Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger tips til familiebil

Anbefalte innlegg

Slenger meg på!

VW Passat 1.9 oppleves dauere enn Volvo`s 1.6. (har eid begge "motorene")

1.6 til Volvo sitter riktig nok på en noe lettere bil om man snakker V50, men opplevd *ummf ligger noe høyere hos Volvo. Tro det eller ei. 1.9 vag motor passer fint i en A3, men blir for sliten og kjedelig for en VW Passat.

Hadde en 08`VW Passat 1.9 for litt siden, og solgte etter en lang tur til sundsvall hvor alle forbikjøringer måtte planlegges, og søknader i 3 eksemplarer måtte innleveres.

Om noe, bør du om du har råd vurdere 2.0D fra Ford/Volvo i en V50. Det er fine kvasse motorer som kan brukes uten chip. Om den chippes, er det en liten racerbil som står i oppkjørelsen. Har pt en Volvo C30 2.0. Digger småttisen min, selv om en familieforøkelse truer dens eksistens i min eie.

Men om det er viktig for deg å smile mens du kjører, velg en toliter eller høyere.

Så med andre ord er jeg snart i samme posisjon hvor en stasjonsvogn må vurderes.

Biler jeg kommer til å se på er:

Volvo V50 2.0 (2008 - 2010)

Volvo V70 2l ++ (2006 - 2008)

BMW 320d (2007 - 2010)

VW Passat 4 motion HL (2009 - 2010)

KIA Sportage

Citroeng DS4

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder fast ved Honda Accord. Finnes knappt mer driftssikker bil. Det som gir aller mest for pengene brukt er sedan + bensinmotor. Diesel + stasjonsvogn er generellt mye høyere priset.

Husk at i mange tilfeller er bagasjeplassen hipp som happ i en sedan som i en stasjonsvogn dersom du ønsker å sikre bagasjen maks samt ha bra utsikt bakover. En takboks i tillegg kan gjøre god nytte. Sedan er også mer stillfaren (mindre hjulstøy).

Ang bensin/diesel så er kan man si at de motorene som har mest problemer er turbodiesel mens de mest problemfrie er bensin uten turbo. En bensinmotor varmer også opp kupeen mye raskere, det merker du vinterstid. Samt bedre lukt og mer stillegående. Bor man i en storby risikerer man også en ekstra bompengesmell på dieselbiler i årene som kommer. Skulle drivstoffprisene skyte til himmels kan man dessuten installere gassdrift (samme forbruk men halv pris på drivstoffet) på bensinbiler. Det kan ikke installeres på diesel.

Utifra dette, og utifra det TS selv nevner ang lite kunnskap om biler, ville jeg gått for en bil med minst mulig risiko for problemer, og ellers med det TS ønsker seg - men i sedan og bensinutgave.

Tipset er da denne Honda Accorden, som har gått så lite at den i praksis er som ny å regne.

Her får du en bil med sterk motor, god plass, veldig bra kjøreegenskaper, god sikkerhet, god komfort og ekstremt bra driftssikkerhet. Påspander en tectylbehandling så er du sikret mot 4rust også. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=30830666

Endret av Juli2
Lenke til kommentar

Takker.

Men det blir enten Mazdaen som er 1.8 bensin eller volvo v50 2.0 diesel.

Høyere i pris kan jeg ikke.

Mazdaen er sjekket og det er ikke rust i kanaler,hjulbuer osv.

Selger sa jeg kan hente bilen og ta den på mitt lokale verksted for full service på deres regning.

Samtidig tenker jeg på Volvoen som er veldig pen med en kraftig 2.0 diesel motor.

Blir en av disse men hvilken?

BEGGE ser bra ut og dt blir vel en av de to.

hva mener dere?

Endret av tylittylit
Lenke til kommentar

Hei.

Da ble det ikke bil.Var ikke i god stand de jeg så på.

V50 2.0D fra 07 og opp er for dyr.

Lurer litt på en Mazda 6 2.0D limited edition 08 mod.

Den har gått bare 97000km og koster 165000.

LE er ikke plaget md rust heller.

Eller en Honda Accord?Prøvekjørte en i går,155 hk bensin,men synes dn var treg.

Lenke til kommentar

Hei.

Da ble det ikke bil.Var ikke i god stand de jeg så på.

V50 2.0D fra 07 og opp er for dyr.

Lurer litt på en Mazda 6 2.0D limited edition 08 mod.

Den har gått bare 97000km og koster 165000.

LE er ikke plaget md rust heller.

Eller en Honda Accord?Prøvekjørte en i går,155 hk bensin,men synes dn var treg.

Jeg tror du sikter på for store biler ift. hvor mye du ønsker å betale. Foreslår at du går ned til C-klasse.

Noen har nevnt V50 her tidligere. Ford Focus er temmelig lik, men koster mye mindre i brukmarkedet. Jeg vil foreslår Ford Focus Econetic (eks). Den har en god del lavere forbruk enn de bilene som har blitt nevnt => du bør kunne betale mer for bilen.

Lenke til kommentar

Juli2: fullstendig klar over at bilkonserner samarbeider, men da er du vel også klar over at de selv endrer ting som feks motorer, sikkerhet osv? Feks: Ford kuga og Volvo xc60 er samme plattform, men Volvoen er dobbel så sikker!! Er det en ting det er oppstyr rundt ved bilsalg i norge så er det km stand. Hva har det å si om bilen er serva skikkelig og tatt vare på!? Hysteri.. lei deg heller en splitter ny da!? Har du full garanti og kan velge en godt utsyrt model.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...