Gå til innhold

Prosjekt, trenger vurdering -Innfelte høytalere

Anbefalte innlegg

Hei

Jobber med et prosjekt som er ganske vanskelig. Kravet som stilles til dette prosjektet er at man skal kunne spille ganske høy lyd ( ikke direkte party/danse uteplass volum ) men så pass høyt at man fint hører musikk enda det sitter 40 stk i et rom å har fått i seg noen halvlitere for mye. Plassen skal ikke ha noe form for danseområde, men muligheten for å spille musikk / se fotballkamper.

Utfordringen i dette prosjektet er å få noe som "kicker" litt samtidig som det skal se estetisk pent ut. Dermed sitter man igjen med en løsning som baserer seg på at høyttalere ikke kan henge ned fra veggene, men at de må felles inn. Det er også begrenset hvor man kan sette høyttalerne pga restriksjoner på vegger etc.

Har laget et bilde som viser dimensjoner, materialer og plan for plassering av høyttalere. Lurer på om dere kan gi noen tips, evt gjøre en vurdering av planen å si hva dere tror? (Jamo IW 827, skal bygges inn i gips "bokser" som skal plasseres på veggene)

Utstyret er dette:

5x Jamo IW 827

1x Jamo Sub 800

1x Panasonic SA-BX500 forsterker

Sub, har jeg enda ikke funnet en bra plassering til. Vil tro at jeg nesten bare må prøve meg frem når det kommer til plassering, pga betong som gulv.

PS: Denne plassen skal ikke ha noe hjemmekino følelse, det skal bare være musikk / lyd i bunn å grunn. Viktigste er at lyden kan bli tydelig uavhengig hvor du setter i rommet. Utfordringen er bare å dekke over alt :hmm:

post-60467-0-54634200-1318960424_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...