Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva kan jeg gjøre for å stresse mindre?

boble4321

Anbefalte innlegg

Kan godt hende at det bare er meg som er enkel i hodet, men jeg har nekelt og greit funnet ut at stress gidder jeg ikke. Dagene mine er full rulle og består av provisjonsbasert jobb der jeg alltid må prestere, skole, og trening mot boksing på konkurransenivå.

Hver gang jeg kommer i en mulig stressituasjon stopper jeg opp mentalt, og repeterer hvor ineffektivt det er å stresse. Det hjelper, for meg.

Blir noe av samme saken, som når en psykolog samtalet med overbekymrede foreldre, og folk med flyskrekk. Mantraet hans var at uansett hvor mye man bekymrer seg gjør ikke det barna trygge, eller holder flyet ditt oppe.

Så er, igjen etter min erfaring, negative tanker livsfarlig. Det fører lett til dårlig humør og stress. Nå mener jeg ikke at du skal bli en nyfrelst overlykkelig imbisil, men hver gang du tar deg selv i å tenke negativt, vri ditt mentale fokus over på noe annet.

Og jeg kan også bekrefte at det er sunt med andre aktiviteter for å blåse ut litt energi og bare koble av. Selv driver jeg med boksing, og er sannsynligvis det største fyllesvinet på denne siden av ekvator i tillegg. Det hjelper.

:)

Endret av Bjarnemann
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg vil ikke si stort.

Det er fordi det spørs en del på kjønn, Alder, Venne kretser osv.

Fordi det har så mye med hva du nevner her.

Slik jeg ser deg er:

Gutt, Ikke tid til venner.

Mener du har mye og gjøre men klarer ikke og yte det du ønsker. (Du overbelaster deg selv.)

OG, jeg vet jo ikke om du liker og gjøre lekser eller gjør fordi du må.

Fordi hvis du gjør for og gjøre, tjener du ikke på det. (Eller bruker en vanlig brukt teknikk: Ser fort over teksten for og finne svaret raskest.) Og lekser er ofte bare en repetisjon av hva du har lært på skolen... (Derfor vil oppgavene være raske og oppfatte og fullføres.)

Spiller du PC spill? Hvis, mulig du bruker for mye tid der... Andre ting som du gjør som ikke er så "viktig" som tar en del tid.

Hvorfor rekker du ikke spise frokost? (Somler eller?)

Prøv og få deg en rutine om morgenen. Lag mat på kvelden, spis på bussen eller før skolen starter.

Det er en del informasjon som kan spekuleres i og dermed gi deg mange gale svar.

Og det er ikke sunt.

Men, hvis du skulle ønske og "prate" om det kan du kontakte meg på MSN : [email protected]

Hvis du skulle ønske det.

Jente, 17 år. Har passe tid til venner.

Spiller ingen pc spill.

Rekker ikke å spise frokost, fordi jeg vil heller sove litt ekstra. Men i det siste har jeg prøvd å få i meg mat om morgenen, men har bare lyst til å spy. Prøver å spise 2-3 timer etter at jeg har stått opp, så jeg får iallefall litt energi.

Jeg syns lekser er greit, og jeg leser ikke fort over for å finne svaret fortest. Bruker god tid til å lese over.

Jeg har også nå byttet bort matematikk R1 til S1. R1 matematikken tok alt for lang tid(litt treg i oppfatningen,) og gjorde at jeg stresset en del med de andre leksene. Jeg har også byttet klasse. Klassemiljøet var dårlig i den andre klassen, og nå går jeg i en klasse som gir masse motivasjon.

På skolen prøver jeg å få i meg mat, men er ofte jeg ikke tenker på det siden jeg har andre ting å gjøre. Men er noen små fremsteg da..

Jeg prøver å sette av tidspunkter hvor jeg gjør lekser.. når jeg er ferdig med alt, så trener jeg eller ser på tv, leser en bok. Gjør ting som får meg til å slappe av.

Ting er fortsatt ikke topp, men er noen fremskritt :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...