Gå til innhold

Er dette fremtidens skyskraper?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et av de opplagte problemene må være at hvert tre fungerer som et ekstra godt vindseil som tilsammen kan rive ned hele bygningen skulle jeg tro. Hva ingeniørene og arkitetene har tenkt her hadde vært interesant å lese.

Ellers synes jeg litt synd på gartneren som skal sørge for at trærne holder seg innenfor specen til bygningen. Hva slags planter/trær velger de ift. "City of everlasting shedding leafs".

Artig konsept, men om det er gjennomførbart ift. illustrasjonsbildet over lengre tidsperioder tviler jeg på.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hm, det slo meg jo ikke i det hele tatt? Jeg tror nå likevel at illustrasjonsbildet er meget misvisende ift. hvordan det faktisk vil ende opp.

Det er også sikkert tatt med i betraktningen hva regn vil gjøre med vekten og spesielt kombinert med kraftig vind, og ikke minst hva røtter gjør med konstruksjoner.

Derimot er jeg meget glad for at slike initativ tas, men skalaen virker ikke helt edruelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Røttene vil sprekke opp det som er av bettong ihvertfall. Samt gjøre den porøs og livsfarlig for de som faktisk ferdes i nærheten av byggningen. Vind må man også ta i betraktning.

Vedlikehold, gamle trær som dør/knekker osv. Det er nok ikke mulig og få til noe slikt på den størrelsen som bildet tillsier. Men om de plaserer f.eks noen få trær på toppen av alle byggninger osv så vil jo dette hjelpe en liten del i allefall :tease:

Lenke til kommentar

Trær tar kun opp like mye CO2 som de slipper ut når de forbrennes. I verste fall råtner de, og da slipper de ut metan og mye annet rart, som på en molekylær basis er flere titalls ganger bedre til å fange og reflektere infrarød stråling enn CO2.

Å tro at man blir "eco-friendly" av å dyrke trær er altså totalt bomskudd.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Ser som det er for lite jord til at trærne skal få festet seg skikkelig.

Minner litt om Acros i Japan:

acros-3_dNXMK_7071.jpg

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...