Gå til innhold

barton2500+, abit nf7-s problemer.

leinman

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp fått en barton2500+ og et abit nf7-s 2.0 hovedkort. maskinen starter, men stopper etter 2 sek. dette skjer helt til jeg tar ut prosessoren, da vil maskinen starte. (har slk900 kjøleribbe)

jeg har lurt litt på om det er psu'n som er for liten, den er på 300 watt. bør det holde?

det som er rart er at det ikke fungerer om jeg har i bare prosessoren, men jeg må ta den ut.

noen som har noen tips?

help wanted, asap-_-;;

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ha knust kjernen, eller kortslutta hovedkortet.

Mange gjør feil når dei setter inn hovedkortet i kabinettet.

Det som kan ha skjedd er atd u har for mange på veggen du fester hovedkortet.

At du hadde ein skrue for mye i og kortslutta det.

Eg gjorde akkuratt den tabben der...

Lenke til kommentar

Hvordan i f... skal man kunne kortslutte kortet med å sette skruer i hullene som er laget for å feste kortet? Jeg går ut fra at du mener festeskruene som man skrur kortet fast i kabinettet med. Hvordan skal man da vite hvilke skruer man skal sette i?? Dersom du mener at du har et feste (avstandsstykke) montert på veggen, der det IKKE skal være skrue, så skjønner jeg hav du mener. Ellers må det der være bare tull.

Jeg satte nettopp sammen en PC med NF7S v2 og xp2500+, samt 1Gb PC 3200 RAM. Monterte kort, cpu, kjøler, grafikkort og RAM og startet maskinen for å sjekke "normal indications". Alt så vel ut, og jeg kom inn i BIOS. Slo deretter av maskinen og monterte øvrige kort, før jeg skulle installere XP. Da jeg slo på maskinen igjen, var skjermen helt svart. Jeg slo så av og tok ut alle kort igjen (uten grafikk). Skjermen fremdeles helt svart. Prøvde en annen skjerm, samme resultat. Skjekket grafikkortet i en annen maskin, og det var ok. Prøvde med et PCI-kort (!) på NF7-kortet, men fremdeles helt svart. Resatte BIOS og trykte INSERT ved påslag, fremdeles mørkt som i grava. Tok ut den ene RAM-brikken, samme resultat. Byttet RAM, fremdeles ingen respons. Uansett hva jeg gjorde var kortet helt dødt.

KONKLUSJON: Kortet mitt tok også kvelden, uten at jeg tror det er noen sammenheng med det foregående innskriver har nevnt. Jeg tror rett og slett at man får mandagsprodukter av og til og at man ganske enkelt må leve med det. Da er det bare å sende kort og tillegsutstyr i retur og håpe på rask respons hos leverandøren :wink:

Lenke til kommentar

jeg fikk det til å fungere etter at jeg flasha biosen med en annen prosessor.

nå er problemet mitt at maskinen henger etter at jeg har vært i windows 1-5 min. dette er ikke prosessoren sin feil, siden jeg hadde dette problemet med den andre prosessoren jeg brukte også. jeg får ikke blåskjerm, maskinen bare henger. kan det være skjermkortet sin feil?

jeg fant ut at det var skjermkortet som var problemet. takk for all hjelp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...