen for å redigere i WLMM

Eller må jeg rett og slett kjøpe en ny, vanlig størrelse-laptop for å få koblet til kameraet via firewire? Eller går det an å kjøpe en adapter til firewire til mini-PCen?

På forhånd takk, folkz :cool:

Endret av Alkanide
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et SONY DCR-HC19E PAL og en Asus EEE-PC

Har Windows Live Movie Maker på PCen

Har lest her på forumet at man må ha firewire, men er ingen inngang til firewire på PCen..

Prøvde å koble kameraet til via USB-ikonet på kamerat til USB på PCen, men den oppdaget det ikke.. Altså tilkoblinga lengst til venstre av de 4 koblingene under dekselet..

Så synes jeg å huske å ha lest et sted at mini-PCer ikke støtter å overføre film slik, er Windows 7 (starter..) på PCen, men hadde vært knall å kunne overføre film fra kameraet til PCen for å redigere i WLMM

Eller må jeg rett og slett kjøpe en ny, vanlig størrelse-laptop for å få koblet til kameraet via firewire? Eller går det an å kjøpe en adapter til firewire til mini-PCen?

På forhånd takk, folkz :cool:

Du kan prøve adapter

http://www.dealextreme.com/p/usb-to-4-pin-1394-firewire-adapter-cable-1-8m-33962

men tror kanskje at win 7 ikke støtter dv inn i det hele tatt.....

Men sikkert noen som vet mer om det

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...