Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Automagiske støvsugere, hvem er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Magiske støvsugere selger de ikke ennå. Du blander sikkert livet ditt inn med filmen Harry Potter??

Magisk sopp derimot, men fungernok ikke på samme måten.

:D

Edit. Litt om hva jeg har hørt. så er de veldig like, fungerer like dårlig.

Har du liten hybel/leilighet uten mange hinder så kan det fungere.

Men du må nok frem med den gamle kluten og sugern av og til(avhengig hvor rent du vil ha det) . Den plukker ikke opp søppel men f.eks. smørbukkpapiret fester seg til den(og tetter). Har du husdyr er den jo en festelig lekekammeerat/monster.

De har vist en tendens til å sky visse områder av en leilighet.

PS! Har aldri prøvd en selv. Ville brukt Elkjøp med enkel angrefrist.

Endret av Glavalavala
Lenke til kommentar

Nå pleier ikke papir og annet søppel ligge strødd utover hos meg, så det blir nok ikke noe problem.

Ellers er jeg skeptisk til "har hørt at..", jeg har også hørt og lest både positive og negative ting, men har ingen personlig erfaring.

Å kjøpe på Elkjøp var egentlig en god idè :)

Endret av aklla waits for alice
Lenke til kommentar

Nå pleier ikke papir og annet søppel ligge strødd utover hos meg, så det blir nok ikke noe problem.

Ellers er jeg skeptisk til "har hørt at..", jeg har også hørt og lest både positive og negative ting, men har ingen personlig erfaring.

Å kjøpe på Elkjøp var egentlig en god idè :)

Tok en titt på youtube.com. Tror jeg ville funnet det mer forstyrrende å ha en slik virrende målløst rundt. Bråkte mer en hva jeg trodde.

Ut i fra det man ser så virker mønsteret de går i helt random.

Men som en liten hjelper man kan sette i gang mens man selv er borte er jo mulig.

Ha aldri hørt at noen har skrytt av en slik. ??

Lenke til kommentar

Har en iRobot Roomba R581, og er egentlig ganske fornøyd.

Den rengjør selv 3 ganger i uka mens vi ikke er hjemme. Den virrer tilsynelatende målløst rundt, ja, men går over det aller meste. :)

Eneste store "problemet" med den, er at den sliter litt med høye dørterskler. Har lagd en liten provisorisk rampe til den, som fungerer greit. :)

Går over med en vanlig støvsuger en gang i blant, kanskje 1 gang i måneden eller noe slikt. Mest for å få tatt sofa og helt inne i hjørner etc. Tømmer og renser den forøvrig omtrent en gang i uka.

Lenke til kommentar

Takker for det :)

Ser ikke ut til at det er så ekstremt mye forskjell på de robotene, utenom funksjoner som scanner rommet og hvor systematisk den jobber.

Planen var å la den kjøre daglig når jeg er på jobb, sånn at jeg knapt trenger å støvsuge selv :)

Å rengjøre står ikke akkurat øverst på listen over ting jeg gladlig gjør, så jo mindre jeg trenger å gjøre, jo bedre.

Lenke til kommentar

Takker for det :)

Ser ikke ut til at det er så ekstremt mye forskjell på de robotene, utenom funksjoner som scanner rommet og hvor systematisk den jobber.

Planen var å la den kjøre daglig når jeg er på jobb, sånn at jeg knapt trenger å støvsuge selv :)

Å rengjøre står ikke akkurat øverst på listen over ting jeg gladlig gjør, så jo mindre jeg trenger å gjøre, jo bedre.

Nei, er ikke så mye forskjell. Mitt inntrykk er at Roombaene er gode og solide, med ganske avanserte algoritmer, selv om den for oss tilsynelatende bare virrer rundt. Pappa har en Samsung, den tar bilder og vet hele tiden hvor den er, og går ikke over samme sted flere ganger, noe som ikke bare er positivt. Den fungerer bra, men de har et par tepper den klarer å grave seg under og sette seg fast i. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...

Har fortsatt ikke fått kjøpt støvsuger, har sett litt på Neato XV-15.

Dere tror om den?

Sliter også med om det faktisk er verdt pengene...

Har besluttningsvegring ang dette :(

Vet det er en gammel tråd, men kjøpte du deg en robot? :) Neato XV-15. Så jo spennende ut. Litt dyrere igjen.

Jeg er fornøyd med Roombaen. Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe meg en igjen, det er verdt pengene. ;)

Har nå kjøpt hus hvor store deler av 1. etg. er uten terskler, noe som passer perfekt. Flytter inn i løpet av April, så blir spennende å få testa den der.

Lenke til kommentar

Har en hund i huset som drar med seg litt sand i tillegg til pels som ramler av, hadde vært veldig greit med en sånn som kunne støvsuge mens vi var på jobb (hunden står i en grind i første etg) Hvordan er disse på hundehår? Hvis de kjører på en hundeleke, vil den bli dyttet eller bare kjørt rundt?

Lenke til kommentar

Vet det er en gammel tråd, men kjøpte du deg en robot? :) Neato XV-15. Så jo spennende ut. Litt dyrere igjen.

Jeg er fornøyd med Roombaen. Jeg hadde ikke nølt med å kjøpe meg en igjen, det er verdt pengene. ;)

Har nå kjøpt hus hvor store deler av 1. etg. er uten terskler, noe som passer perfekt. Flytter inn i løpet av April, så blir spennende å få testa den der.

Har kjøpt ja, men det ble en litt billigere utgave, en Navibot.

Men, den gjør jobben bra, men setter seg oftest fast på dørstokkene.

Jeg har uheldigvis ganske høye, så jeg skjønner det godt.

Men, pleier å sperre den inne på det rommet den skal ta, så det funker ganske greit.

Den virrer faktisk ikke rundt, men går systematisk til verks og vet hvor den har vært :)

bIsk0p: den jeg har er ikke veldig glad i hår, de setter seg gjerne fast i kosten. Sand tror jeg heller ikke den er så glad i.

Men, leker vil den antagelig dytte rundt, den har flere ganger tatt opp kampen med klesstativet mitt :p

Lenke til kommentar

Har kjøpt ja, men det ble en litt billigere utgave, en Navibot.

Men, den gjør jobben bra, men setter seg oftest fast på dørstokkene.

Jeg har uheldigvis ganske høye, så jeg skjønner det godt.

Men, pleier å sperre den inne på det rommet den skal ta, så det funker ganske greit.

Den virrer faktisk ikke rundt, men går systematisk til verks og vet hvor den har vært :)

bIsk0p: den jeg har er ikke veldig glad i hår, de setter seg gjerne fast i kosten. Sand tror jeg heller ikke den er så glad i.

Men, leker vil den antagelig dytte rundt, den har flere ganger tatt opp kampen med klesstativet mitt :p

Så bra. Det er den samme som pappa har det. Ja, dørstokker kan være kjipe.

Nei, den har jo kamera å sånn, så da går den bare over ett sted en gang. ;)

bIsk0p: Min erfaring med hår er at det stort sett går fint. Har katt selv, og den har ingen problemer med dette. Lengre hår kan som "awfa" sier surre seg inn i kosten. Roombaen min dytter små leker rundt, men går rundt større/tyngre leker som sensorene oppfatter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...