MercedesMotor Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Hei, Hadde en i***t snekker som skulle bygge skap i rommet mitt, han skulle lage plass for en seng på 200 cm i lengden der, men når jg målte for å sjekke så er det bare 190 cm igjen i lengden, og jeg finner ikke seng noen sted på den størrelsen, lett etter seng i 3 dager nå... vet noen av dere om hvor jeg kan få tak i en dobbel seng på 190 cm i lengden? Bredden har ikke så mye å si. Takker for alle svar Endret 18. oktober 2011 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Er det ikke bedre om du bare ringer snekkeren og ber ham gjøre det om igjen? Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 18. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Er det ikke bedre om du bare ringer snekkeren og ber ham gjøre det om igjen? Har prøvd å kontakte han, men det nummeret er ikke i bruk lenger :/ gått 1 mnd og ikke hørt noe fra han. Endret 18. oktober 2011 av MercedesMotor Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Hvis du absolutt ikke klarer å få fikset skapet, så kan du kjøpe en "barneseng" som er justerbar, og utvide den til 190. F.eks 1 eller 2 Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 19. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2011 Hvis du absolutt ikke klarer å få fikset skapet, så kan du kjøpe en "barneseng" som er justerbar, og utvide den til 190. F.eks 1 eller 2 Takk for svar, men de var ikke akkurat noe for meg, men du ga meg en bra tips ved å kjøpe utrekkbar seng. Tar meg en tur til ikea igjen. Takk Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Madrasser på 190cm får du i alle fall på Jysk. Så om man kjøper en slik + en sengebunn og noen meter 48x48mm trevirke til bein og en ramme som holder sengebunnen oppe, og et høvla bord for å få det pent ut mot rommet, bør det gå an å skreddersy ei seng som passer perfekt mellom skapet og veggen. Eller - leit på bruktmarkedet. "Stompa"-sengene som var på alle ungdomsrom på 70-80-tallet var vel typisk 190 cm med sengetøyskuff under og løse ryggputer så man kunne bruke dem som sofa om dagen. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 vet noen av dere om hvor jeg kan få tak i en dobbel seng på 190 cm i lengden? Bredden har ikke så mye å si. Ser nå at du skal ha dobbelseng, da er jo en mulighet å kjøpe en 180x200 seng og rotere den 90 grader, altså sette kortsiden på 180 inn i 190cm-åpningen. 2-seters sovesofa kan også være en løsning som spiser mindre gulvplass når man ikke sover, hvis man gidder slå den sammen. Samt at Jysk har et par sovesofaer uten armlener der lengde både sammenslått og liggemål er på 185og 190cm. 1 Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 22. oktober 2011 Del Skrevet 22. oktober 2011 Jeg hadde anbefalt å fikse skapet heller enn å korte ned på sengen, om du er over 180 så er 190 såpass kort at hodet blir liggende intill kanten av sengen, samtidig som de utstrekte beina treffer den andre kanten. Lenke til kommentar
MercedesMotor Skrevet 6. november 2011 Forfatter Del Skrevet 6. november 2011 problemet var at jeg ikke kunne gjøre noe med skapet pga den måten den er laget på. Jeg kjøpte en seng og kappa av 6 cm, fikk den vegg til vegg inn i kroken Takk for all svar Lenke til kommentar
zimmn Skrevet 15. november 2011 Del Skrevet 15. november 2011 Alle de større madrassprodusentene kan produsere senger på spesialmål. bare å kontakte en selger i din nærmeste møbelbutikk. jeg jobber selv i bransjen, og har stor erfaring med at dette går fint, i hvertfall for Svane og Jensen, de jeg leverer. alle mål er mulig, men vet at noen leverer bare de litt dyrere modellene sine på spesialmål (triks for å øke omsettning?) og man må nok forvente å betale litt ekstra i frohold til standardmål. men skal fint være mulig å få tak i 150x190 eller 180x190 senger i f.eks rammevarianter. håper du finner det du trenger etterhvert, og at du kanskje velger å få gjort snekkringen med en kvitering neste gang så du har noen å klage til Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå