Gå til innhold

AMD FX-8150 VS i7-2600K?

Carcharis

31 stemmer

1. 1. AMD FX-8150 VS i7-2600K?

• i7-2600K
      28
    • AMD FX-8150
      3

Anbefalte innlegg

Halla. Tenkte på noen PC oppgraderinger i annledning av MW3 og Battlefield 3 osv, da jeg føler PCen min henger litt etter. Har blandt annet AMD Phenom 955 prosessor og jeg føler bare for litt nye godsaker :)

Spørsmålet er da, Intel vs AMD? Kombinasjonene jeg tenkte på er AMDS nye:

FX-8150 kombinert med ASUS Crosshair V Formula

VS

Intel Core i7-2600K kombinert med

MSI Z68A-GD80

Hva mener folket om denne saken. Tenkte å sette i 8gb ram og den skal jo som dere kanskje forstår hovedsaklig brukes til gaming.

Tenkte også å slenge på et nytt skjermkort. Er ikke ASUS Radeon HD 6970 et passende kort til setup-et?

-Carcharis :cool:

Endret av Carcharis
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velg heller Intel Core i7-2600K på grunn av bedre ytelse og lavere effektforbruk.

Er mye bedre på overklokking også.

Skal du i heletatt vudere AMD så se på brukte AMD Phenom II X6 1100T Black Edition til ca 700-800 kr de er i så fall brukbare til prisen og gir nesten bedre ytelse en AMD FX-8150.

Så om du vil ha AMD bør du vente til AMD FX-8170 kommer å håpe på den i mistefall kan konkurere mot 2500k.

I prinsippet kunne du nok valgt f.eks 2500k sammen med f.eks Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX og få mye bedre ytelse i spill en AMD oppsettet du linker til. Så sant det er plass i kabinettet.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Om du skal gå for Amd så bør du styre unna Asus hovedkortet og heller velge feks et fra Gigabyte eller Msi (ugh) siden det ser ut som Asus sitt hovedkort ikke er stabilt og derfor gir lavere ytelse til BD , sjekk linkene ovenfor.

Mye data der ute som faktisk påpeker nå at det har vært store problemer med Asus hovedkortet og en del andre hovedkort som støtter FX sannsynligvis pga Bios krøll.

Intel 2500K er nok et sikkert kjøp , 2600K er noe dyrere men har HT og kan gi bedre ytelse i et par programmer , generelt sett så om du skal overklokke og ikke kjører de få programmene som virkelig drar nytte av HT så er 2500K et soleklart valg.

Lenke til kommentar

Fant denne pakken her som inkluderte 2500k, hovedkort og RAM. Noen som kan si noe om hovedkortet eventuelt om det er bedre alternativer som vill havne på omtrent samme pris? Noen flere innspill på skjermkort hadde også vært kult.

Har foressten en 650w strømforsyning nå. Vill dette holde?

Lenke til kommentar

Fant denne pakken her som inkluderte 2500k, hovedkort og RAM. Noen som kan si noe om hovedkortet eventuelt om det er bedre alternativer som vill havne på omtrent samme pris? Noen flere innspill på skjermkort hadde også vært kult.

Har foressten en 650w strømforsyning nå. Vill dette holde?

Hovedkortet er bedre enn det MSI-kortet du har funnet.

Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall overrasket over mitt EVGA 570. 2.550,- på komplett :)

EDIT: Evt. dette til en bra pris(inkl. spill). Tviler på at det bråker så mye som den siste anmeldelderen sier Jeg er fornøyd med støyen på mitt EVGA-kort med èn vifte, selv på 60%.

Endret av Reap
Lenke til kommentar

Jeg er hvertfall overrasket over mitt EVGA 570. 2.550,- på komplett :)

EDIT: Evt. dette til en bra pris(inkl. spill). Tviler på at det bråker så mye som den siste anmeldelderen sier Jeg er fornøyd med støyen på mitt EVGA-kort med èn vifte, selv på 60%.

Nå må du huske på at kjøleribba på ditt EVGA-kort er minst 20% større.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte AMD Phenom II x6 1100T Black edition i mars og jeg angrer nå på at jeg ikke kjøpte intel. For det første så får du så og si lik ytelse på i7 2600k vs x6 1100T. Intel er endel bedre på gaming da ikke alle spill er fan av 6 kjerner og den har større cache minne, + at du kan overklokke til nesten 5ghz med bra luftkjøling på i7. Mens jeg sitter her på min amd og den er ikke stabil over 3,9ghz og tempen er da på 35grader under load når den kræsjer, jeg har så og si prøvd alt og den bare feiler.

Hvis du vil ha ett rått oppsett som drar fra det meste så velg i7 2600k og Maximus IV Extreme-Z, hvis du tar med vannkjøling til cpu'en f.eks Corsair H100 så kan du få stabil på 5ghz rimelig enkelt! :dribble:

På finn så ligger det 3 i7 2600k prosserer, helt nye, til 1900kr kanskje du kan prute litt? Og ett Maximus IV Extreme-Z til 2300kr splitter nytt! Hadde jeg hatt penger hadde jeg kjøpt meg engang, du kan mest sannsynlig prute HK til 2000kr og I7 til 1.7-1.6k dette blir sammenlagt 3,6k og de to delene der splitter nye på komplett koster 5,2k!

Masse penger og spare hvis man leiter litt ;)

Endret av R3pulsive
Lenke til kommentar

Forøvrig så er AMD HD6970 eit godt valg på skjermkort fronten, har det kortet, samt 955BE og det drar BF3 på ultra med 30+ fps ( Berre for å teste korleis det gjekk, speler med ein miks av ultra og high fint )

GeForce GTX 570 er nok bedre på pris/ytelse i dag, selv om HD6970 ikke er dårlig det heller.

Lenke til kommentar

Forøvrig så er AMD HD6970 eit godt valg på skjermkort fronten, har det kortet, samt 955BE og det drar BF3 på ultra med 30+ fps ( Berre for å teste korleis det gjekk, speler med ein miks av ultra og high fint )

GeForce GTX 570 er nok bedre på pris/ytelse i dag, selv om HD6970 ikke er dårlig det heller.

Det har nok mest med Kompletts tilbud på GTX 570 til 2100 kr, uten dette er prisen veldig lik og ytelsen veldig lik ;)

I tillegg finnes det tilfeller der 6970 vil gi betydelig bedre pris/ytelse, gjerne da på høyere oppløsninger og med flere skjermer siden mengde VRAM blir mer interessant når man kommer opp. Begge kortene er uansett kjempegode for prisen og gode valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...