Gå til innhold

Trenger vi all teknologien som blir «tvunget» på oss?

mrBuell

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid undret meg på om vi virkelig trenger all den teknologien som blir "tvunget" på oss...

Jeg er litt "data nerd" og derfor passer jeg på at PC'n stort sett har brukbar Hardware og programvare. Men Når en telefon blir mer innviklet en en data maskin er det gått litt for langt.

Eks, jeg Haddde en av de første Cyber Shot telefonene, denne varte ca ett år før det ble feil på den. Da måtte jeg skaffe en ny.. Jeg fikk tips av en kamerat at jeg burde lese testene på amobil før jeg kjøpte noe.. Det gjorde jeg og den gangen landet jeg på HTC TYtn2. Den var jo for så vidt grei nok, men den hadde et alt for dårlig bateri, og den var litt innviklet å bruke.. Så da var det atter inn på amobil og lese tester. Da kjøpte jeg en SonyEricsson C905. Denne var jeg brukbart fornøyd med. På ferie ble denne desverre stjålet fra meg og jeg måtte skaffe meg en ny... Heldig vis hadde jeg jo forsikring, så da jeg ringte til min mobil opperatør ble jeg anbefalt en HTC Desire.. Jeg takket ja til denne etter å ha lest testen på dette forumet,( Den hadde jo "Androyd" og skulle være mye bedre enn Den gamle TYtn2'en som jo var windovs basert) og gledet meg til den skulle komme i posten, og at jeg snart var tilgjengelig for vennene mine.

Da jeg endelig fikk den pakket ut etter å ha hentet den på posten en uke senere, var jeg kjempe stolt. den var jo "rå tøff". Jo dette skulle bli morsomt å vise frem til vennene mine,de kom til å bli grønn av misunnelse.. Det ble de da også...

Noen dager senere begynte jeg å irritere meg over tungvinte løsninger i bruks egenskaper og dårlig bateri tid..Jeg som jo jobber mye med data og slikt burde da klare å fatte hvordan en mobiltelefon virker. Nei tenkte jeg til slutt, denne mobilen er alt for tungvint å bruke. så da ringte jeg til mobil opperatøren atter en gang for å få meg en telefon som var mer "det jeg tenkte på i utgangspunktet".. Da endte det opp med et eksta abonemang og en ny SE W995..

Etter ca to og et halvt år følte jeg at den begynte å bli litt sliten, den hadde da tross alt gjort sin tjeneste og vell så det. Jeg gikk inn på dette forumet og leste testene og kom frem til at en SE ARC var telefonen jeg trengte. På nytt kastet jeg meg over telefonen og ringte opperatøren for å bestille. Noen dager senere kom det en flunkende ny telefon i posten..... Hmm! Vel hva kan jeg si... etter noen dagers bruk hadde jeg lyst til å kjøre over den med lastebilen. heldig vis så hadde jeg fremdeles min gode gamle sliter W995, (som jeg stort sett bruker i dag).

Moralen med denne lille historien er: Vi arme mennesker liker å skryte.. Vi kjøper ting vi overhodet ikke trenger..

NB!

Jeg skulle ønske at SE startet opp prod av W995 på nytt. Den har alt det som trengs og mye mer.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Du vet ikke hva du trenger før du ikke har det lenger"

Personlig kunne jeg aldri gått tilbake til en "dumtelefon"

Man blir helt avhengig av div nyttige apps og funksjoner når man først har brukt det en stund.

Men når det er sagt er det ikke akuratt som jeg savnet å spille high-end spill osv på en stor touchskjerm med farger når jeg hadde feks Nokia 3310.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...