Gå til innhold

[Løst] Hvilket headset med støyreduksjon?

xibriz

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan anbefale ett bra headset med støyreduksjon til under 1000-lappen?

Jeg sitter i ett kontorlandskap med 3 stykker, så til tider er jeg interessert i å høre minst mulig av andre diskusjoner som foregår her... helst ingenting :)

Kjører i dag med mine trofaste portapro med middels suksess :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Svaret er litt avhengig av om du er ute etter aktiv eller passiv støydemping/-reduksjon og om du skal ha hodetelefon eller kanskje heller IEMs (in ear monitors).

I ditt prissegment er nok hodetelefoner med god passiv støydemping eller IEMs mest aktuelle. En del/mange vil mene at IEMs isolerer bedre enn gode, lukkede hodetelefoner (dvs. passivt støydempende).

I sistnevnte klasse, og mer spesifikt blant portable hodetelefoner, finner du kandidater som:

- Sony MDR-ZX700 (har denne selv og syns det er meget god støydemping)

- Sennheiser HD-25

- AKG K518 DJ LE (etter min mening like god støydemping som Sony-modellen nevnt ovenfor)

Se for øvrig tabellene i denne tråden for å få et visst innblikk i mange ulike portable hodetelefoners støydempingsevne.

Jeg er ikke kjent med fullstørrelseshodetelefoner ("aroumd ear") av lukket type som er kjent for å gi spesielt god lydisolering. Her må andre gjerne supplere.

Etter hva jeg har forstått vil ikke hodetelefoner med aktiv støydemping/-reduksjon være nevneverdig effektiv i å redusere støy av typen menneskestemmer og andre lydkilder med fluktuerende lydstyrke, men heller mer støykilder av typen vifter o.l. med mer jevn lydstyrke (og lydfrekvens?). Hodetelefoner i denne klassen inkluderer bl.a. Bose Quietcomfort og Audio Technica ATH-ANC7b.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...