Gå til innhold

Hvordan lage "knapper" i Powerpoint?

anderslien

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på hvordan jeg lager knapper i powerpoint.

Jeg har en del dokumenter som jeg har scannet inn, som er i JPG og PDF. Jeg ønsker å lage "knapper" i powerpoint hvor jeg kan bare trykke på de, og da vil den JPG/PDF filen åpne seg. Noen som vet hvordan jeg gjør dette?

Har prøvd å lage hyperlink, men da fungerer "knappene" i presentasjonen kun på min pc.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på hvordan jeg lager knapper i powerpoint.

Jeg har en del dokumenter som jeg har scannet inn, som er i JPG og PDF. Jeg ønsker å lage "knapper" i powerpoint hvor jeg kan bare trykke på de, og da vil den JPG/PDF filen åpne seg. Noen som vet hvordan jeg gjør dette?

Har prøvd å lage hyperlink, men da fungerer "knappene" i presentasjonen kun på min pc.

Litt seint svar, men uansett hvordan du ser på det så må jo både PowerPoint-dokumentet og alle de scannede filene ligge på samme sted, eller et tilgjengelig sted.

Så du ønsker med andre ord å ha en PowerPoint-presentasjon med knapper i. Og når disse trykker på så åpnes en gitt fil? Om du lager en knapp i PowerPoint og velger "View Code" vil du få opp Visual Basic Editor. I denne kan du lage makrokode som åpner filen du ønsker. VBA er såsi prikk likt som VBS, så åpning av filer kan gjøres forholdsvis enkelt.

Private Sub CommandButton1_Click()
Dim objFSO
Set objFSO = CreateObject("WScript.Shell")

objFSO.Run "C:\Temp\test.txt"
End Sub

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...