Gå til innhold

[Løst] Ny Stasjonær til Bilde/video - 3D - Musikk - BF3 - - MAX 12.000,-

Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

På tide med ny stasjonær PC. Men, dessverre er jeg like utdatert som min Pentium Dual-Core maskin.

Det er jo her dere guruer kommer inn i bilde :new_woot:eller?!!

Jeg har forsøkt å sette meg litt inn i hva som gjelder om dagen, men alternativene er for mange til at jeg føler meg trygg på mine valg.

Når det gjelder bruk så er det primert som følgende: Bilde/videoredigering - 3D - Musikkproduksjon - BF3

Ser for meg en pris på maks 12 tusen..

Her er ett alternativer jeg har satt opp som potensielle kandidat. Det hadde hvert kjempe fint med noen tilbakemedinger/svar på spørsmål.

Min lenke

- Corsair TX 650W

- Seagate Barracuda 7200.12 1 TB

- Microsoft Windows 7 Home Premium

- Cooler Master CM 690 II Advanced

- Asus GeForce GTX 580 1536 MB

- Sony Optiarc 7260S

- Corsair Vengeance DDR3-1600 8 GB

- Intel Core i7 2600K

- Asus P8Z68-V PRO

Nå har jeg ikke satt opp egen systemdisk her. Dette skal jeg gjøre, men er veldig usikker på hva som duger. Det er jo veldig mye snakk om SSD om dagen, men er det virkelig nødvendig? For meg betyr oppstarthastigheter særdeles lite. Et alternativ til grei systemdisk hadde hvert fint..

Når det gjelder hovedkort så skal vel det være greit, men ser det finnes flere forskjellige versjoner ute å går. Er det noe spesielt jeg må være obs på? Ser blant annet at noen har betegnelsen GEN3..

Og.. Er skjermkortet et greit valg for en BF3 spiller?

Har du eventuelt andre bemerkninger - oppsett så kjør på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobb utfra en eller to nettbutikker istedet for den søpla som prisjakt er. Dustin.no og komplett.no er gode alternativ med god service.

SSD vil du absolutt ha. Crucial M4 128GB er et veldig godt valg, og du vil lett forstå hvorfor det er så mye snakk om SSDer når du har prøvd disse. Særlig med bilde- og videoredigering vil du merke forskjell. Legg ved en 1TB HDD til 450 kr, så har du plass til å legge spill og filer på denne :)

Alt du har satt opp av valg er bra! Veldig bra. Komponentene du har valgt passer bra til din bruk, og det er lite å si på dette.

Lenke til kommentar

Takker for svar.

Jeg ser at hvis jeg slenger på en SSD av nevnte type så havner jeg på ca 12 300,- ink frakt fra NetShop.

Det er holdbart for min del, så hvis det ikke er noen større innvendinger rundt oppsettet fra noen andre så går jeg nok for dette..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...