torilsk Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 To mnd gammel Asus X53E med Windows 7: for noen dager siden faller internett ut, med feilmeldingen "finner ikke nettverksmaskinprogramvare" og "ingen tilkoblinger er tilgjengelige". I følge han som eier pc'en hakket musa på forhånd voldsomt, han skrur pc'en av, når han skrur den på igjen er alt av programvare for oppkobling mot internett falt ut. Windows nettverksdiagnose returnerer følgende beskjed: "Det oppstod en feil under feilsøking. Det oppstod en uventet feil. Veiviseren for feilsøking kan ikke fortsette". Har prøvd systemgjenoppretting som heller ikke hjalp. Mulig det kunne være problemløsningstips å hente i fila emanual, men får ikke tak i denne da vi ikke hadde kommet så langt som å installere acrobat reader på asusen ... Har også via minnepinne prøvd å flytte emanual.pdf over til en annen pc for å få åpnet fila, men får feilmelding på dette også. Er det noen som har forslag til løsning? Og bør vi i det hele tatt tukle med det selv, eller er feilen så "grunnleggende" at pc'en bør returneres for feilsøking? Sikkert åpenbart at jeg ikke kan ikke så veldig mye om dette, men er stort sett i stand til å følge en trinnvis oppskrift. På forhånd takk for svar. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Du finner drivere til maskinen din her. 1 Lenke til kommentar
Antonsenlarsen Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) det er en reklamasjonssak og den bør leveres inn på service. det er ikke din jobb å fikse en fucked PC du nettopp har kjøpt med mindre du er over gjennomsnittlig interessert i å fikse ting på egenhånd Endret 18. oktober 2011 av Antonsenlarsen 1 Lenke til kommentar
torilsk Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2011 Hei Takk for svar begge to. Sjekket nettstedet for nedlasting av drivere, men det ble litt mange "valg" - kan ikke så mye om dette. Kontaktet så ps.no der pc'en var kjøpt - de foreslo at vi selv prøvde diskrecovery først - det løste saken. Poster hele svaret her, i tilfelle det er nyttig for andre seinere: For å avklare om feilen skyldes maskinvare eller programvare, er det best å kjøre en diskrecovery. Dette starter du ved å trykke repeterende på F9 tasten under oppstart. NB! Husk sikkerhetskopi av alle brukerdata før prosessen startes. Hjelper det ikke med diskrecovery, er det best om du feilmelder meskinen hos ASUS support pr. tlf. 23162682, de vil ordne med garantiservice. NB! Pass på at du sitter ved PC'n og har serienummeret lett tilgjengelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå