MooYak Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg tror kanskje MooYak referer like my til dagbladet, vg, o.l. medier som til amobil.no o.l. Det stemmer nok det ja. Lenke til kommentar
mortenprom Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Helt enig med Androod: "Når skal disse mobil "skribentene" få inn i sitt tjukke hue at høyere MEGAPIXLER ikke gir et bedre kamera." Kopierer denne inn fra en av mine G+ poster: The image sensor in my Canon 5DII has 21 million pixels, that is only 3 times more than the standard smartphone today with 8 million pixels. But the sensor is 120 times bigger in the 5DII!!! 5DII = 24x36mm sensor = 864mm² Smartphone = 1/6" = 7mm²'. This means that each pixel in a modern smartphone is very small and that there is very little space between the pixels. This again means that you get a lot of noise, which lead to poor low light performance. So get off the damn megapixel race, 5MP is a very very VERY good move from Samsung. Hell I would prefer 3 megapixel if I could shoot with ISO 25600! 3 Lenke til kommentar
MooYak Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 MooYak: Normalt ville vi dekket Galaxy Nexus og Ice Cream Sandwich akkurat like omfattende som vi dekket Apples iOS/iPhone 4S. Problemet med denne lanseringen var at den ikke kom på kveldstid men midt om natten - klokken 4 norsk tid. Jeg mente nok media generelt, ikke bare Amobil Lenke til kommentar
EnvyAndroid Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Til de som vil prøve ut Ice cream sandwich: guide. Lenke til kommentar
ElderScrollsinisten Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Helt enig med Androod: "Når skal disse mobil "skribentene" få inn i sitt tjukke hue at høyere MEGAPIXLER ikke gir et bedre kamera." Kopierer denne inn fra en av mine G+ poster: The image sensor in my Canon 5DII has 21 million pixels, that is only 3 times more than the standard smartphone today with 8 million pixels. But the sensor is 120 times bigger in the 5DII!!! 5DII = 24x36mm sensor = 864mm² Smartphone = 1/6" = 7mm²'. This means that each pixel in a modern smartphone is very small and that there is very little space between the pixels. This again means that you get a lot of noise, which lead to poor low light performance. So get off the damn megapixel race, 5MP is a very very VERY good move from Samsung. Hell I would prefer 3 megapixel if I could shoot with ISO 25600! Akkurat. Skulle nettopp til å til å nevne det samme som du sier. 5 megapiksler er alt annet enn for lite for en typisk mobilkamerasensor. Skulle ønske de heller kunne begynne å skryte av større og bedre sensor slik at vi kunne fått krig om noe som faktisk resulterte i bedre bilder i stedet for dårligere (i mange tilfeller). Lenke til kommentar
zaqqoZeq Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Optikken vil ha mye mer å si for bildekvaliteten enn antall megapiksler. Arealet av rommet mellom pikslene vil ikke være mye større om sensoren heller hadde hatt 8MP, det hadde iallefall ikke vært en stor nok forskjell til å få den fantastiske lysstyrken du drømmer om. (En av grunnene til at folk tror at mange megapiksler er dårlig er at de har sett på bildene i 100% på en skjerm, og da vil det høyoppløselige bildet naturligvis være mer oppblåst enn det lavoppløselige.) Lenke til kommentar
TheMoonMan Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Offamei, nå er pixelhaterne ute å går. De bildene jeg har sett fra denne telefonen er latterlig dårlige. Filmingen derimot var god. Venter å ser hva Nokia kommer med... Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det er vel å banne litt i kirken her... Men se på kamera på iPhone 4S, der øker de sensoren fra 5MP til 8MP, samtidig som de øker mengden lys som kommer inn i sensoren (blender på f/2.4), bedre linse kombinert samt bedre filter gjør mye for et kamera. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Raptor' timestamp='1319030787' post='18465439']Det er vel å banne litt i kirken her... Men se på kamera på iPhone 4S, der øker de sensoren fra 5MP til 8MP, samtidig som de øker mengden lys som kommer inn i sensoren (blender på f/2.4), bedre linse kombinert samt bedre filter gjør mye for et kamera. Ja, som sagt, bedre kvalitet på kameraet, feks større sensor, eller bedre opptikk hjelper det, å stige fra 5MP til 8MP hjelper ingenting (selv om realiteten nok ofte er at det er en begrenset antall sensorer som brukes, og feks Toppmobilmodellen" av sensor nok ofte har høyt oppløsning i tillegg, feks er jo kvaliteten mellom Iphons og SGSII omtrent den samme) AtW Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hva er greien med at den ikke støtter minnekort? Det har ikke Galaxy Tab 10.1 heller så vidt jeg vet. Skal jeg bytte bort fra Apple-regimet, så er muligheten til å bruke minnekort et av de viktigste argumentene. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hva er greien med at den ikke støtter minnekort? Det har ikke Galaxy Tab 10.1 heller så vidt jeg vet. Skal jeg bytte bort fra Apple-regimet, så er muligheten til å bruke minnekort et av de viktigste argumentene. Google fjernet støtten for SD-kort allerede på Nexus S. De er vel enig med Apple da, at det er unødvendig... Lenke til kommentar
Displayname Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Raptor' timestamp='1319034035' post='18465714'] Hva er greien med at den ikke støtter minnekort? Det har ikke Galaxy Tab 10.1 heller så vidt jeg vet. Skal jeg bytte bort fra Apple-regimet, så er muligheten til å bruke minnekort et av de viktigste argumentene. Google fjernet støtten for SD-kort allerede på Nexus S. De er vel enig med Apple da, at det er unødvendig... Dette har jeg ikke fått med meg. Betyr det at ingen Android-telefoner eller tablets kommer til å støtte minnekort, eller det kun Googles egne mobiler som ikke støtter dette? Endret 19. oktober 2011 av LordErik Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 De har ikke fjerna støtte for minnekort fra OS'et. Det er bare et valg Google har tatt for sine referansetelefoner. Lenke til kommentar
Andynator Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Hmmm. Nexus eller Note.. Forøvrig labert med dekning i norsk media rundt lanseringen av Nexus og ICS. Men, det er jo forståelig, det er jo ikke et Apple produkt vi snakker om her Delvis et idiotisk iinnlegg......apple er dyktige og folk flest elsker det Om nexus blir interesant vil ventetiden vise, ingentig har imponert meg enda Men kom med en test og vi får se Har forøvrig hatt mye android og liker det fremdeles ikke Endret 19. oktober 2011 av Andynator Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Hmmm. Nexus eller Note.. Forøvrig labert med dekning i norsk media rundt lanseringen av Nexus og ICS. Men, det er jo forståelig, det er jo ikke et Apple produkt vi snakker om her Delvis et idiotisk iinnlegg......apple er dyktige og folk flest elsker det Om nexus blir interesant vil ventetiden vise, ingentig har imponert meg enda Men kom med en test og vi får se Har forøvrig hatt mye android og liker det fremdeles ikke Statistisk sett elsker flest folk Android Endret 19. oktober 2011 av Dummst Lenke til kommentar
The_Tom Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hmmm. Nexus eller Note.. Forøvrig labert med dekning i norsk media rundt lanseringen av Nexus og ICS. Men, det er jo forståelig, det er jo ikke et Apple produkt vi snakker om her Delvis et idiotisk iinnlegg......apple er dyktige og folk flest elsker det Om nexus blir interesant vil ventetiden vise, ingentig har imponert meg enda Men kom med en test og vi får se Har forøvrig hatt mye android og liker det fremdeles ikke Statistisk sett elsker flest folk Android Statistisk sett har det blitt færre pirater og store trebåter kontra økende Android fans. Poenget; man kan kjøre statestikker om alt og alle, unnlate litt info og resultatene kan bli kontraster. Men anyway. Regner med at ingen vet dette enda, men finnes det noen dato telefonen kommer? Rykter etc. Lenke til kommentar
Dummst Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Statistikk til siden, "folk flest" elsker ikke Apple. Poenget; du kan ikke kalle noens innlegg for idiotisk på grunnlag av oppdiktede påstander. Telefonen kommer i November. Ingen vet når den kommer til Norge, eller om vi får tilsvarende gimpa versjon som med Nexus S. Altså, ikke amoled-skjerm. Endret 19. oktober 2011 av Dummst Lenke til kommentar
newnick Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Raptor' timestamp='1319030787' post='18465439']Det er vel å banne litt i kirken her... Men se på kamera på iPhone 4S, der øker de sensoren fra 5MP til 8MP, samtidig som de øker mengden lys som kommer inn i sensoren (blender på f/2.4), bedre linse kombinert samt bedre filter gjør mye for et kamera. Nå er det vel ikke linsen som er så sterkt forbedret men bakgrunnsopplysing av sensoren som er det som gir bedre lysfølsomhet? Det er forøvrig flere som bruker akkurat samme teknologi, uten at jeg kommer på akkurat hvem nå. Jeg har ingen som helst tro på at vi vil se noen revolusjon hverken fra denne eller iphone når det kommer til bildekvalitet. Det meste er gimmik for å lure godtroende kjøpere. Skal du ha kvalitet, så kjøper du deg et speilrefleks kamera. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Å skulle så gjerne sett datamaskinprodusentene også hatt en slik oppløsningskrig. 2 Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Å skulle så gjerne sett datamaskinprodusentene også hatt en slik oppløsningskrig. Helt enig.. det er helt utrolig at mobiltelefonene tar i bruk samme oppløsning som man får på de fleste 12-14" laptopene.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg