gwh Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Min Qnap 109 tok kvelden i går, og trenger ny. Iogmed at jeg har begynt å rippe alle Bluray filmene trenger jeg greit med plass, ca 2tb burde vel være greit? Andre tind den skal gjøre er å kjøre backup av bilder og dokumenter samt streame til til htpc'en min. Et krav er at den skal være så stille som mulig. Kommer til å være koblet rett i routeren. Har sett på disse: Buffal Linkstation Pro Duo 4tb Netgear Readynas Ultra 2 Synology DS211j Eller er det noan andre produkter som feier banen av disse til nogenlunde samme pris? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Har selv Synology DS211j og er SVÆRT fornøyd. Har ikke noe sammenlikningsgrunnlag da dette er min første NAS. Hatt den i overkant av ett år. Svært fleksibel og brukervennlig. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Synology skal visst komme med nye NAS rundt månedskiftet ut ifra det jeg har lest. Har dog ikke sett de listet i norske butikker enda. Selv skal jeg ha en ds212 :=) Lenke til kommentar
gwh Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Har selv Synology DS211j og er SVÆRT fornøyd. Har ikke noe sammenlikningsgrunnlag da dette er min første NAS. Hatt den i overkant av ett år. Svært fleksibel og brukervennlig. Høres bra ut:-) Hvordan er støynivået på denne? Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Nja... den bråker jo "litt", men jeg har den i kjellertrappa så jeg hører den jo ikke normalt sett. Har du noen mulighet til å "gjemme" den er jo det en fordel (tyverimessig også). Det er ikke mye støy, men det er en vifte og to disker som tikker og går. Har SSD i den bærbare og stasjonære, så jeg hadde nok hørt NAS'en godt hvis jeg hadde den ved siden av meg. Lenke til kommentar
nutts Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hva med denne da, ligger i samme prisklasse, men har plass til 4 disker. Jeg har ikke testet den selv, da jeg bruker Qnap sine produkter og OpenMediaFiler. PC World ga den terningkast 6 Synology DS411J Lenke til kommentar
oslo72 Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 Hva med denne da, ligger i samme prisklasse, men har plass til 4 disker. Jeg har ikke testet den selv, da jeg bruker Qnap sine produkter og OpenMediaFiler. PC World ga den terningkast 6 Synology DS411J Dette er 4-diskløsningen til DS211J og koster rundt det dobbelte av 2-diskversjonen. Slik sett kan man jo egentlig ha 2 stk DS211J istedetfor. Smak og behag/behov. Lenke til kommentar
Xmir Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 mer valgmuligheter om man har en 4bay (les flere raid typer), men om du ikke trenger mer enn en 2bay så er det ingen grunn til å betale mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå