Gå til innhold

Ny PSU trenger anbefalinger og hvor kraftig

Anbefalte innlegg

Hei den gamle PSU en røyk en kveld jeg spilte MineCraft, og jeg tviler på at komplett.no sender meg en ny PSU fra NZXT i og med at dette ikke er i sortimanget. Den gamle var en NZXT HALE 90 Series 1000W. Som ble kjøpt på tilbud, og jeg lurer egentlig på om 1000W er nødvendig så jeg spør dere på forumet som er best for mitt opsettt.

Oppsett: http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=861552&su=53EC3F56-3762-440E-9D4F-9BE01C131B42

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsettet ditt brukte kanskje maks 450W av 1000W.

Anbefaler at du vurderer en 650Watts strømforsyning fra feks Corsair (da kan du like godt gå for silver pluss som gir deg høyere effektivitet og blir lavere i kost over tid).

Personlig har jeg alltid likt å ha litt ekstra "headroom" når det gjelder psu, mange er jo selvsagt ikke enige med meg, men personlig mener jeg at det er lurt å ha en plass mellom 20 til 40% å gå på med tanke på langtidsytelse , stabilitet og ikke minst oppgraderingsmuligheter.

Mitt system har følgende komponenter :

Phenom II 1050T @ 3,3 / 3,6

DDR2 Minne 8Gb

Utdatert skjermkort 4870 (ca 225 Watt )

6 x HD på ca 0.5TB til 1TB hver.

1XDVD og 1XBD brenner

1 Ekstern e-Sata HD docking stasjon.

Målt effekforbruk under kraftig belastning og OC her er ca 525-575Watt , hovedkortet trekker ca 100W med 3x vifter (1 cpu , 2 kabinett til det) og ved bruk av den integrerte gpu'en til skjerm nr 2 og 1x240mm vifte.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...