anderslien Skrevet 18. oktober 2011 Del Skrevet 18. oktober 2011 Jeg lurer på hvordan jeg lager knapper i powerpoint. Jeg har en del dokumenter som jeg har scannet inn, som er i JPG og PDF. Jeg ønsker å lage "knapper" i powerpoint hvor jeg kan bare trykke på de, og da vil den JPG/PDF filen åpne seg. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Har prøvd å lage hyperlink, men da fungerer "knappene" i presentasjonen kun på min pc. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 8. november 2011 Del Skrevet 8. november 2011 (endret) Jeg lurer på hvordan jeg lager knapper i powerpoint. Jeg har en del dokumenter som jeg har scannet inn, som er i JPG og PDF. Jeg ønsker å lage "knapper" i powerpoint hvor jeg kan bare trykke på de, og da vil den JPG/PDF filen åpne seg. Noen som vet hvordan jeg gjør dette? Har prøvd å lage hyperlink, men da fungerer "knappene" i presentasjonen kun på min pc. Litt seint svar, men uansett hvordan du ser på det så må jo både PowerPoint-dokumentet og alle de scannede filene ligge på samme sted, eller et tilgjengelig sted. Så du ønsker med andre ord å ha en PowerPoint-presentasjon med knapper i. Og når disse trykker på så åpnes en gitt fil? Om du lager en knapp i PowerPoint og velger "View Code" vil du få opp Visual Basic Editor. I denne kan du lage makrokode som åpner filen du ønsker. VBA er såsi prikk likt som VBS, så åpning av filer kan gjøres forholdsvis enkelt. Private Sub CommandButton1_Click() Dim objFSO Set objFSO = CreateObject("WScript.Shell") objFSO.Run "C:\Temp\test.txt" End Sub Endret 8. november 2011 av Kenny Bones Lenke til kommentar
HiSpeed Skrevet 9. november 2011 Del Skrevet 9. november 2011 (endret) Sett inn en figur og link til filen. Hvis andre skal bruke PPen så må selvsakt filen være offenflig tilgjengelig. PS! OneNote egner seg bedre til dette formålet!? Endret 9. november 2011 av HiSpeed Lenke til kommentar
anderslien Skrevet 9. november 2011 Forfatter Del Skrevet 9. november 2011 Jeg har funnet ut av det. Jeg bare lastet opp filene på photobucket og brukte linken derfra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå