Gå til innhold

[Løst] Sega Mega drive 16-bit - Ingen bilde

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg koblet opp den fantastiske konsollen Sega Mega Drive 16-bit til TVen, med den flotte RF kabelen som er.

Så da var det til å søke kanaler for å få inn bildet, og den finner den forsåvidt. Men den viser bare sort skjerm når konsollen er på, og bildestøy når konsollen er av.

Noen som vet hva som kan være galt?

Evt har noen manuelle innstillinger for å få den inn? Om det kanskje kan hjelpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis den viser sort bilde, men ikke noe mer, så betyr det at selve konsollen virker, men at kontakten mellom spillet og spill-leseren i Mega Driven ikke er god nok. Du kan forsøke å rense de, eller du kan bare skubbe litt forsiktig på spillet nedi inngangen og forsøke å skru den av og på i ulike posisjoner til du eventuelt får bilde. Har litt samme problem med min Mega Drive, men det pleier å funke etterhvert :)

Lenke til kommentar

Hvis den viser sort bilde, men ikke noe mer, så betyr det at selve konsollen virker, men at kontakten mellom spillet og spill-leseren i Mega Driven ikke er god nok. Du kan forsøke å rense de, eller du kan bare skubbe litt forsiktig på spillet nedi inngangen og forsøke å skru den av og på i ulike posisjoner til du eventuelt får bilde. Har litt samme problem med min Mega Drive, men det pleier å funke etterhvert :)

Se der! Det funket etter et par forsøk! :-D

Tusen takk!! :-D

Har faktisk bare Sonic til den atm, så da er det bare å ikke røre på spillet, så funker det vel hver gang da ;-D

Lenke til kommentar

Ja, og hvis ikke, så vet du hvor problemet ligger, så da er det bare å gjøre det igjen. Jeg vil likevel anbefale deg å rense kontaktene i både spillet og konsollen, så slipper du stresse for mye med det, men med tanke på at jeg ikke engang har giddet det selv enda, så forstår jeg jo seff om du ikke gidder det :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...