Keiseren av Grønland Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har aldri vært borti et lignende problem. Det er et symbol som jeg ikke kan se, som kommer med i teksten jeg skriver til folk på epost og på mine to blogger. Symbolet er en svart firkant med hvit prikk i. På mine to blogger, (se signaturen) så har dette ført til at RSS Feeden blir invalid. Da kan jeg plutselig ikke bruke indekseringstjenester som Blogglisten.no lenger. Men enda verre så kommer dette symbolet tydeligvis med overalt hvor jeg skriver. Uten at jeg gjør noe spesielt for å få det med i teksten, og folk som leser epost fra meg i Outlook, ser symbolet der også. Men jeg ser ikke det i Mail på OSX. Her er et bilde av symbolet, som jeg måtte få supporten på blogg.no til å ta, fordi det nytter ikke for dem å kopiere symbolet til meg. Jeg får ikke sett det: Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Hvis jeg åpner notepad, holder inne Alt-tasten og trykker 8-tasten på numpadden får jeg frem dette tegnet! (i Windows) Backspace har ASCII-kode 8. Kan det være en sammenheng? Ellers så kan du bruke en hex editor for å se hva som ligger der... Endret 19. oktober 2011 av torbjørn marø Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Ugh, jeg blir helt oppgitt her. Jeg har ikke numpad engang, og jeg taster ikke inn noen koder i det hele tatt. Dette dukker opp av seg selv, fra det blå. Det er et spøkelsessymbol. Enda verre blir det at supporten på blogg.no ser et annet symbol enn det blogglisten.no gjør. Her er deres symbol: Lenke til kommentar
torbjørn marø Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg ser et 8-tall!!! Forsøk å gjenskape problemet ved å bruke backspace? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det kan være som Torbjørn sier. Tegnet er på plass 8 i Unicode tabellen, og skal være backspace. http://www.tamasoft.co.jp/en/general-info/unicode.html Spørsmålet er kanskje hvorfor dette tegnet blir tolket direkte som et tegn og ikke en operasjon. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Det er jo en knapp jeg bruker hele tiden. Men dette symbolet har som vane for å legge seg i begynnelsen av en ingress. Hadde backspace utløst symbolet, så hadde det vært synlig overalt i innleggene mine. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det er egentlig en ganske mystisk sak. Det som er snodig, er at det alltid er backspace, som for meg peker mot en bug i skriveprogrammet du benytter. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Ja, men alså, det er ikke noe skriveprogram, det må jo skje på OS-nivå. Dette skjer i epost, og to forskjellige blogger. Nå fikk jeg supporten på blogg.no til å slette firkanten bare han kunne se, deretter måtte de "flushe" cachen sin i Varnis, og da fungerte feeden igjen. Men er det noen av dere som ser disse firkantene på www.michaeljackson.no? Der har jeg heller ikke fått pinget innlegg på lenge. Blogglistens support sier de blant annet ser symbolet her http://www.michaeljackson.no/2011/10/de-største-stjernene-trakk-seg/ ??? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg ser tegnet der ja. Kan ikke egentlig tenke meg at dette er problemet, isåfall supermystisk om det var det... men har du forsøkt å benytte et annet tastatur? Lenke til kommentar
Kiff Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Prøv å endre encodingen i Safari til UTF-8 hvis den ikke er det allerede, og se om du kan se tegnet da. (Denne er ganske gammel, men kanskje det er til hjelp: http://chrisdolan.net/talk/2005/06/01/working-with-utf-8-on-osx/) Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Kiff, jeg prøvde å sette på UTF-8, men ingen effekt. Jeg ser fortsatt ikke tegnet. Er det slik encoding dere har i deres nettlesere, som ser dette tegnet? Er det noen som ser tegnet i Safari eller Opera også? Nå har jeg fått support til å fjerne tegnet fra innleggene mine på Hovedstaden. Men hvor mange av innleggene ser dere tegnet på hos www.michaeljackson.no ? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) http://www.michaeljackson.no/2011/10/de-største-stjernene-trakk-seg/ http://www.michaeljackson.no/2011/09/stemingen-i-rettsaken-tilspisses/ Disse to har tegnet i starten av ingressen. edit: wtf? Ble dobbelt opp :/ Har ikke mac, men det synes i Opera hos med UTF-8 encoding. Endret 19. oktober 2011 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Bare det ene innlegget? Ingen av de over eller under? - Edit Prøvde nettopp UTF8 med Opera, og kunne heller ikke se noe tegn. Endret 19. oktober 2011 av Ramius Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det ser ut til at det er fonten som gjør at jeg ser det i ingressen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå