dudeldei Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det var jo litt av det som er poenget da. Jeg ønsker ikke å måtte ha en referanse modell for at jeg skal kunne være med i svingene. Og da tenker jeg generelt. Referansevarianten er jo en diger plastklump, i mine øyne og Android er ikke helt hva jeg skulle ønske at det var. Men det er høyst min egen mening og jeg skjønner at andre ikke ser det på den måten. Alle er vi forskjellige. Da kan du iallfall ikke bruke Apple som et eksempel på noen som får til dette...for her må man jo også bruke deres begrensede utvalg av modeller... Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Det var jo litt av det som er poenget da. Jeg ønsker ikke å måtte ha en referanse modell for at jeg skal kunne være med i svingene. Og da tenker jeg generelt. Referansevarianten er jo en diger plastklump, i mine øyne og Android er ikke helt hva jeg skulle ønske at det var. Men det er høyst min egen mening og jeg skjønner at andre ikke ser det på den måten. Alle er vi forskjellige. Da kan du iallfall ikke bruke Apple som et eksempel på noen som får til dette...for her må man jo også bruke deres begrensede utvalg av modeller... Akkurat det ser jeg ikke på som et godt poeng engang. Hva er begrenset med utvalget når det er SW som gjør halve moroa og jobben? Apple har vitterlig vært svært gode med SW og det er Google også. Derfor skjønner jeg ikke helt at de kunne bomme sånn, i mine øyne altså. Og når de først får til noe som ser veldig bra ut og som kanskje frister her i gården også, så dropper produsenter sine toppmodeller, andre modeller og ber deg kjøpe ny for å få siste SW versjon. Akkurat det henger hverken med i ånden om miljø og gjenbruk eller å utnytte kraften som allerede er der. Er liksom alle to kjerne CPU mobiler som kjører 1GHZ altfor trege? Selv Apple durer på med iOS5 til 3GS. Den er jo noen år gammel nå. Hvordan de kan det og får det til å bli bra er kanskje vel så negativt som positivt. Aka det jeg sa i stad om at forskjellene på hver modell fra Apple egentlig er ganske små rent teknisk. (på papiret for brukeren altså). Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 ... Det som derimot er irriterende og direkte surt er at apparater som eksisterer i dag, kanskje ikke får Android 4.0. ... Googlet på vei innover til jobben idag og søkte etter muligheten for Android 4.0 på eksisterende apparater. Det er forbausende lite informasjon tilgjengelig og skal man være sikker, får man kjøpe Google sine egne varianter. Kommer iOS 5 til iPhone 3g? Eldre telefoner som HTC Magic tror jeg ikke ville greid å kjøre android 4.0. Den var "treg" selv uten sense. Og ville sannsynligvis ikke gitt noe good feeling med Android 4.0. Android 4.0 er jo såvidt lansert, jeg tipper det finnes mer informasjon tilgjengelig, om hvilke andre telefoner som vil få det, etter Galaxy Nexus er kommet i butikkene. Galaxy S2 tror jeg er ganske safe, enten kommer samsung med oppdatering, eller så svikter de fansen (ville vært et dårlig trekk) og overlater jobben til xda. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 ... Det som derimot er irriterende og direkte surt er at apparater som eksisterer i dag, kanskje ikke får Android 4.0. ... Googlet på vei innover til jobben idag og søkte etter muligheten for Android 4.0 på eksisterende apparater. Det er forbausende lite informasjon tilgjengelig og skal man være sikker, får man kjøpe Google sine egne varianter. Kommer iOS 5 til iPhone 3g? Eldre telefoner som HTC Magic tror jeg ikke ville greid å kjøre android 4.0. Den var "treg" selv uten sense. Og ville sannsynligvis ikke gitt noe good feeling med Android 4.0. Android 4.0 er jo såvidt lansert, jeg tipper det finnes mer informasjon tilgjengelig, om hvilke andre telefoner som vil få det, etter Galaxy Nexus er kommet i butikkene. Galaxy S2 tror jeg er ganske safe, enten kommer samsung med oppdatering, eller så svikter de fansen (ville vært et dårlig trekk) og overlater jobben til xda. Nei, 3G tror jeg er "end of life cycle" som apple så pent kaller det. Skrotet altså. Det er jo på sett og vis forståelig. Jeg fant i det minste dagens lille gladnyhet: http://www.itavisen.no/880794/her-er-den Vi glær oss? Lenke til kommentar
dudeldei Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Akkurat det ser jeg ikke på som et godt poeng engang. Hva er begrenset med utvalget når det er SW som gjør halve moroa og jobben? Apple har vitterlig vært svært gode med SW og det er Google også. Derfor skjønner jeg ikke helt at de kunne bomme sånn, i mine øyne altså. Og når de først får til noe som ser veldig bra ut og som kanskje frister her i gården også, så dropper produsenter sine toppmodeller, andre modeller og ber deg kjøpe ny for å få siste SW versjon. Akkurat det henger hverken med i ånden om miljø og gjenbruk eller å utnytte kraften som allerede er der. Er liksom alle to kjerne CPU mobiler som kjører 1GHZ altfor trege? Selv Apple durer på med iOS5 til 3GS. Den er jo noen år gammel nå. Hvordan de kan det og får det til å bli bra er kanskje vel så negativt som positivt. Aka det jeg sa i stad om at forskjellene på hver modell fra Apple egentlig er ganske små rent teknisk. (på papiret for brukeren altså). Hvor har Google bommet på software med ICS? Det ser jo MYE bedre ut enn IOS5 (blir jo min personlige mening dah) Og om dette blir tilgjengelig for Google Nexus også, så har dem jo faktisk klart akkurat det samme som Apple har gjort...å gjøre SW tilgjengelig for sin mange år gamle referanse-tlf. Men dette er jo ikke helt sikkert ennå. Men uansett så kan man jo da ikke konkludere med at det IKKE er slik! Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Mente ikke ICE, men alt som har vært til nå i grunn. I mine øyne er det rotete og uoversiktelig. ICE er jo litt hva som frister og en stor del av frustrasjonen min dreier seg om at produsenter har forskjellige versjoner av Android og sjeldent prioriterer en oppdatering. Lenke til kommentar
dudeldei Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Mente ikke ICE, men alt som har vært til nå i grunn. I mine øyne er det rotete og uoversiktelig. ICE er jo litt hva som frister og en stor del av frustrasjonen min dreier seg om at produsenter har forskjellige versjoner av Android og sjeldent prioriterer en oppdatering. Jo, men ser ikke at Apple er no bedre enn Google? Vil du ha siste Android - Nexus. Vil du ha siste IOS - Apple. I det minste så kan man faktisk VELGE å kjøpe noe annet enn Google sitt for å bruke Android (dog med venting som du sier) Hos Apple har man inget valg... Og for min egen del...så sitter jeg heller med en GS2 med spec's som man selv ønsker og venter litt på å få godsakene...enn å sitte i 'fengsel' hos Apple Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Reposter denne jeg andyloe, siden det virker som om du fortsatt er på feil spor når det gjelder hva som er googles jobb og hva som ikke er det. Nei, det har jeg ikke. Jeg er veldig uenig at det skal fungere på den måten. Det vil vanskeliggjøre oppdateringer av telefoner på en felles og sentralisert måte, da det overhode ikke finnes. HVis man skal støtte seg på ideen om at dette er "open source" og vi skal leve med det, så er ikke dette plattformen for meg og jeg kan ikke se at jeg skal anbefale det over en lav sko heller. Jeg mener at de skulle gjort som Microsoft og Apple og vitterlig Linux verden også, å sørge for en felles kernel oppdatering slik at man kan havne på likt nivå alle mann. Dette vil også sette større press på programvareutviklere til plattformen da de må oppdatere programvare for å virke med siste versjon av OS'et. Sånt burde være enkelt og Apple har gjort det med bravur. (og ja, man kan mene mye om at hos Apple så går "elvene i rør"). Sier ikke at Apple er det eneste riktige, for det er bare tull. Man må kunne lese mellom linjene her. Det har ALDRI fungert slik du ønsker i mobilverdenen tidligere. Jeg skjønner ikke hvorfor du later som om det er slik med Apple heller. De lager EN telefonmodelle som får oppdateringer hvert år, og per i dag har de et OS som støtter de siste tre. Du har aldri hatt standardiserte versjoner av OS mellom ulike produsenter noen gang. Android er faktisk det nørmeste man har vært noen gang. Om du vil ha en standardisert plattform i en bedrift, må du belage deg på å innå en egen avtale med en levarandør om du pnsker den og den telefonen, og produysenten forplikter seg til å komme med slike og sånne opdateringer så og så lang tid etter at de er lansert. Enten det, eller så får du kjøpe telefoner som er åpne for custom ROMs fra fabrikk, og engasjere en tredjepart til å stå for softwareløsningene dine. DET er faktisk en veldig interessant tanke, og det er et selskap som jobber med en enterprise sikkerhetsfokusert utgave med Nexus S som testmodell. Jeg kan godt se at man kunne tenke seg andre løsninger i en bedrift i dag, men å rette kritikken mot Android blir for dumt, når tidligere og eskisterende OS (med forbehold om at jeg ikke er helt oppdatert på winPhone) er veldig, veldig mye verre. Android er altså BEST på det du kritiserer det for å være for dårlig på. Og da blir det hele litt for dumt... Lenke til kommentar
internet wizard Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 vil ics komme til samsung galaxy s i9000? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) @NgZ: Jeg får vel henvise til mine tidligere poster da, for det er rimelig tydelig at du og jeg er uenige. Og det kan jeg leve med Tørr å påstå at ingen er best og gir den ønskelige situasjonen enhver ville hatt. For noen er selvfølgelig Android best, og det finnes ikke noe alternativ. For andre, så kan det jo tenkes å være annerledes. Men vi er uenige om dette og en diskusjon ville nok utartet seg slik at vi ikke kom til å bli særlig mer enig. EDIT: Du har postet en post på Microsoft angriper Android plattformen - og den likte jeg godt. Bare for å ha det nevnt Endret 20. oktober 2011 av andylove Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Ingen av plattformene er best, men Android er best på cross-device-unity (Apple støtter tre av sine egne enheter, og får dermed ikke bedre score enn Nokia fkk i 1997), og WindowsPhone7 har, enn så lenge, alt for liten utbredelse. Og jeg opplever at det er DET kritikken din i stor grad dreier seg om: Det er f lite enhet/sammen heng mellom de ulike enhetene. Når det er sagt, har Google også faktisk tatt noe initiativ for å sikre at enheter skal få oppdateringer, blandt annet med Android Update alliance, men her fortjener Google også kritikk for å ikke følge opp handling i praksis. Enkelte andre glipper har de også gjort full BT-tilgang har f.eks. ikke vært spesifisert/kodet inn i ren Android, noe som gjør at det er tilfeldig hvilke telefoner som har fått full støtte for BT-tastatur, gamepads, Wii-kontrollere og annet utstyr, noen flere slike ting kunne jeg gjerne sett at var standard. Likevel mener jeg, per i dag,at man ikke finner eksepler i mobilhistorien på bedre cross-device-unity enn Android har innført. Når det er sagt, er drømme-mobil-OSet mitt MeeGo, men det er jo, i praksis, ikke mer. PS: Du skal ikke se bort i fra at det er flere enn deg som skulle ønske mer enhet og konroll over Android-flåten til bedrifter, så jher burde det være et marked for å få med seg noen utviklere og produsenter på spennende nybrottsarbeid. 2 Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Men det ene utelukker jo ikke det andre. Telefonen kunne kommet med produsentens spesifikke tilpassing, men med mulighet, dersom man ønsker, å installere en clean Android versjon. Så kunne man selv valgt om man ønsker å følge produsenten av telefonen, eller produsenten av OSet. Valgfriheten er jo noe Android leiren trekker fram i det uendelige. Det kan du allerede. Det heter root. Det naturlige oppfølgingsspørsmålet blir da, hvorfor må man roote? Kan ikke denne muligheten være standard? Vel, først og fremst er det ikke Google sin skyld at det er slik, men produsenten selv. Grunnen til at produsenten ikke tillater dette er enkel: Det er umulig for dem å supportere 2 helt ulike softwaresystemer per telefon. Derfor er det slik at du må roote og dermed mister garantien. Enkelt og greit. Det er uansett ikke vanskelig å roote så noe stort problem er det ikke. I tillegg skulle jeg ønske at Google styrte sitt marked med nesten samme jernhand som Apple gjør med sitt marked. Det koster jo tross alt like mye å legge ut et program for salg i begge markedene. Da kunne jeg som forbruker valgt om jeg kun ville benytte et trygt og kontrollert marked med applikasjoner jeg vet fungerer godt på min telefon og ikke inneholder kode som er skadelig eller gjør telefonen treg, eller om jeg ville benyttet et tredjepartsmarked med den risikoen det innebærer. Igjen valgfrihet. Den valgfriheten har du også. Det heter Amazon Store, og jeg nekter å tro du er så paranoid at du ikke stoler på dem. Google Marketplace er åpent, og godt er det. Det siste vi vil ha er sensur av uskyldige spill og applikasjoner som Phone Story. Google fjerner allerede spyware og malware fra market så den saken er grei. Ja, OpenSource gjør at dette er en utfordring, men jeg vil tro at de aller fleste mobilprodusentene har en avtale med Google om å benytte Android. Da kunne det vært en av avtalevilkårene, mot visse gjenytelser fra Google. Så kunne de mobilprodusentene som ikke godtok de avtalevilkårene, kjørt uten avtale med Google. Da hadde man et moment til i valg av mobilprodusent. Kanskje jeg misforstår hva du mener, men en slik avtale eksisterer allerede og omhandler market, google maps, gmail og andre google-eksklusive tjenester. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Bedre kontroll på androide markedet er nok bare et tidsspørsmål? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 Bedre kontroll på androide markedet er nok bare et tidsspørsmål? Du vet at den linken ikke har noe med det du skriver å gjøre? Den handler om forskjellige tredjeparts-opplegg, ikke Androif Market. Lenke til kommentar
Gaute65 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Lurer på om Android 4.0 vil komme på Galaxy Note når den blir tilgjengelig for salg? :-) Det vil den helt klar gjøre. Samsung med mange andre har undertegnet en avtale med Google at de skal oppdatere enheten i minst atten måneder etter at enheten ble lansert. Jeg håper ikke 4.0 krever to-kjerneprosessor. Tror dere Xperia-serien vil bli oppdatert en gang i tiden? Alle SE mobiler med android lansert i 2011 skal få iskrem http://www.dinside.no/880895/sony-ericsson-med-ice-cream-sandwich-planer Lenke til kommentar
pvl1971 Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Sensation XE må vel få denne?? Hvis ikke blir jeg jævlig sur!! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Sensation XE må vel få denne?? Hvis ikke blir jeg jævlig sur!! HTC skriver på Facebook at de skal ha flest mulig telefoner inn på ICS av de de allerede har ute. Og Sensation serien med den hardwaren den har vil nok absolutt ikke være noe å bekymre seg for. Lenke til kommentar
rnvolvo Skrevet 4. desember 2011 Del Skrevet 4. desember 2011 ja IOS systemet er knallbra gitt,,,,,,fikk utdelt en iphone 4 etter å ha brukt android i ca 2 år....Noen kaller det OUT OF THE BOX,,,,,men tlf måtte jo synces både med det ene og det andre,for ikke å snakke om itunes. Og det rareste er,man kan jo fanden meg ikke bruke sine egne lyder som sms eller ringetoner uten å måtte betale for det(jeg klarte det)..og ikke kunne man heller legge snarveier til forskjellige ting på hjemskjermen..nei da,man må faktisk rote gjennom halve mobilen for å finne ting,med ios er man bundet på hender og føtter,sikkert en bra løsning for folk som ikke er kjent med en smartmobil,,,,,,nå er eple mobilen byttet mot en android igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg