Cthulhu Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Store deler av diskproduksjonen i Thailand er rammet av flommen. Nå kan harddisken bli dyrere Lenke til kommentar
007CD Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Synd at det ikke kunne ha blitt storkrise AKKURAT når DLD gutta skulle kjøpe sine harddisker. Gjerne 50 ganger normal pris bare for dem hadde vært passelig. 4 Lenke til kommentar
Occi Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Betalte 529,- for 2TB disk her om dagen, så om prisen går opp litt så er det nok ingen krise med det første Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 er ikke det norske borgere som betaler for DLD ?? :/ 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 (endret) Igjen er nok dette mye overdrevet, en prisøkning betyr mindre enn å ta bussen Og de fleste (inkl. meg selv) har mye kapasitet på server og NAS enda, og hva med å slette gammelt uaktuelt møl ? Jeg klarer meg ihvertfall i 6 måneder uten engang å slette daukjøtt... Det eneste måtte være om solstormer skulle lage så kraftige elektromagnetiske pulser at harddisker skulle ta kvelden. Men da er det nok mye annet som må skiftes også ! Endret 18. oktober 2011 av morten_b Lenke til kommentar
sindre94 Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 er ikke det norske borgere som betaler for DLD ?? :/ jo, men om prisen hadde økt så mye hadde det nok ikke blitt noe av, så jeg ser ikke helt problemet Lenke til kommentar
War Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Med 250kr TB så er det ingen krise om det øker 50% heller. Ikke noe jeg ville ha brydd meg om med mindre jeg var 14 og pantet flasker ol for å kjøpe hardware. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Høyere priser kan jeg leve med, priser for harddisker i dag har blitt så lave at jeg med glede punger ut for Western Digital RE4 (Raid Edition) rett og slett fordi prisene er såpass gode som de er at jeg tar meg råd til litt ekstra driftsikkerhet. Hva som dog er litt verre er når den nye generasjonen Western Digital Passport Studio Edition ikke ser ut til å komme til Norge før nærmere årsskifte, i verstefall ut på nyåret når de egentlig skulle ha vært her nå i Oktober. Men dette er jo bare bagateller sammenlignet med hva folk i katastrofe områdene må overleve. 1 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 I Thailand sliter de med flom mens vi i Norge klager over at vi må betale mer for harddisker? Jeg skal gladelig heller donere litt ekstra samtidig som jeg kjøper neste harddisk om det går litt til flomofrene. 1 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Når prisen på harddiskene går opp så vil jo staten ( AS Norge ) tjene mere på MVA Er ikke det lit betenkelig da disse pengen helle kunne blir brukt til å støtte ofrene ? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Tviler på om dette virkelig er reelt, og egentlig kun skyldes skremselspropaganda fra hardware.no redaksjonen. 1. Det var før flommen overskudd på hardiskproduksjonskapasitet. 2. Problemene som flommen fører til, vil i værste fall kun stoppe produksjonen i 1-2 uker, dvs at det uansett ikke vil føre til noen ringvirkninger da de fleste produsenter har lagre nok for minst 1 måned. Så konklusjonen må vel være at noen her prøver å skape en kunstig boble for vi vil igjen se at prisene vil stabilsere seg ned mot normalt nivå om ikke så lenge. 2 Lenke til kommentar
Cruentus Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Blir ikke mindre flom der om man sitter prisene på hdd høyere. De fleste som trenger mer hdd har allerede kjøpt det nå. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Når prisen på harddiskene går opp så vil jo staten ( AS Norge ) tjene mere på MVA Er ikke det lit betenkelig da disse pengen helle kunne blir brukt til å støtte ofrene ? En annens brød er en annens brød dessverre Lenke til kommentar
xxzippo Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Synd at det ikke kunne ha blitt storkrise AKKURAT når DLD gutta skulle kjøpe sine harddisker. Gjerne 50 ganger normal pris bare for dem hadde vært passelig. det spiller jo ingen rolle hvor mye de må betale, de bateler jo med våre skatte penger uansett Lenke til kommentar
Pjassop Skrevet 19. oktober 2011 Del Skrevet 19. oktober 2011 Blir ikke mindre flom der om man sitter prisene på hdd høyere. De fleste som trenger mer hdd har allerede kjøpt det nå. Når tilbudet går ned og etterspørselen øker, øker også prisene. Hva får deg til å si en tullete ting som at alle som trenger HD har kjøpt det nå? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. oktober 2011 Del Skrevet 20. oktober 2011 (endret) Så har prisene gått opp allerede eller? Ser Komplett skal ha 949,- for 2TB disker, det er jo stigning på over 50%. Ikke akkurat lite heller da. Seagate 2TB som kostet under 600,- før, koster 949,- nå. WTF? Endret 20. oktober 2011 av _crs_ Lenke til kommentar
sikotryne Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jepp, prisene har gått opp ja. Kjøpte en 2TB AV-GP på tirsdag tror jeg det var (eller onsdag kanskje). Da kosta den 699, nå koster den 1099. Rimelig bra økning det gitt; 57% !! Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Shit, det er jo ikke tull engang. Disken jeg kjøpte kostet 529,- med 14% rabatt på mpx, dvs. ca. 603 uten rabatt, og nå koster den 949,- ! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Og prisene bare stiger hos f.eks. Komplett. I dag er Seagate 2TB oppe i over 1050,-. Men å sette opp prisen på lagervare, det er vel å utnytte situasjonen? Diskene som er på lager nå er vel kjøpt til lav pris for lenge siden. Og ikke nå nettopp når produsenten har skrudd opp prisen. Lenke til kommentar
Occi Skrevet 21. oktober 2011 Del Skrevet 21. oktober 2011 Jajo man kan jo si det, men de må hele tiden følge markedet så er naturlig. Føler meg ganske heldig at jeg kjøpte diskene mine rett før dette skjedde :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå