Gå til innhold

Full grafikk i Empire: Total War

quadra800

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har til nå lidd under et integrert skjermkort, da jeg spiller Empire: Total War. Chipsettet er Nvidia 9400.

Hvilket skjermkort, helst under 400kr, bør jeg kjøpe dersom jeg vil spille Empire: Total War på full grafikk? Evt. hvilket skjermkort til under 400kr er betraktelig bedre enn det integrerte jeg har nå?

Mvh. Magne :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Empires Total War krever et av de kraftigste kortene dersom du har ambisjoner om å spille slagscener i 1920x1080, og all grafikken skrudd på max. 400 kroner er ikke nok. Du vil nok trenge minst et GTX 470, HD 6870 eller GTX 560 Ti.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Både GT520 og ATI sitt 6450 er betraktelig bedre enn det du har per nå, men dog er det ikke sikkert du vil kunne oppleve så veldig store forskjeller in-game.

Det hjelper ikke stort å øke budsjettet til 500,- da det er stort sett samme produktgruppen. Om du først skal oppgradere og da kunne ha det en stund, så ville jeg hvertfall lagt meg på rundt tusenlappen. Dette for at gapet mellom de til 500,- og 1000,- er ganske stort. Altså anbefaler jeg deg å gå for ATI 6770 eller Nvidia 550Ti, det først med disse kortene du vil merke den store forskjellen.

Lenke til kommentar

Nede i den prisklassen skal du bare slå ifra deg Nvidia med en gang.

De både bruker for mye strøm og leverer ikke samme ytelse per krone som ATi.

Du vil se en forbedring, men også raskt treffe veggen i fremtiden (Du vil gjerne ha mer power og kravene stiger raskt utenfor hva de kan drive.) Og med en slik PSU ligger du utenfor sonen hvor du kan få mest mulig smell for pengene :D

Så handle ett ATi kort nå og begynn å sette av penger til en skikkelig overhaling av PCen deriblant en bedre strømforsyning slik at du kan handle det som gir mest ytelse per krone, eventuellt nytt kabinett (Ferdigbygget PC ala HP antar jeg siden du har en såpass svak PSU og plasskrav?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...