pkg_inc Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Hei, Jeg har nå en HTC Hero, og begynner å bli veldig klar for å oppgradere til en ny mobil. Jeg har imidlertid problemer med å bestemme meg for hvilken telefon jeg skal velge - det virker litt hipp som happ for å være ærlig. Har noen innspill om andre ting jeg ikke har vurdert som kan hjelpe med valget? Det som er viktig for meg er: * Generell god å bruke * Merkbar bedre enn Hero (* Hadde en drøm om qwerty, men har gitt den opp, ingen av de på markedet nå er aktuelle) Egenskaper for de to telefonene: Samsung Galaxy S II: * God skjerm * Stor skjerm * Kraftigere (?) * Kan bruke app'ene fra Hero'n min * Solid telefon som kan brukes en stund Iphone 4S: * Mange gode/annerledes programmer enn de jeg har fra Android * Lett tilgang til noen podcaster som kun er på iTunes * Føles nyere da jeg ikke har brukt ios før * Vil sikkert føles avleggs når Iphone 5 kommer Selvfølgelig er det alternativet å vente, men for å være helt ærlig, en litt raskere eller litt stiligere telefon er intet must eller noe som vil være et savn. *edit: Skriver tydeligvis i søvne siden dette var feil forum, sorry det Endret 18. oktober 2011 av pkg_inc Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Det vil nok ta bortimot et år før neste iPhone (iPhone 5?) kommer, så du burde egentlig ikke bekymre deg for det. Personlig vil jeg anbefale iPhone 4S, men jeg vil si at både 4S og Galaxy SII oppfyller de to kravene dine med glans. Har du noen krav til pris og slikt? Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 Grunnen til at jeg skrev det, er at jeg gjerne vil ha den neste telefonen i 2-3 år, og da blir det litt surt, om det kommer 1-2 nye telefoner som banker inn (slik Apple gjør) at den gamle er dårlig. Hehe, er teit å bry seg om sånt, men ser for meg at det vil være et mildt irritasjonsmoment. Pris er ikke et problem, men selvfølgelig et lite pluss at Samsungen er billigere. Savner en Wow!-faktor hos begge to, de er gode, men ikke spektakulære (imo) Lenke til kommentar
Runar Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Vel, i mine øyne er fortsatt iPhone 4 en flott telefon, og langt ifra «dårlig». Hvis du ikke har et stort behov for å alltid ha det nyeste og beste, burde det ikke være noe stort problem. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hvis du har planer om å ha telefonen i 2-3 år VIL det komme noe som er bedre/råere/nyere og den "gamle" vil da føles gammel Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har jo per i dag problemer med å se hva de nye telefonene gjør nevneverdig bedre enn min nå 2-3 år gamle Hero, så det argumentet biter jeg ikke på. Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 (endret) Samsung Galaxy S III skal etter planen lanseres i første kvartal neste år. Men som de andre sier; det vil alltid komme noe nyere og bedre. Skal du kjøpe telefon i dag er min personlige mening at Samsung Galaxy S II er den beste Androidtelefonen som finnes. iPhone 4S er (naturlig nok) den beste telefonen med iOS. Begge er bra telefoner, så det kommer vel bare an på hvilket OS du foretrekker. Anbefaler deg å ta en tur på en elektrobutikk og prøve begge telefonene litt før du bestemmer deg Endret 19. oktober 2011 av jenskristian Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Jeg har prøvd begge to (dvs iPhone 4), men de mangler liksom en Wow!-faktor. Mulig jeg bare burde vente til ICS kommer ut.. Som sagt er det ikke krise om det kommer nyere, kraftigere, blankere telefoner ut i fremtiden, men fra det jeg har sett er det ingen overbevisende grunner til å forlate Hero'en enda, selvom jeg irriterer meg litt over at den er litt treig. Men å bruke 4-5000kr bare for å få en rask telefon synes jeg er litt drøyt. Noen ord om hvilken versjon av Android Galaxy S III kommer med? Lenke til kommentar
jenskristian Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Det er ikke bekreftet, men jeg ville blitt sjokkert om ikke Samsung Galaxy S III ble lansert med Android 4.0. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Hvis bare venter på neste modell hele tiden blir du jo helt akterutseilt teknologisk hele tiden, da. Kjøper iphone4 når iphone5 kommer ut fordi den er billigere da etc.. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Tja, kanskje jeg bare skal vente og se. Blir jo interessant å se hvordan det går fremover nå som de har hatt så stor suksess med Galaxy S II. Håper bare det ikke blir 5+ tommer eller noe slikt Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 iP4s er altfor dyr foreløpig, så priser fra 6000-7500 i prisjakt.no Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Det er vel fordi den offisielle prisen ikke er klar enda? Ville uansett kjøpt fra nettsiden til Apple. Anywho, jeg har vel fått "løst" tråden min, takk for hjelpen jenskristian Lenke til kommentar
Runar Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 iP4s er altfor dyr foreløpig, så priser fra 6000-7500 i prisjakt.no Det er jo fordi den ikke er lansert i Norge. Prisene vil sannsynligvis ligge på samme nivå som med iPhone 4, dvs. 4890 kroner for 16GB-modellen. Men ja, det er mye penger. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Tja, kanskje jeg bare skal vente og se. Blir jo interessant å se hvordan det går fremover nå som de har hatt så stor suksess med Galaxy S II. Håper bare det ikke blir 5+ tommer eller noe slikt Med den tankegangen blir det aldrig noe mobilkjøp. Det vil altid være noe nytt og bedre som er på vei uansett hvor lenge man venter. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 I første posten gjør jeg det klart at jeg ser etter en merkbar oppgradering, men ingen ser ut til å kunne presentere noe som skulle tilsi det. Du er ei heller den første som påpeker akkurat det du påpeker. Hva jeg velger å gjøre får du nesten bare leve med Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Skal forsøke leve med det, men skal ikke se bortifra at jeg gråter meg til søvns i kveld. Lenke til kommentar
pkg_inc Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Får se om jeg skal klare å leve med det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå