Gå til innhold

Trenger tips til Drink/dram med vodka

Anbefalte innlegg

Hallo folkens , Jeg skal nå feire brusdag til helga og det står en 70 Cl Siberia vodka og roper mitt Navn

Jeg drikker sjeldent så jeg er ikke kjent med hva som er godt og blande med , Eneste som jeg har kjennskap til er jo burn/redbul og de typiske blandevanna

Har dere noen Ide`er til annet og blande med ?

Jeg gidder ikke stå og mikse og blande mye for og få i meg en dram , men noe som er godt

gjerne mere en 1 ingrediens men ikke mer en 2 :D haha

Takk for ideer , Og dere kan med godt hjerte fortelle meg hva jeg kan blande med , Er gammal nok =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kva regner du som ingredienser?

Med fleire ingredienser er det større sannsynligheit for at du får til ein god drink.

F.eks brus (valgfri) og vodka er ein klassiker, men den blir mykje betre dersom du bruker mykje is i drinken og eit eller anna for å bryte smaken, (ofte lime/sitron-juice, likør, osv).

Det viktigaste for å få drammen god er uansett å ikkje blande for sterkt. I norge er vi av den merkelige oppfattninga at vi må spare på blandevatnet, dette fører til at folk har med seg ei heilflaske med sprit og ein halv liter med brus på fest. Kvifor skal folk spare på blandevatnet som er så billig, er vel berre å ta med eit par liter med blandevatn. Då er du både sikker på at du kan blande alle drinkane akkurat slik som du liker dei, og du vil til og med ha blandevatn til overs slik at du kan dele med andre eller ta som tørstedrikk dagen derpå.

Lenke til kommentar

Siden du er ganske fersk, vil jeg anbefale deg å prøve de drinkmiksene de selger på butikken. Fjellbekk, San Fransico også videre. Da er det bare å helle i sprit, drink miks og kanskje litt brus eller hva det står på flasken man skal blande med.

Edit: Schmaker godt! ;)

Endret av RIP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...