Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Regler ved bruk av egenmelding

Nikkor

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et spørsmål angående egenmelding på jobben. Har vært ansatt der i 3 år nå, og byttet for 1 måned siden over til en ny avdeling et annet sted i landet, men det er fortsatt den samme bedriften.

Tegnet ny arbeidskontrakt der det står at jeg startet på den nye avdelingen for en måned siden, men at jeg har vært ansatt i selvskapet i 3 år.

Hva er det som telles når det står at man må ha jobbet i 2 måneder for å ha rett til å bruke egenmeldingen?

Jobben er akkurat den samme, har bare byttet til avdeling til et annet sted.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har samme lønn , Stilling`s tittelen er det samme og du har akkurat samme vilkår som det du drev med på den avdelingen du ble flyttet fra så regner jeg med at du ikke har fått noe "ny" jobb i den forstand at du må vente med egenmelding

Men det kommer jo ann på om den kontrakten er en ny arbeidskontrakt for da vil jeg tru at du må vente eller

om den kontrakten bare er der for at det skal stå svart på hvitt at du har byttet avdeling så har nok ikke den lappen så mye og si , Så den kontrakten er nok bare en bekreftelse og ikke noe ny arbeidskontrakt

Det virker værtfall mest logisk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...