xibriz Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Er det noen som kan anbefale ett bra headset med støyreduksjon til under 1000-lappen? Jeg sitter i ett kontorlandskap med 3 stykker, så til tider er jeg interessert i å høre minst mulig av andre diskusjoner som foregår her... helst ingenting Kjører i dag med mine trofaste portapro med middels suksess Lenke til kommentar
The Silencer Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Svaret er litt avhengig av om du er ute etter aktiv eller passiv støydemping/-reduksjon og om du skal ha hodetelefon eller kanskje heller IEMs (in ear monitors). I ditt prissegment er nok hodetelefoner med god passiv støydemping eller IEMs mest aktuelle. En del/mange vil mene at IEMs isolerer bedre enn gode, lukkede hodetelefoner (dvs. passivt støydempende). I sistnevnte klasse, og mer spesifikt blant portable hodetelefoner, finner du kandidater som: - Sony MDR-ZX700 (har denne selv og syns det er meget god støydemping) - Sennheiser HD-25 - AKG K518 DJ LE (etter min mening like god støydemping som Sony-modellen nevnt ovenfor) Se for øvrig tabellene i denne tråden for å få et visst innblikk i mange ulike portable hodetelefoners støydempingsevne. Jeg er ikke kjent med fullstørrelseshodetelefoner ("aroumd ear") av lukket type som er kjent for å gi spesielt god lydisolering. Her må andre gjerne supplere. Etter hva jeg har forstått vil ikke hodetelefoner med aktiv støydemping/-reduksjon være nevneverdig effektiv i å redusere støy av typen menneskestemmer og andre lydkilder med fluktuerende lydstyrke, men heller mer støykilder av typen vifter o.l. med mer jevn lydstyrke (og lydfrekvens?). Hodetelefoner i denne klassen inkluderer bl.a. Bose Quietcomfort og Audio Technica ATH-ANC7b. Lenke til kommentar
xibriz Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Takk for svar Jeg ble litt ivrig å bestilte disse http://www.hardware.no/artikler/seks_hodetelefoner/40114/3 Satser på at det var ett greit valg. Endret 19. oktober 2011 av xibriz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå