Gå til innhold

Spøkelsessymbol fra min Mac invaliderer RSS feeds

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri vært borti et lignende problem.

Det er et symbol som jeg ikke kan se, som kommer med i teksten jeg skriver til folk på epost og på mine to blogger. Symbolet er en svart firkant med hvit prikk i.

På mine to blogger, (se signaturen) så har dette ført til at RSS Feeden blir invalid. Da kan jeg plutselig ikke bruke indekseringstjenester som Blogglisten.no lenger.

Men enda verre så kommer dette symbolet tydeligvis med overalt hvor jeg skriver. Uten at jeg gjør noe spesielt for å få det med i teksten, og folk som leser epost fra meg i Outlook, ser symbolet der også. Men jeg ser ikke det i Mail på OSX.

Her er et bilde av symbolet, som jeg måtte få supporten på blogg.no til å ta, fordi det nytter ikke for dem å kopiere symbolet til meg. Jeg får ikke sett det:

post-58150-0-26649700-1319026973_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, men alså, det er ikke noe skriveprogram, det må jo skje på OS-nivå.

Dette skjer i epost, og to forskjellige blogger.

Nå fikk jeg supporten på blogg.no til å slette firkanten bare han kunne se, deretter måtte de "flushe" cachen sin i Varnis, og da fungerte feeden igjen.

Men er det noen av dere som ser disse firkantene på www.michaeljackson.no? Der har jeg heller ikke fått pinget innlegg på lenge. Blogglistens support sier de blant annet ser symbolet her http://www.michaeljackson.no/2011/10/de-største-stjernene-trakk-seg/ ???

Lenke til kommentar

Kiff, jeg prøvde å sette på UTF-8, men ingen effekt. Jeg ser fortsatt ikke tegnet. Er det slik encoding dere har i deres nettlesere, som ser dette tegnet?

Er det noen som ser tegnet i Safari eller Opera også?

Nå har jeg fått support til å fjerne tegnet fra innleggene mine på Hovedstaden. Men hvor mange av innleggene ser dere tegnet på hos www.michaeljackson.no ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...